Alla inlägg under juni 2018

Av Lena Carlsson - 21 juni 2018 18:31

Eftersom det ena surinlägget kom igår, så kommer väl nästa här. Eftersom jag var helt "onödig" från middag igår tills morgonen idag, så trodde jag att det var på bättringsvägen. Så dumt att tro det. Så jag ringde inte till Laila igår och så fick jag ringa idag istället, och då hade hon naturligtvis semester så jag fick ringa chefen direkt och hon fick beordra in någon. Det finns ingen vikarie att ringa in så fick bli så. Fick iaf veta att det var fel av mig att inte ringa igår. Dumma jag.

Idag har jag levt på tråkig sjukmat men vad ska man göra. Roliga är att i en bok stod det att bra mat i mitt läge är välling och äggstanning, så jag gjorde det. Sen nu ikväll läste jag på Internet att jag inte  skulle få i mig mjölk för det kunde göra saken värre. Ja ja, den som lever får se. Jag har inte varit på toa än iaf, och jag åt min frukost vid halv tolv. Det stod också att man kunde äta kokt ris och kokt fisk, och det var ju roligt att man kan äta någon  riktig mat. Vitt bröd var med bra, och det har jag ju också. Och kokt potatis! Så jag får äta nypotatis, hurra hurra!!!

Frågan är om jag kan våga mig på jordgubbar i morgon? Och hur jag ska få hem dem? Funderar på en tidig smygare in till Norremark, eller en ganska tidig till Lenhovda eller Åseda? Åseda känns säkrast, för då kan jag ta smygvägar dit. Jag behöver ju inte äta så många, bara några "för sakens skull".

Idag har jag sett en hel fotbollsmatch på tv. Det var för att Danmark spelade. Och naturligtvis förde det otur med sig, hade jag inte sett på det hade de säkert vunnit. Fast de förlorade förstås inte heller, det blev ju oavgjort. Usch ja, hoppas verkligen att de på jobbet inte tror att jag är hemma för VM. Å andra sidan är det nog ingen som vågar hit och kolla!!

Av Lena Carlsson - 20 juni 2018 17:37

Egentligen blir det väl bara en massa gnäll idag här... allt gnissel som jag rimligtvis inte kan skriva ut på facebook. Där har jag ju redan skrivit ett inlägg om det. Jag sitter alltså hemma och möglar med magsjuka. Fast det var visst fler från jobbet som gjorde (ändå något). Nu har jag genom en kompis som råkar jobba på ICA (så lämpligt och bra), fått hem Imodium som jag börjat ta. Laila sa när jag ringde och sjukanmälde mig:

- Jamen då är du hemma idag och i morgon, och så kommer du på fredag.

Optimist. Om inte jag är helt borta så ska man stanna hemma 48 friska timmar innan man kommer? Mitt läge är ju fortfarande detsamma som det var vid halv fyra idag på morgonen. Jag undrar hur hon tänkte där. Att slippa ringa in någon på Midsommaraftons kväll ja, absolut, men ändå? Att jag bara var lite sjuk i går kväll och så inget mer? Det är ju 48 friska timmar från den sista gången, inte den första. Jag får väl ringa i morgon igen, om inte läget ändrat sig totalt tills dess.

Inte för att jag vill vara hemma och lata mig. Det är hur tråkigt som helst alla redan. Vad ska man göra liksom? Men jag kan inte heller gå till jobbet såhär när jag egentligen hela tiden behöver ha närhet till en toa, och inte vet heller hur länge jag blir sittande där varje gång. Men det är så mycket man vill göra nu när man är hemma, men det går ju inte. Trött som bara den är jag med, och fryser ibland. Och så ska jag jobba med en helt ny sommarjobbare på fredag kväll, som bara gått ett enda pass innan och dessutom inte ger medicin. Hade varit en annan sak med nån av de andra två, som varit vik hos oss länge. De kan alltihop. Frågan om jag ska vara modern och tänka på mig själv i första hand där. På Midsommardagen är jag ledig för att jag fyller år då (hihi), sån tur att jag inte bjudit någon! Det var högst nära att jag gjort, samma som förra året för det var lyckat. Och så har jag haft såna funderingar ett tag nu: om det är Midsommarafton ena dagen och man fyller nästa dag, och man har en tårta, har jag då rätt att ta en bit av tårtan redan på Midsommarafton även om det ska komma folk nästa dag och också få av den?

Vill påpeka att jag fick den funderingen innan  jag blev sjuk, så det är ingen feberyra!

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards