Alla inlägg under maj 2018

Av Lena Carlsson - 30 maj 2018 16:08

Nu sitter jag här igen och ute är sommarväder så vad gör jag inne då? Ja-a...det var för varmt ute att stå mitt i solen och rycka ogräs. Så jag gick in och drack vatten och sen la jag mig raklång...fortfarande inne! Det var det typ bästa idag, hihi!

Men jag såg grannens blick på min så kallade rabatt i dag på morgonen, tro om hon ser nån skillnad nu ikväll. Inte säkert förstås. Ja ja. Jag funderar lite på om jag ska göra något annat av det där stycket trädgård. Måste ju inte ha en rabatt just där. Man kan ju faktiskt ha smårabatter här och där istället?

Ja morgonen ja. Äntligen fick jag till en riktigt lång och härlig morgon på min nya uteplats. Bakade scones och sen tog jag med alltihop ut, och så satt jag där i morgonrock utan att någon såg det, och mumsade. Himmel vad den nya platsen är bäst på morgonen!!! Kommer in LITE sol från höger men det är inte mycket, det är lagom. Nästa gång ska jag gå ut tidigare än idag. Då blir det ännu bättre.

Egentligen behöver jag nu stövla iväg till Åseda eller Norremark. Helst Åseda, inte så mycket trafik. Ska ha tag i 400:- men automaten här i samhället var sönder. Känns ju sådär-kul att köra iväg bara för det men sina skulder vill man ju bli av med. Haha jag var inte så snabb med den förra! Men jag kan ju nu visa att jag KAN vara tidig också!   

Just nu domderar Albertina med Midas i buren. Han får inte sitta någonstans. Hon tycks mena att han ska klänga på burgallrets sida hela natten. Stackars Midas.

Av Lena Carlsson - 27 maj 2018 18:28

Nu stormar det iväg mot full sommar -- det ÄR ju trots allt bara försommar än! Och jag ska hyra en stuga i år igen... tycks  vara min melodi. Sålänge jag inte rycker upp mig och köper en husbil eller egen stuga så får det ju bli såhär. Grejen är väl den, fniss   , att jag har en lång lista på ställen jag verkligen vill hyra! Så jag får nog öka takten och hyra två per semester. Egentligen skulle man ju kunna ta två ställen som ligger nära varann, och så vara där fjorton dagar i rad, istället för att köra fram och tillbaka...

I år ska jag till Torhamn hur som helst.

Och vad jag egentligen hade tänkt skriva om var, att ju mer stugor och ställen man hyr, desto kräsnare blir man. Jag tycker inte att man som ny hyresgäst ska få

1) sätta in disken efter den förra hyresgästen. Inte ens om gästen var aldrig så trevlig och bra enligt uthyrarna, och var stamgäst där. Det är inte roligt att inleda sin semester med det. Till sista dagen brukar jag ha hittat nåt trevligt fik där jag kan äta min frukost den dagen. På så sätt slipper jag få någon disk alls.

2) se den förra hyresgästens soppåse hängande på kroken till skåpluckan under diskbänken. Så förväntas väl jag gå och slänga den istället? Nån måste ju göra det, annars tror ju nästa att den var min!

3) titta in under diskbänken och där få se en jättestor råttfälla (inte musfälla) och BARA den. Där tror man ju att det ska finnas typ en hink och en rulle påsar. Åtminstone!

4) ett hus som är så totalt nerslitet att både golv och inredning är trasiga och det var längesen de gick att få rena.

5) ett rum i huset (vardagsrummet var det dessutom) där det inte finns någon lampa utan där blir kolsvart på kvällen. Nu fanns där iofs ingen tv där ändå men det kan jag leva med, men det var lite läskigt med det där svarta, och hade man haft en lampa kunde man t.ex suttit där och läst.

6) åka iväg dag ett för att köpa diskmedel och soppåsar. Bäst i så fall att gå ut med det i annonsen, att man ska ha detta med sig. Att man ska ha med kökshandduk och grytlappar har en viss erfarenhet lärt mig, för sånt försvinner "på ett konstigt sätt" efter vissa hyresgäster. Det står inte i annonsen men det är ju inte meningen att det ska fattas egentligen!   

Det är också en fördel om uthyraren är trevlig... men det är heller inte givet att de är. Fast nio av tio är det.

Ett riktigt bra ställe man hyr, ska man vilja rulla ihop och ta med sig hem efteråt. Då var det bra!   

Av Lena Carlsson - 12 maj 2018 11:12

Egentligen är jag på väg till Insidan Växjö kommun och Swedbanks sida. Så det går ju bra för mig kan man säga! Jag har fått en inbjudan, Invitation, till bryllupsfest den 7/7 så då måste jag ju fixa lite med schemat så jag är ledig då! För man får ju inte ta ledigt under semesterperioden. Jag vet inte om man får byta tur med varann.

I morgon kommer Helena och Peter hit och hjälper stackars gräsklippare Jöns igång efter vintern. Inte gjorde jag ju rätt där! Det betyder ju inte bara att Jöns kommer igång och klippa utan även att jag måste städa eller åtminstone fixa här inne. Om jag ska kunna släppa in dem. Iofs har de inte det perfekt hemma heller, det är t.ex väldigt mycket katthår på stolarna. Fast för det kan jag ju göra ett ryck. Hahaha, nu när jag har tömt en av mina garderober så kan jag ju häva in allting där!

Jag är sugen på något gottis till kaffet. Det är därför jag behöver in på banksidan för att se om jag har några pengar så jag kan unna mig något. Jag ska också baka till i morgon. Tänkte mig en kaka jag hittade på facebook, jordgubbskaka. Den såg rätt enkel men ändå mumsig ut. Antar att även djupfrysta gubbar blir bra när de får bakas i ugn.

Nej nu får jag nog bege mig till de sidor jag ska.

Av Lena Carlsson - 9 maj 2018 19:01

Usch här sitter jag och är trött och nere... mest bara för att jag är just trött. Man blir ju inte piggare av det om även andra saker händer.   

Men dagen började till det bästa, jag hade egen gökotta i B-holm med kaffe och en smörgås och allt var perfekt: sjöfåglarna lät, göken gol och småfåglarna kvittrade! Solen var ju med framme, även om den inte värmde. Sen körde jag hem och fixade nytt kaffe (brygg denna gång) och en ny smörgås, för vid halv åtta skulle Britt, Smilla och jag iväg och ha gökotta vid B-ås Park! Fast visade sig att Britts syn på gökotta och min var inte samma. Medan Britt och Smilla klev omkring vid vattnet, Smilla i och matte på land, så fikade jag. Sen gick vi en nyanlagd stig som var märkt med blå prickar på träden och det var ju lite spännande! Den var några km lång så hela promenaden tog två timmar. Efter det var jag ASTRÖTT! Fick ta sats för att gå ut i köket och fixa en tallrik med fil och müsli samt sätta på kaffe!

När jag repat mig från detta gick jag ut och klippte gräs. I alla fall de två rutor som inte Robomowen ska ta, fast sen tog jag "Jöns" ruta med. Det är så långt där så den behöver lite hjälp. Å andra sidan fick jag inte igång Jöns. Så det har blivit några sms mellan Helena och mig. Tur jag köpte den av släkten så jag kan skämma ut mig och fråga när det inte funkar!!

I eftermiddags hade jag tänkt köra ner till Blekinge för det är ju väder, men sen var det ett möte på jobbet som jag hade glömt. Så där sprack det. Visserligen kunde jag kört ner efteråt, men det var också ett möte vars resultat verkligen drog ner mig.

Varför vänjer man sig aldrig vid att vad som än händer på jobbet och hur mycket man än klagar, så får man ingen hjälp??? Varför är vi så dumma att vi tror, att ett nytt möte skulle göra saken bättre? Det var ju samma person närvarande inifrån stan, och vad sa hon jo samma som för 1 1/2 år sedan.

"Det här mötet var ju så braaa, SE vad vårdtagaren är lugn! En av er ska helt enkelt sitta med VT hela dagen så är VT såhär lugn och stillsam hela tiden. Denna VT ska vara i ert fokus HELA TIDEN, det är bara den personen som gäller".

- Men de andra då? Ska en ta hand om dem själv? Vi har ju fler oroliga.

Ja, dem ska den andra ensam ta hand om, från morgon till kväll. Ta upp allihop, ge dem mat och medicin, springa på alla larm. Och vi får inte bytas vid, för en ska vara hos VT shemalagt. Och inte sa damen från stan vad vi ska göra om VT blir aggressiv och klår upp den som är därinne. Det händer  ju inte!!

Dessutom finns inte de andra. De får sin hjälp sen när VT har gått bort en gång i framtiden. Då som först kan vi få tid för de andra igen. Vi får  inte lägga tid på dem så länge han lever!!!

Och så sitter jag bara här i den soliga, varma vårkvällen och önskar att jag var i stugan i Blekinge, men när jag kört ett stycke (för det gjorde jag verkligen, fast jag var helt oinspirerad) kände jag ett anfall av trötthet, och då veta att jag skulle köra 20 mil för kvällen... nej, vågade inte chansa. Dumma Lena som vanligt. Men det måste väl komma nån mer dag som är solig. Tänkte på lördag, Britt säger att det ska bli bra väder då. Visserligen har jag givetvis kören då, men det är ju ändå inte förrän kl 16. Ska väl gå att släpa sig hem, om jag kör på morgonen.



Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards