Alla inlägg den 28 november 2017

Av Lena Carlsson - 28 november 2017 17:23

För att inte bara skriva om skogens konung, ska jag nu istället skriva om att jag idag fixat de två första julklapparna. Ägarna till en viss hund ska få varsin t-shirt med porträtt av sin voffsa. Men tala inte om det för dem om ni träffas! Mari H, det är en hund som du har träffat... Hoppas det blir bra. Jag hade egentligen tänkt från början att även ha text på, men det kanske hade krånglat till det (och blivit dyrare, fniss). Det roliga i kråksången är att jag inte vet vad husse och matte har för storlekar i sina kläder, trots att jag varit hundvakt en vecka i stöten i tre omgångar, har jag faktiskt inte snokat i deras kläder! Det är ju faktiskt rätt hyggligt av mig! Men i värsta fall får jag rimma på "kränkta" - kan man ta "blänka"?  Skänkta? Längta?

Jag köpte en julklapp till mig själv också, eller det var väl bara att det råkade bli just idag. En rostfri gryta. Den har jag önskat mig länge. 300:- på Åhléns, halva priset mot vad Önska tog för en i samma storlek. Den är i minsta storlek de hade. Känns bra att ha den hemma.

Åh, apropå Åhléns, så oj vilka fina glitter-kläder de hade!! En klänning i guldfärgat glitter, en blus i mörkblått glitter och en jacka i guld (ej glitter). Jag vill haaaaa !

Undrar vad de kostade var för sig. Till all förtjusning får vi ju lönen efter julhelgen igår -- kan det roligare vara? -- men det kanske finns kvar något av det till mellandagarna. 

Idag hade jag egentligen möte på jobbet, kostmöte. I en halvtimme. Men helst kör man ju inte dit för en halvtimme på en ledig dag. Då får jag lägga till rejält av lönen istället för att få in någon krona. Tur att S.U eller AMF åtog sig att gå istället, S.U skrev t.o.m att hon tyckte det kunde vara intressant att höra vad dietisten hade att säga. Till förra mötet kom bara en person, då var både W och jag på plats annars men när de lägger mötet kl 10 på förmiddagen? Vad tror de? Att vi är klara eller? Ska bli intressant att höra i morgon vad de sagt i alla fall. S.U och jag jobbar ihop hela veckan, de tre pass jag är där, om inget annat kommit emellan. Bara till helgen vi delar på oss, jag på lördagen och S.U på söndagen.



Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards