Alla inlägg under augusti 2019

Av Lena Carlsson - 26 augusti 2019 17:57

Sitter här och lyssnar på en fullkonsert med KISS, det är KISS Kruise 7. Himla bra uppfinning det där, jag går hemma och får ändå en konsert med mina love-ones!

Jo, grejen är att jag fyller jämna nästa år, och då skulle jag vilja ha en fest med KISS-tema. Inte så att jag väntar mig att folk ska komma målade och på höga platådojor. Men ändå! Så är det någon som har någon bra idé? Det är väl till och med så, att de flesta gästerna inte kan med eller gillar rock - och framför allt inte hårdrock!! Men det är ju min fest och jag fyller bara jämnt en gång vart tionde år. Och jag älskar KISS till månen och tillbaka, punkt slut med den saken.

Visst skulle jag kunna köra nån av de fullkonserter jag har som bakgrundsmusik till och från. Visst spekande på mobilen men herregud vadå (bara ingen lägger näsan i blöt vad allt annat jag har där, för jag har dem sparade på facebook. Det vore inte så bra! För där är mycket K men sparat under "Bara jag").

Men nån mer idé?

Åh vad jag önskar att de råkade komma till Sverige en endaste gång till...



Av Lena Carlsson - 8 augusti 2019 09:43

Idag skiner solen och här sitter jag vid datorn. Så ska man ju inte uppföra sig. Det finns mycket att göra ute - klippa ner häcken, klippa gräs, olja staket och uteplats, plocka blåbär. Av detta är jag mest sugen på att plocka blåbär.

Igår kväll hade vi lite körövning på Hanssons altan. Vi hann inte mer än börja förrän det började åska, det vill säga om vi ska vara petiga så mullrade det bara och öste ner hagel på deras plasttak. Då passade vi på att sjunga för den enda man hörde var sig själv! Otroligt vad det kan dåna på ett plasttak. Apropå det så vet jag en som är utbildad kusk, en gång körde hon sin ardenner mot stallet men ändå fortfarande på asfalterad väg inne i Tingsryd. Då kom just en sådan hagelskur ---- och vid sidan om vägen var ett garage för en rad bilar, med plåttak. Hon sa det var det fortaste hon nånsin kommit hem till stallet. Hästen blev ju vettförskrämd. Men våran körövning, det första jag tänkte på var att jag inte hade dragit ur kontakten till datorn. Det sa Hanssons, gör de aldrig, och det trots att hunden gömmer sig under databordet när det åskar. Karin Ä sa att "nu kände hon sig helt lugn" medan jag helst gjort som Smilla (jag kunde ju varit under det andra databordet). Men vi ska sjunga på Braåsfestivalen så att vi mås...

Jo jag sa: vi ska sjunga på Braåsfestivalen. Det låter ju något det! Jisses och jösses. Sommarsånger, fast det är väl inte bestämt än exakt vilka. Men vi får bara två riktiga övningar så då är det att öva hemma som gäller. Tråkigt nog var jag ensam alt igår så då blir det inget övat på det. Men de andra hade varit på plats de andra tre gångerna och då har jag jobbat. Så det är ju jag som inte var på plats när jag borde.

Det var väldigt vilken fart det är på Snurran idag! Hon kvittrar och flyger runt i buren. Herr Simmons säger på sin höjd "tjipp". Det var lite svårt att hitta på ett namn på nya pippin eftersom det ju skulle börja på S (dock inte Shannon, så roligt ska vi inte ha. Räcker med en kränkning till den familjen) och flera stycken föreslog Sven. Men det låter ju lite sådär på en honfågel. Svenne Hedlund, nej tack. I min värld spelar han i samma division som Mick Jagger: kan sjunga och har några hits men ack så ful.

Snurran försökte just putsa fjädrarna på Herr Simmons huvud men "Gene" gick inte med på det. Tur det är fåglar jag har, dem kan man sätta såna namn på. Skulle aldrig göra det på en hund:

- Paul Stanley, skynda dig och kom! Ja kom, vad duktig du är!

- Freddie Mercury, ör du en mysnos. Oj, vill du bli kliad bakom öronen! En sån mysvov.

Nu putsar Simmons Snurrans fjädrar på huvudet istället.

Nej nu är klockan elva-kaffe (dagtid). I morgon jobbar jag igen och hela helgen. Visserligen ledig tre dagar före och två dagar efter (just där slår önskeschemat in för en gångs skull) men som straff har jag nästa vecka ons-tors-fre-lör-sön. Hur himla roligt är det! Men nu är vi ju, som Reisö sa, inte på jobbet för att ha roligt. Det måste man komma ihåg.

Hej förresten Jenny Carlsson! Min nya följare. Och så sitter hon säkert och läser högt för Tina så då får jag en smyg-följare på kuppen.




Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards