Alla inlägg under december 2017

Av Lena Carlsson - 25 december 2017 15:46

Nu har julafton och nästan juldagen med passerat, vad gjorde jag då igår, ja nästan ingenting. Hade faktiskt lika gärna kunnat stanna hemma och firat med mig själv. Men nu körde jag upp till P-ås på kvällen som jag ju brukar. De frågar inte längre om jag kommer utan hur dags!   Fast igår hade de varit iväg och nyss kommit hem, så de hade firat på det andra stället och var nu klara med den saken. Så det blev som ett vanligt besök vilken dag på året som helst. Hade jag sett bättre upp med tv-programmen hade jag nog stannat hemma, hihi!   För de skulle absolut se Stefan & Krister på Vallarna, och jag är väldigt trött på just dom... fast det förstås, sen råkade K Svensson zappa bort programmet (de har ohyggligt många kanaler) så då fick vi se "En underbar jävla jul " istället. Och jag fick se "Karl-Bertil Jonssons julafton ". Det är ett program jag inte vågar chansa på om jag har möjlighet att se det - för ser jag det inte så kanske det inte blir någon jul! Den kan komma av sig eller försvinna helt! Det är lika viktigt som Kalle Anka!

Efter detta spisade vi Jansson med köttbullar och prinskorv, lax, sill och vörtbröd. Sen var det stor julklappsutdelning = de fick en liten paket (den andra kunde jag inte hitta här hemma så den kom inte med!), och jag fick en amaryllis.

När jag kom hem såg jag filmen "En prins i New York ", och efter den var det inte länge till jag skulle stiga upp och köra till Söraby kyrka! Himla film till att sluta sent!   Klockan 06 skulle vi vara där och det var jag. På vägen dit mötte jag vissa delar av familjen Goodwin   , vet det för de skulle till Viås kyrka, och jag mötte bara en enda bil. Vi hade övning först, fast altarna hade gärna behövt lite mer slipning om vi hade fått. Synnöve sa till men inget hände så det fick bli som det blev. Första versen på "Stilla natt " blev väldigt tunn innan herrarna kom in på andra t.ex Vi fick också en till sång men den var lätt så den gick bra. Själv undrade jag i mitt stilla sinne varför man måste sjunga psalmer i stämmor.

Resten av idag har jag varit trött och det har därför inte hänt nåt. Troligen kommer det inte att hända något heller. Fast kanske jag kör upp till Svenssons med den andra klappen, för jag har hittat den. Det är ett presentkort på 100:- på Toftastrand. Där kom   med igen  


Av Lena Carlsson - 14 december 2017 16:14

Detta kommer nog att bli världens kortaste blogg-inlägg för att vara från mig! Skulle bara säga att idag har jag fixat en julklapp till så nu är hälften klara. Och så köpte jag hälften av julmaten kan man säga, så ikväll ska jag göra köttbullarna. Med ansjovis i, mums! Sen ska jag lägga på en julduk, och på morgonen var jag så optimistisk så jag trodde att jag skulle få upp granen med idag. Fast vem vet.

Det är fasligt vad det flyger iväg pengar nu i alla fall! Och mer lär det bli!

Före mig i kassakön på Maxi stod en person som köpt tre paket kaffe och en julröd tårta. Det skulle hon ta till sitt jobb. Hmm - undrar var hon jobbade?   

Idag blev det Smilla-promenad ihop med matte, och i morgon kan det bli en promenad med bara Smilla. Jag har inte riktigt bestämt mig än. Det roliga är att Britt frågade ute i skogen hur jag jobbar i morgon, och jag sa att jag börjar halv fyra, fyra nånting. Sen när jag varit hemma nån timme så kollade jag det och då börjar jag kl 15, sms:ade det till Britt och hon svarade "då vet du varför jag frågade".

Jag kunde ju bara inte svara att "nej, det har jag glömt". Fast det är den bedrövliga sanningen!

Nej, klockan går och jag måste komma igång innan dagen är slut!

Av Lena Carlsson - 8 december 2017 19:04

Usch där hann jag nästan att bli lite skärrad...jag fick meddelande tre gånger i rad att jag skrev fel användarnamn eller lösenord. Jag menar tänk om jag inte kommit in här, säker som jag är på både användarnamn och lösenord. Men sen gick det ju bra. Det var väl en bokstav fel eller nåt.

Vad har jag att säga då, jo alltid något men allt får man ju inte säga. Jag är trött som ett spöke men det är det väl många som är en fredag. Har råkat ut för konstiga anhöriga denna veckan som hade en verkligt underlig åsikt om vad jag skulle göra. På det viset jobbar vi inte alls. Inte på själva bygget och framför allt inte på vår avd. Möjligtvis om personen höll på att ramla över balkongräcket eller ramla ner för trappan.

Det var efter denna händelse som jag fick åka polisbil för första gången i mitt liv. Var ju bara av godo, löste situationen som helt enkelt var totalt låst. Och jag slapp gå tillbaka typ en halvmil, haha!   Jag menar, personen jag var iväg med skulle ju åka tillbaks med dem, och den lilla bussen vi åkt i skulle köra tillbaka grejer - men jag då? Jo, de behövde en som visade dem vägen dit personen skulle. Hahaha det var roligt för det betydde att jag fick kommendera dem, hur de skulle köra! Mo-ha-ha! Maria, som är polis i Södertälje, har haft roligt åt min upplevelse (eller som hon fick den sig serverad i chatten, alltså).   I onsdags kväll tutade Smillas matte högt om det så hela kören vände sig om. Marias mamma såg väldigt intresserad ut. Men som jag skrivit på facebook, det är fria fantasier som gäller, jag kan inte tala om vad som hände. Man får själv hitta på en orsak   . Men en eloge till mina jobbarkompisar och min chef, som skötte situationen exemplariskt.   Måste ge dem något när jag får pengar igen (för tillfället är jag fattig som en kyrkråtta), men bara Sh och SU då, annars luktar det väl muta, haha.

Nu får jag sluta skriva för det är Idol om en kvart och jag ska syssla ihop lite kvällsmat innan. Utan pengar får man använda fantasin, men som IG sa nångång så känner man sig rik om man har en kaka hembakt bröd, och det har jag ju. Det är också gratis att baka vörtbröd i morgon, gå ut med Smilla eller Daisy, gå på julmarknad i Dädesjö utan att köpa något (inte lätt men det går), julstäda, julpynta mm.

Av Lena Carlsson - 5 december 2017 12:07

Då har första advent passerat, med körsång i kyrkan, ljus och allt... OK körsången kanske inte blev den bästa, vi kan väl säga som så att kantor Sonja (som är pensionär nu) råkade vara där och sa efteråt att:

- Ja "Dotter Sion " kan ni lägga längst ner på kistbotten så ni aldrig hittar den igen. Och sista tonen på "Advent "? Den glömmer vi...

Men Karin och jag tyckte själva att altarna skötte sig i alla fall.

Idag har jag ryckt upp mig och verkligen rullat in sommardäcken i källaren. Det var jättekallt om händerna trots handskar. De har åkt med ett tag i bilen, tillstås... Hade jag rullat in dem samma dag eller någon dag efter, så hade jag sluppit frysa om händerna idag. Men nu är det gjort som sagt.

Idag ska vi börja tidigare för det är p-möte. I morgon har jag ledig onsdag = bara jobba några timmar. Ska följa med en person till lasarettet. Förra onsdagen var jag också ledig så då jobbade jag med bara några timmar, 16 - 21. Hur länge det blir i morgon beror dels verkligen på tanten själv, och dels på färdtjänst. Inte så mycket på själva besöket. Himla bra i alla fall att få reda på detta igår eftermiddag, snacka om bra framförhållning. Annars hade vi kanske fått kunna planerat någon som verkligen ville och kunde följa med, inte bara "den som ändå har ledig dag och inget annat för sig".

För man har ju inga andra planer om man råkar ha EN dag ledigt den veckan, i december. Nu skulle jag ju iofs ändå in till stan i morgon, men i eget ärende och det kan jag ju inte gå medan besöket varar. Det får jag ta sen när personen är hemma igen. För så tillvida inte anhörig möter upp, men det var inget bestämt för den ene sa igår att den andra skulle komma men den andra sa "nej, jag jobbar".

Nej nu måste jag sluta, om jag ska komma i tid till mötet!


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards