Alla inlägg under december 2019

Av Lena Carlsson - 17 december 2019 16:57

Kom just på att jag kanske gick in här för att skriva något och inte bara glo på sidan medan jag tänker på annat. I eftermiddag har vi sjungit på servicehemmet här i samhället, för de gamla som bor där. Kom på att jag känner bara en enda som bor där. Kan ju ha sina fördelar med förstås. Inte helt oväntat sjöng vi julsånger. Två av dem hade jag inte noter till, den ena av dem var dessutom "Oh helga natt", som inte är att leka med ens med  noter. I söndags sjöng vi den i den andra kören, då hade jag noter men vad hjälper det när det anses att "vi behöver inte öva på den för den kan ju alla". Ja, utom jag då. Så jag fick låtsas att jag sjöng men kände mig som ett frågetecken. Men går det att mima sig igenom ena gången så går det den andra med. En not fick jag med och det var den sista: "gav".

Men detta visste ju inte de som lyssnade någon av dagarna utan i söndags fick vi mycket beröm från alla håll och ja, de gamla idag kanske mer såg fram emot kaffet efteråt och de säger inte så mycket om det men endel sjöng med iaf. Och de applåderade mellan varje sång (dock inte efteråt). I söndags fick vi till och med beröm av Ingmar Nordström, han sa att vi var en liten kör men det lät som om vi var många fler. Det är kungsord!

Riktigt kända kändisar, såsom typ K och Justin Bieber, har Meet & Greet före konserten. Det betyder, om fansen har tur, att man får träffa dem, fotograferas med dem, vara med på soundchecken, få autografer och annat mums. K har 10 punkter (men utöver biljetten så kostar det också 1000:-/punkt). Jag har sparat en video från Youtube med M & G där de spelar varandras instrument till att börja med. Justin Biebers M&G var inte fullt så dyr (3000:-), men vad ingick där, jo snabbt in - stå jämte JB och bli fotad - sen ännu snabbare ut igen. De hann inte ens säga de viktiga orden "I love you" eller ge presenten de hade med. Helt sjukt. Frågan om jag hade gått på konserten sen måste jag säga. Vad ville jag säga med detta då, jo vi hade en helt gratis Meet & Greet i söndags i Dädesjö kyrka. Kören fick sitta längst fram och lyssna på när Ingmar Nordström och Yvonne Tuvesson-Rosenqvist övade sina stycken. Låter kanske tråkigt men det var ren njutning, så vackert! Man fick ta kort (hade säkert gått att ta selfie med), autograf hade säkert gått bra och en skvätt soundcheck fick vi med...

Det var väl kanhända inte lika roligt att de lyssnade på när vi sjöng upp och sen sjöng igenom våra sånger. Jag blev typ starstrucked och då är inte lätt att sjunga fint. Fast det gick över sen. Hehe det var ändå ingen som intresserade sig för oss utan folk såg på IN och Y T-R. Eller jo, det var ju folk i kyrkan från andra kören, de lyssnade på oss.

Till den 11/1 ska jag ha bestämt mig om jag ska gå på körens julfest i januari eller inte. Problemet är att jag måste byta tur i så fall. Och nu på två månader har jag bytt 4 gånger, det är måttligt roligt. Det ska ju jobbas igen också. Det var mycket nog krabb att byta bort den 28/12. Men det gick och det betyder att jag får jobba helg efter helg efter helg... Hur kul är det. Sen å andra sidan verkar det väl vridet av mig att inte kunna fixa det när jag har typ en hel månad på mig.

Nu måste jag göra lite nytta här hemma.

Av Lena Carlsson - 7 december 2019 18:24

Nej men här sitter jag vid datorn och letar efter saker som inte angår mig. Folk, snarare. Men då reagerar datorn och visar inget av värde om dom personerna, istället fick den för sig att jag ville se böcker som var av eller med de personerna, fast så var det ju inte heller för de har inte skrivit några böcker, och dessutom var allt skrivet på tung engelska så jag fattade inte särskilt mycket. Jag fattade mest att jag inte fattade. Så, då får man ge sig och inte leta mer. Konstigt nog är det jättelätt att hitta saker om dessa människor på mobilen! Men där är ju så liten text så jag tänkte få se den större. Men det skulle jag alltså inte.

Däremot hittade jag ett stycke ur en bok, om Eric Singer i Kizz, och han svarade på en fråga (lika kilometerlångt svar som allting annat han svarar på) och det visade sig att jag läst honom rätt. Jag menar som jag inbillar mig att han är. Ja, min tanke och hans svar var helt lika! För ju mer man studerar honom så desto mer syns det att han har ett hejans självförtroende och vet vad han kan. Och så sa han exakt de orden själv! Attans vad roligt!

Men är det då allt jag gjort idag... nej då, det är det inte. Jag har varit inne i stan och lämnat ett kort för förstoring och inramning, det är en julklapp till Lilla Heda. Föreställer deras ponny Oops (kallad Råsa). Det var från början en som skulle tecknat av Oopsen men inget av mina medskickade bilder dög. Hästen skulle stått korrekt uppställd. Nu stod hon i hagen. Så då tänkte jag "slipp då" och gör såhär istället. Åtminstone jag tycker att just den ramen passar utmärkt till just det fotot.

Så nu är jag klar med 2 julklappar, och fler lär det väl inte bli. Hahaha! En till Hanssons på Hasselvägen och en till Johansson på Heda. Och så en till mig själv förstås, den dyraste: en biljett till Kizz konsert i juni i Göteborg. Plats: Golden circle! Oh yeah, här tar vi ut svängarna. Den dagens i-landsproblem: låta bli att se på Eric Singer hela tiden. Nåja det löser väl sig när jag är där. Förra året gav jag mig själv en bil i julklapp. Jag ger alltid mig själv det dyraste.

En julklapp till jag ger mig själv är att jag ÄNTLIGEN har sluppit mingla!!! Det förbaskade och förgrymmade hemska företaget som lurat mig och klått mig på så stora dyra pengar. Jag betalar lika mycket till dem per månad som jag betalar in på bilen. Det är sinnessjukt och mer ändå. En som kollade upp dem sa att de inte finns med på den vita listan utan är ute på fulare marker. Så nu ska jag bara betala en braksumma men det får det väl vara värt bara jag slipper se deras kuvert i framtiden. Frågan är hur jag ska undvika dem på marknader i framtiden. Hoppas jag vågar bli lika kaxig som ovan nämnda ES och säga dem rätt i snoken vad jag hört av Alice Cooper: "you are something that never should have happened / you can go to hell". Jag har även nästan sålt de två iPadsen jag blev på. Nu kvittar det ju, så att säga, nu slipper de nya ägarna betala det hutlösa månadspriset utan får något från sitt bolag.

Nej nu måste jag gå ner till affären, det kvittar om man har hundra matvaror hemma så fattas det ändå alltid något när man hittar ett trevligt recept. Men jag skulle ju ändå ner och köpa ett frimärke. Och lösa ut de där pengarna som SVEA fick betala tillbaka till mig. Så går det när man skickar påminnelser till mig utan att kolla först om jag inte betalat in redan! Där slösade de träd.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards