Alla inlägg under juli 2021

Av Lena Carlsson - 11 juli 2021 07:53

Nu skulle jag kunna skriva att jag just nu är irriterad på en fluga som kommer hela tiden. Flugor ska vara ute så här års och göra nytta bland fåglarna! 

Igår var jag i Ljungby iaf och vi fikade och pratade, har man inte träffats på 2 år så finns endel att säga. Och  så spelade jag låtar med Kiss för dem. På hemvägen tog jag svängen förbi Cliff Burtons minnessten igen, det hette att man renoverat den. Det betydde att man tagit bort alla blommor, plektrum och liknande och det tycker jag var synd. Det såg mer "levande" ut med det runt om. En annan som stannade hade Metallicas musik på, på hög nivå. På väg därifrån började regnet vräka ner så jag fick stanna till. 

Funderar på om jag ska ta en tripp till  ner till Åstorp... fast då inte förnärma KL en gång till. Och inte mig själv heller utan köra rätt väg. Det sparar mil iaf. 

Vi har fått ett nytt presentkort från kommunen. Synd att det nya bara gäller på Grand Samarkand. Jag hade velat köpa ett par nya jobbarskor. Får se om jag tar mig dit i morgon. 

Japp och så får vi se hur det går med mitt nya projekt på jobber! 





Av Lena Carlsson - 3 juli 2021 06:28

Låt oss göra klart detta från början: så dum som mig får ingen människa vara. Tre gånger har jag tryckt på nåt och blivit utloggad på sekunden. Detta är det fjärde inlägget / försöket. 

Jo jag tänkte på en sak igår, och det står om samma sak i tidningen idag: "Vi vill alla ha rykte om oss att vara frikostiga och vi vill köpa det billigt". Sagt av Mignon McMaughlin, amerikansk journalist. Jag tänkte på det för på sista tiden har jag budat hem en skock nyckelringar på tradera och det blir folk rädda för. De tror att det står "Kiss" på precis allt jag skickar efter. Det gör det inte. 

Vet inte vad folk förväntar sig, eller jo det vet jag: att jag alltid är hemma och säkert helst inomhus. Är jag i stan slarvar jag med pengar, men sanning är jag hemma inomhus så är jag ute på tradera. Om jag säger nåt om att köpa husbil så blir folk rädda för det är så farligt på vägarna. Kanot då? Nej det finns såna fartdårar på sjön! 

Banken anser ungefär detsamma: jag mailade hur jag ville ha ett arv jag fått. De svarade att det skulle fördelas i fonder och jag kunde höra av mig hur jag ville ha det. Fast jag skrev precis det i mitt mail. Naturligtvis kan man placera hälften men en del vill jag ha lätt åtkomligt att slarva med... fast man måste ju tänka på de som ska ärva med. 

Frikostigt vore att stanna hemma idag och lydigt gå ner till Hembygdsgården och köpa våfflor och kaffe. Förra sommaren kunde de ju inte ha öppet alls utan de behövde sponsras av oss i kören, 500 kr per person (500 x 22 st = 11000:-). 

Men "vill ha det billigt" = grädda själv hemma. 

Ja fy bubblan hörni. Nu har jag skrivit ett inlägg till punkt utan att logga ut mig mitt i allt. Det blev inte alls lika bra som det första. Nu ska jag bestämma mig om vad jag ska göra idag: köra till Skåne eller Blekinge. Himla dilemma. 

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards