Alla inlägg under januari 2021

Av Lena Carlsson - 19 januari 2021 10:24

Idag har jag varit lite  flitig i alla fall: hittade en utgången räkning som jag fixade (det gällde en LP till Klarna så inget viktigt, men undrar om jag inte redan har betalat den), och så två räkningar till som inte var så höga så där blev väl de med glada. Ett av dem skickade en påminnelse förra veckan, då betalade jag den, och dagen därpå fick jag nästa räkning från dem. De är så tråkiga så det är hemskt. Jag vet inte varför jag har dem, från början alltså. Vet bara att man inte blir av med dem. Det är ju så med vissa företag, de kommer tillbaka fast under nytt namn och så är man tvungen att fortsätta göda dem. Så sa ett annat företag sist de ringde: att allt jag äger som står i mitt personnummer är jag tvungen  att ha försäkrat hos dem. Därför har jag strukit tanken på husbil.

Jag har också gjort mig av med en bunt samlarbilder på Kiss, utan att behöva lägga ut dem på tradera. Som betalning får jag en skiva, "Unmasked", som jag sökt länge (till bra pris, ska tilläggas. Annars har den ju funnits). Bra när man nån gång kan göra så. Igår vann jag en auktion mot en person som heter Grym i efternamn, det hade jag aldrig trott, det har aldrig hänt förr. Jag menar inte att efternamnet spelar någon roll men har ju sett namnet många gånger på den sidan och han brukar lägga summor en annan aldrig kommer upp i att kunna susa iväg även om det är en Kiss-grej. Vad jag köpte igår var toapapper som det vitsigt nog står Kiss på.   Funderar på om jag ska fixa en krok så jag kan hänga upp frottéhandduken jag köpte en annan gång (det står Kiss på den med och bild) i badrummet i källaren. Kiss is every where!

Såg att Runn.se säljer en Gene-figur som är en riktig vill-ha-grej. Dock kostar de ca 2000:- (inte mindre i varje fall) och jag har redan en Eric-figur och de är inte helt värda sina pengar. Snygga absolut men i plattan de har under finns små markeringar där jag trodde man skulle trycka ner figurens fötter. Nix nej no. Inte gick de ner där. Så figuren står rätt vingligt. Det tycker jag var dåligt till det priset. Däremot köpte jag en riktig samlar-figur föreställande Peter Criss med tillhörande trumset. Den ska jag lägga ut på tradera iaf och kanske få nåt för den. Trumsetet behåller jag dock eftersom det var för det jag köpte figuren. Jag gillar inte Peter Criss för han har misskött sig så in i dragen mot bandet. Enda fördelen med det är att de då istället fick Eric Singer!   

Nu är klockan 10:55, hög tid för elvakaffe. Vid halv två är det personalmöte, jag sa så mycket på förra mötet så idag ska jag vara tyst. Undrar om vi får semlor förresten kom jag på nu! Det lär vi väl inte få för det är inget sagt om gofika. Jag har en halvt paket jäst hemma så jag kan baka runda bullar själv. Bara att det ser ju inte alls misstänkt ut om jag går till affären och köper mandelmassa...

Av Lena Carlsson - 4 januari 2021 19:13

Då var jag här inne och nosade. Vad har jag att säga då, nej inget egentligen. Men nåt ska man ju fördriva tiden med när man inte har tv. Alltså detta börjar ju bli en följetong. Tv:n har inte fungerat på flera månader, och så hade jag hit en från Hemfixarna, det är de som kommer ifall man ringer Boxer. Han ringde upp dem och de sa att min tv var för gammal så jag måste köpa ny, då sa han från H-f att tv:n var inte så mycket använd och var i för bra skick för att slängas, då sa B att jag måste ha en digital-box. Och jag var så dum att jag skickade efter en direkt. Då drog Boxer de 4 kanaler jag dock hade (1, 2, 4 och 6), så när julafton kom så fick jag inte se Kalle Anka. Jag hade skaffat svtplay men de fick inte sända Kalle Anka, de hade inga rättigheter. Sånt är kul att inse när klockan är 15 på julafton!

Dock var det en kompis som inte var rädd för att släppa in mig, så jag fick se halva. Karl-Bertil Jonssons julafton kunde jag se på svtplay däremot som tur var. Sedan när det blev vardag igen ringde jag H-f men de vägrade komma eftersom jag haft Onda C. Så då kom grannen hit istället och fick i alla fall connection mellan tv och d-box. Sen ska kanalsökningen komma automatiskt, men inte hos mig inte. Så då ringde jag HjälpMig.Nu så de kom och fixade det. Sen kunde jag se på tv (visserligen sa HjälpMig.Nu att boxen är ett riktigt måndags-ex och inte fungerar som den ska men det är ju så typiskt mig dum som jag är). Men idag är det svart i rutan igen. Nu får jag en ruta ( ! ) där det står att jag måste sätta i antenn-sladden. Som om jag varit framme och ryckt ur den. Som om jag över huvud taget varit bakom tv:n. Det har jag inte. Inte dammsugaren heller. Det kunde också vara antennen på taket som var fel på, men den är ny så det tror jag inte. Funderar på om man måste ha datorn på och Internet igång för att kunna se på tv?? Ja, så på torsdag kommer H-f hit. Det är måndag idag. En hel vecka till utan tv alltså. Nå men till helgen kan jag ju sitta där, vad gnäller jag för? Nej, jag jobbar helgen.

Var det jag som inte hade något att säga?

Spetsar på om jag ska bege mig till grannsamhället och köpa en pizza. Eller är det farligt kom jag på nu. Ibland glömmer man det där med Onda C. Man kan ju för farao inte tänka på det varenda vaken sekund. Man ska det, men man kan inte. Och inte syns det utanpå att jag redan haft det och troligen är helt ofarlig.

I lördags hade jag just satt mig ner på rasten och öppnat mobilen, då fick jag ett PM på insta. När jag läste det fick jag en mindre chock och hade jag varit hemma hade jag börjat storböla av lycka. Nu kunde jag inte så mycket reagera som väl var. Hon som skrev hade läst alla mina kommentarer som jag skickat och gillade dem (skrev hon bland annat), och till slut ville hon att jag skulle svara på meddelandet "if you don't mind".

Såklart jag ville svara!! Problemet var att jag var så till mig så jag tryckte typ varannan bokstav fel, och ju mer fel desto stirrigare blev jag. Men till slut hade jag fått ihop något enkelt, och tryckte "skicka". Efter en stund kom det 2 meddelanden till, och jag svarade på dem med. Vem som skrev till mig? Sophie Simmons, Gene Simmons dotter!! Det är ju helt galet! Sophie Simmons tar sig tid att läsa och begrunda mina kommentarer samt leta upp vem jag är och så skicka ett så fint message som det faktiskt var. Vilken pärla hon är. Undrar om hon svarade åt hela familjen, jag bombarderar ju även mamma Shannon och Gene med kommentarer ibland (beror på vad de skriver). Men nu har jag fått detta, flera gånger har Paul gillat mina kommentarer som han får, Bruce Kulick gillar och har svarat en gång, och min pussgurka Eric har gillat en kommentar.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards