Alla inlägg under juni 2017

Av Lena Carlsson - 4 juni 2017 16:24

JK, jag hade inte så mycket energi och framför allt ingen lust, men det var förfärligt många och stora dammtussar överallt, så jag kände mig tvungen att ha det åtminstone dammfritt på golvet!

Eftersom jag ska vara hemma hela semestern så får jag väl städa bättre då. Och att städa källaren är ju ett stående moment varenda semester, hahaha   ! I år har jag en radda tomma bensindunkar (bensin till gräsklipparen), de står där för att jag inte vet vart jag ska ta dem: till containern utanför bilverkstan eller till återvinningen. Tja, hur man än gör där så gör man fel iaf. Det vet jag, för jag har lagt dem i containern en gång och direkt blev det ett pratande. hade jag gjort och det fick man inte!!!

Å andra sidan har ju byborna (samhällsborna) alltid något att prata om. Den har inte klippt sitt gräs, och den har för många bilar på tomten.

Var ute en sväng i köket för att skaffa en kopp eftermiddagskaffe och minsann, det duggar ute! Tänk om det kunde hålla på och regna nu en vecka eller så. Så kanske grundvattnet kunde höjas en aning. Höjas skulle förstås säkert folks röster också, nu vill de ha soooool, men t.ex bönder med djur skulle bli väldigt glada. Det behövs ju regna hur mycket som helst. Tre veckor kunde det hålla på förresten, sen kunde det hålla uppe v. 26 för då är jag hundvakt hos Smilla! Tja, sen kunde det väl regna igen, åtminstone här omkring, hehe...   , så T får bete till sina hästar. Och ett annat T får bete till sina kor.

Själv velar jag om en hel makrill som ligger i kylen, ifall jag ska koka eller steka den. Får snart börja leta recept. Tänkte jag skulle fira pingst med makrill, lite i senaste laget nu men jag lär ju äta upp den före midnatt i alla fall. Till efterrätt blir det kalvdans. Det får räcka som pingstdans för mig.


Av Lena Carlsson - 2 juni 2017 13:53

Vad ska jag blogga om idag då? Att jag varit präktig och dammsugit idag? Inget speciellt med det, det är sånt som folk gör en fredag. Somliga gör det varje dag.

Jag är sugen på att baka något, eller ännu mer att äta upp det bakade, men jag kan inte komma på vad jag ska baka. Så få se om det blir något. Egentligen skulle jag ju kunna bara kunna baka en sockerkaka, och så göra något av den.

Annars är jag mest trött idag. Inte så konstigt med full fart utan rast igår kväll. Men det är väl vad man får ställa in sig på nu. Tur att jag inte har något särskilt idag. I morgon ska jag gå på marknad, på Böksholmsdagen och så vara hundvakt. Det kan bli sent eftersom husse och matte ska på bröllop. Apropå det måste jag beställa tågbiljetter till den helgen jag ska på bröllop när jag tänker på det! Det är bara en månad dit. Bevars ska jag ju ända till Köpenhamn! Och när det är fixat så är det, slipper man tänka på det. Kläder har jag också fixat. Frågan är bara vad de vill ha. Men det går väl att ta reda på, det med, naturligtvis.


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards