Alla inlägg under februari 2020

Av Lena Carlsson - 25 februari 2020 10:13

Hade jag skrivit igår så hade det blivit ett riktigt surt inlägg, men det kanske det inte blir idag. Vi får se vart det barkar hän. Skriver lite medan jag väntar på ett sms på mobilen. Det jag ska göra sen beror nämligen på det sms:et, så jag kommer inte längre just nu.

Jo jag är sur på, alltså man tröttnar, så kan jag säga, på folk som bara säger att jag ska spara mina pengar. Gå på Meet & Greet med KISS --- nej! Det ska du inte göra. Tänk vad pengar du sparar! Gör det: spara pengarna och gör något roligt för dem istället! Eller bara spara!

Jaha, så att träffa KISS skulle inte vara roligt? Nej, för så tycker den andra personen. Och om inte den vill höra på dem eller ännu mindre något annat, så är det heller inte roligt. Man ska istället göra något där man får något tillbaka. Fick exempel som "köp en flaska dricka, köp en ny jacka (jag som fick en gratis från B-torp!!), betala en streaming-tjänst"... Problem: jag köper dricka när den gamla är slut, och jag vill inte ha någon streaming-tjänst för jag kan inte med det där. Men hur det än är med det så se den där lyxkonsumtionen, den betalar sig aldrig!

Nej men det är väl klart att den inte gör. I pengar. Men vem vill egentligen sitta när de blir gamla och sura över att man inte unnade sig det där --- en endaste gång i livet! Denna chansen med K kommer aldrig igen, det vet vi alla, så varför inte då bränna en större summa på den? Är det verkligen så folk säger till dem som reser utomlands och till fjällen varje år? Eller går ut på restaurang, eller vad annat som kan räknas till lyxkonsumtion. Fast det kanske är jag som har fel, sånt där kanske inte är lyxkonumtion, det kanske är en vardaglig del av livet. Jag tycker att jag aldrig gör något utöver gå och jobba, sjunga i kören och sen är jag hemma för resten. Eller hej förresten, nu glömde jag en grej: jag hyr ju stuga på semestern! Min förra bankman tyckte att även det var slösaktigt av mig, de pengarna hade jag bättre kunnat spara! I år ska jag hyra en stuga som kostar 3000:- i hyra, där kan väl inte folk säga att den var för dyr. Söt är den däremot, ser ut som en lekstuga! Blir roligt att bo i en lekstuga!

Det finns ju en kryssning man kan göra med KISS också. Själva kryssningen vore en drömresa för mig, men inte att ta mig till Miami och hem sen igen. Så hemskt att flyga i flera timmar. Över ett hav dessutom, ännu värre. (Undrar om han som sålde två biljetter till K i Sthlm har sålt dem eller man kunde få en? Slösa till det med en hotellnatt i Stockholm också. Han höll på att ge vissa K-fans hjärtstillestånd, men pengarna skulle gå till veterinärvård och det ska han ha all heder för !!).

Jag kan förstå tänket att jag behöver spara pengar till min ålderdom, för med min inkomst lär den inte bli stor, pensionen. Jag vet en som får ut lika mycket i pension som jag får ut i lön, så då kan man ju bara räkna ner för mig. Men som sagt, EN enda upplevelse med K kan jag väl få unna mig först?

Av Lena Carlsson - 7 februari 2020 14:31

Denna veckan har jag jobbat måndag 7-16, onsdag 15:30 - 20 samt torsdag 16 - 20. Det är minsann inte mycket att hänga i julgran. Det är åtminstone inte mycket att köra för, jag får ju lägga till pengar för att få jobba.

Sen apropå pengar så är jag väldigt trött på SVEA, som skickar påminnelser. Först får jag en räkning som jag då betalar, sen nån vecka eller så efter så får jag samma summa tillbaka "för jag har betalat in för mycket". Efter nån vecka till så får jag nu en påminnelse att jag inte betalat! Hur ska de ha det? Jo jag är säker på att det är samma räkning för det är samma summa alla tre gångerna. Detta händer var och varannan månad, och visst man kan tycka "jag får ju tillbaka dem så vad gnäller jag för". Men jo, jag får ju betala affären typ 50:- för att sen få ut pengarna, och sen sätter jag ju inte in dem på kontot igen utan har dem i plånboken. Så det dränerar ju lönekontot. Sen verkar det ju som att jag slarvar bort lönen istället. Det ser ju ut så.

Idag har jag ialla fall hittat klänningen som jag ska ha på min fest till sommaren! Letade efter en svart med silver, och se, på ellos i Borås fanns den! H&M i Växjö hade en inför Nyår, den hade allt - utom min storlek. Den var perfekt i sitt utseende. Men nu har jag hittat en bra ersättare. Sånt blir man glad av!

Ja och så har jag lite skojs i planeringsstadiet, men det ska jag inte säga något om förrän det är helt bestämt, fall det nu inte skulle bli något av det. Istället säger jag att idag tvättar jag ett par gardiner. Dom ska vara vit botten med ljusblått blommönster, men se nu var botten gul istället. Gult och blått i all ära men inte den sorts gula. De är nog klara nu och dessutom är det kaffedags så jag slutar här.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards