Alla inlägg under november 2020

Av Lena Carlsson - 21 november 2020 16:32

Då sitter jag här igen istället för att sköta mig och göra det jag hade tänkt jag skulle gjort idag. Men klockan är bara halv fem så jag hinner ju mera. Jag tänkte jag skulle ta upp julsaker och ställa ut redan, roligast blir att ställa tomtar på min nya idolbänk. Andra människor, mer förståndiga, skulle nog tycka att jag skulle ta undan alla K-grejer först, men det tänker jag inte göra. Det kommer ändå inte någon annan hit. Apropå K så såg jag igår en som ville sälja en LP-skiva, och ville ha 7000:- för den. En annan ville ha 4500:- för en poster.

Jo jag sa 4500:- för en poster och 7000:- för en LP-skiva. Just nu en vecka framåt har jag bilen på reparation. Båda dessa priser överstiger vad det kommer att kosta. Det vet jag för jag har redan fått prisuppgift. Tänk att en bilreparation kan kosta mindre än en poster, eller affisch som det hette på min tid. Förut såg jag en video en hade lagt ut som visade hela den personens K-samling. Den ska jag slå nästa i huvudet med som säger att jag har för mycket. Jag kan fortfarande räkna mina grejer, de upptar 2 hyllor.

60 grejer uppdelat på plektrum, nyckelringar, gubbar, parfymflaska, telefonkort, skosnören, vinflaska, ölburk, 1 flaska rom, mobilskal, plånbok, tavla, ett puffskydd till mikrofon, trumpinnar osv.

1 jacka  och ett par skor.

5 LP-skivor, 14 EP-skivor och 6 dvd-skivor. 23 cd-skivor och 1 bootleg. Samt 5 böcker.

Med andra ord är jag knappt i lekskolan jämfört med de riktiga proffsen. Men så har de också lagt ohyggliga summor för att komma så långt. Vad som står högst på min önskelista inför nästa år är en matta med "Rock and roll over"-tryck, ett signerat trumskinn samt ett flipperspel. Jojo, det där spelet kan jag ju inbilla mig. De går på 75.000:- Apropå så trodde jag att jag hade fler LP-skivor. Är kanske för att jag stridit som en bäver för att få dem. I morgon går auktionen ut för två hoodies på tradera. Vill ha-grejer. Och dessutom är min gröna hoodie inte bara gammal och därtill utsliten så jag behöver verkligen en ny. Men för priset 450:- får jag avstå annat. Å andra sidan tar EMP 699:- nånting för en hoodie. Det värsta är att jag inte vill avstå det andra, då avstår jag hellre hoodien. Ser nu att den där postern ligger på 450:-. Hehe det fattas en nolla... Sen säger de att en nolla inte betyder något!


Av Lena Carlsson - 9 november 2020 20:45

Jag vet inte längre om jag ska skratta eller gråta...hoppas man vet till året är slut. Hm, vet folk som inte vill att detta året tar slut. Hur tänker dom? Enda roliga hit och dags är väl att Trump blev bortvald. I stort sett!

Idag var jag ute en promenad med Smilla. Jag hade tänkt gå backen ner och sen längs sjön mot Bruksbacken, men det tänkte inte Smilla. Vi skulle  gå Björkvägen! Ja så gjorde vi det och ner till sjön kom vi ju ändå, men där mot Bruksbacken, fast mot oss, kom en person med en stor svart hund. Den ville jag inte möta, banvallen är ju smal för två stora hundar som möts om de inte känner varann, så jag fick försöka få med mig Smilla åt det vanliga hållet. Det gick ju. Men då stötte vi på andra hundar istället. Samt en mops i en trädgård, men den tittade Smilla inte ens åt.

Smillas matte hade drömt natten till idag, att allt grönt och alla växter var förbjudna, allt skulle vara täckt av betong och sten. Fick inte finnas ett grässtrå. Och så skulle det bli cirkus i samhället, och dessa körde hela sina ekipage förbi deras hus just, och där åkte 40 stycken brandmän som skulle stå runt cirkustältet eftersom det var så stor brandrisk. En brandman var uttråkad redan på väg dit.

Usch, det är ju nästan som livet är nu i verkligheten. Nej inte i verkligheten, men jag menar allt det här med Onda C (betong och sten ist f blommor och grönt), och så all cirkusen med presidentvalet i USA. Otäck dröm hur som!

Jag tänkte muntra upp mig med att se annonser på stugor att hyra i Blekinge, på datorn för där är större bilder än i mobilen. Då gick naturligtvis inte det. Alla bilder var svarta rutor bara. Har det med Onda C att göra tro, att de inte hyr ut i år. Men visst, de svarta rutorna passar ju bra in i det allmäna läget nu, allting är ju bara svarta rutor. Jag får bara umgås med familjen = INGEN. Jag får inte ha något fritidsintresse. Jag hade visserligen bara ett, men det har också lagt ner. Nåja men en rolig sak har det hänt idag utöver promenaden med Smilla: jag fick ett avlångt paket i postlådan. Det innehöll en trumpinne. Som det stod Eric Singer på bl.a Nej jag fattar att han aldrig använt den, men om man ser på den... Två såna är hans enda arbetsredskap. Ja han har ett helt trumset, men hur låter det om han inte har några trumpinnar. Tänk att två träpinnar, ca 2 dm långa, kan göra ett sånt jobb. Och vilken konst det är att hantera dem.

Av Lena Carlsson - 5 november 2020 16:19

Nu har jag haft min granne inne på kaffe, det var nog hans förslag från början och jag tyckte det var bra men det var nog mest för att jag fått mycket hjälp med min robotgräsklippare som jag gjorde det. En kopp kaffe kan ju människan vara värd. Jag hade bakat scones och hastbullar. Vi pratade mycket om Kiss och annan musik. Han har ju spelat i ett band förut, Red'n'blue. De hade visst spelat mycket mer än jag haft en aning om, menar när han säger att han inför varje spelning satte dit nya strängar "för då kanske  de höll hela spelningen", och att det gick åt sex plektrum på en enda spelning... De slets ut helt enkelt! På min fråga om det var samma för dem som för Kiss, att folk slängde upp en behå på scenen så hade just det inte hänt, men han hade däremot "dansat erotiskt med kvinnor samtidigt som jag har spelat gitarr".

Det kunde jag ju inte säga, men det trodde jag inte!!!

Jag vet nog inte riktigt vem jag bor granne med egentligen...

Roligt hur som att få prata musik som jag gillar, med någon som förstår vad man säger och som är lika nördig själv. Nån som dessutom vet varför man köper 30 plektrum på en gång - nej jag har verkligen inte gjort det men jag var erbjuden. Han frågade dock hur jag "njuter av mina Kiss-grejer" och jag blev lite ställd av frågan men hittade ett någorlunda svar - men det riktiga svaret ska jag nog behålla! Ett annat skäl är att vinna över de andra som budar, och som gissningsvis redan har massor av grejer. Det är t.ex extra roligt att bjuda över någon som "bara ska komplettera sina samling". Såna som redan lätt kan ha flera hundra skivor.

En fördel med att bjuda in folk man inte brukar, är att man plötsligt måste städa och röja undan. I mitt fall kan "röja undan" betyda att man lägger sakerna någon annanstans undanskymt, men syns de inte så finns de inte. Den ena kören jag är med i (den som fortfarande sotar för att de vann en tävling 1984 nånting och därefter anses vara en proffs-kör) har förresten gått i ide nu, och det inte bara över vintern utan sålänge Onda C varar. Med andra ord var det nog dödsstöten för den kören.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards