Alla inlägg under mars 2020

Av Lena Carlsson - 16 mars 2020 17:09

Denna början på året måste väl ändå gå till historien: våren kom direkt efter hösten utan nån vinter emellan, storm efter storm, regn så alla vattendrag och sjöar svämmar över, och så corona på det! Är det så att världen försöker säga oss något? Eller är det som jag tänkte när jag läste den åsikten: att med tanke på hur coronan uppstod, är det kanske de döda djurens själar som har något att säga? Vore ju inte så konstigt det heller. Eller är det som några tror: att corona är namnet på den första krystvärken och nu kommer det att hända saker, positiva saker! Världen kommer att bli ny.

Då är min fråga, fast den vågade jag inte ställa i kommentarerna: är det med eller utan oss som fyllt 60? För i ett expertutlåtande stod det att ingen över 60 år klarar att få corona. Alltså är det väl så att enbart de yngre ska överleva. De starkare. De från 59 och neråt. Men ja ja, man kan ju inte hjälpa att man blev född just det året man blev. Fast vem har sen sagt att alla under 60 år är starka och friska?

Ja hur som då så var det ju kul att få vara med om det, om jag nu får vara med om det. Om nu detta är början till slutet eller vad det föreställer. Om det en dag sänker sig ett stort mörker över jorden och vi blir utpekade som bra eller dåliga.

Ja som läget är nu så får folk något att bita i, de som får reda upp efter mig om det händer nu! Finns nog en hel del de inte hade räknat med. Hoppas de slänger allting direkt utan att läsa först! Eller åtminstone väntar med det tills jag är begravd, annars blir jag väl inte det.   

Vill dock påpeka, att just nu är jag frisk som en nötkärna. Har inte ens psyk-hostat idag, sånt som man annars gör "bara för att" så fort man läser om corona eller tänker på det.

Innan jag gick till denna sidan var jag iaf ond nog att se på bilder från Ronnebyån och Mörrumsån och deras översvämningar. Ronnebyån var filmad ända uppe ifrån Kulturkvarteren och ner till där den rinner ut i havet i stort sett. Otäckt mycket vatten och som det forsade fram... Hu, hade tänkt åka ner där ju och se det men vet inte om jag vågar... fast undrar om inte Lagaån i Ljungby var snäppet värre ändå. Beror väl på var man bor längs Mörrumsån förstås. Har sett bilder andra år när ån är uppe i trädgårdarna och hälsar på. Apropå det så har Drev skaffat sig en egen insjö. Kul för dem - eller säkert inte. Undrar hur det ser ut lite nedan Korrö då, där som de får en insjö varenda normal vår på sin äng? Och min stackars lilla sjö i Blekinge, där bäcken bara öser ut mer vatten - har den svämmat över mer? Den lilla sjön som i sin tur i längden fyller på Listerån. När jag tänker på det så har Blekinge lika många åar som Halland, vi skryter bara inte om det: Listerån, Ronnebyån, Mörrumsån och Nättrabyån. Så det så!

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards