Alla inlägg under juli 2019

Av Lena Carlsson - 30 juli 2019 18:15

Låttiteln finns ju redan: God gave rock and roll to you.

Den är inte ens rockig om man säger så, utan en stillsam ballad närmast. Detta skriver jag för att jag har blivit så trött på att folk har så mycket åsikter om min musiksmak, men det blir ett farligt rabalder om jag skulle råka ha en åsikt om deras  musiksmak! Det är alltid bara jag som har fel.

Mest jämförs hårdrocken (eller bara rock över huvud taget för den sakens skull) med religiös och kristen musik. Det ska vara det enda jag ska höra på. Året om. Som att det inte räcker med att jag är med i kyrkokören. Nej, det finns ingen ände på hur mycket psalmer och kristna sånger jag ska höra på. Ska jag nödvändigtvis höra på hårdrock så ska det vara gruppen Jerusalem, för de spelar sån musik MEN med religiösa texter!

Och den helgen som Sweden rock går av stapeln, ska  jag istället gå på våffelmöte i grannsamhället. Min kropp ska sitta där och äta våffla, dricka kaffe samt sen lyssna på religiösa sånger en timme eller så. Sen prata lite artigt med folk jag inte vet vilka de är och sen gå hem. Medan min själ, mitt hjärta och hela mitt väsen är nere i Norje Boke!!! Märks det verkligen inte utanpå att jag är så långt borta i tanken? När man gick i skolan märktes sånt. Men de kanske tror, de som ev ser det, att jag är så uppe i texterna jag hör.

Grejen är, som jag sa i början, att Gud själv tycks inte bry sig särskilt. För nu i sommar när jag äntligen kom iväg till Norje Boke var det inte ett enda hinder ivägen. Även Gud måste väl unna mig någon annan musik. Ja, jag VET att texterna rockgrupperna sjunger inte är särskilt gudfruktiga, eller ens rumsrena alla gånger, men jag är gammal nog att hantera det.

Och släkten kanske inte anser att jag ska lyssna på kyrkomusik enkom, jag vet inte, men de skäms iaf över att jag varit på Sweden rock. Väntar på vedergällning därifrån.

Jag har säkert sagt det förut, men jag älskar Kizz in i märgen. Och när kyrkokören drar igång snart så ska jag ha både min Sweden rock-t-shirt och min Kizz-tröja på, dock inte samtidigt. Då blir det överdosering. Får vi se om kantor Carina ens reagerar.

Ja, och ibland anses det att jag på sin höjd ska gå på Allsång i närmaste stad. Det är riktig och bra musik! Sån snäll musik ska jag nöja mig med, och inte komma här och ha åsikter om. Det är fortfarande bara min musiksmak det är fel på (jag undrar för min del hur folk sommar efter sommar uthärdar Agustina som ledare för allsång men som sagt, där har jag fel. Hon som är en sån stor skådis! Agustina!).

Idag har jag iaf blåst öronen rena med hjälp av Europe "Rock the night" och "Eye of a tiger". Spelar radion inte Kizz så får man ta det man får, bara det rockar.

Av Lena Carlsson - 25 juli 2019 20:10

Förut idag satt jag och spekade runt på mobilen då jag hittade en amerikansk podd, som skulle sända en 2 timmar lång intervju med Eric Singer i Kizz. Visserligen var den gammal men ändå ny för mig. Jag lät mobilen ligga så kunde de ju prata på medan jag gjorde annat. Och, som sagt, inte nog med att jag fick saker gjorda som bara legat där och glott på mig förut, utan jag fick dessutom höra på Eric Singers röst och rappa tunga i över 2 timmar, och han levererade också ett och annat visdomsord som jag kommer att ta med mig och leva på så länge jag behöver det. Framför allt detta:

- Even if it didn't work out the way you wanted, just go for it.

Som jag sa i förra inlägget så slängde jag upp mitt   på scenen till Kizz  på Sweden rock,   they took it and they must have kept it since I still love them as I do. Nu behöver jag ett till (kunde de lämna tillbaka halva? Men de kommer ju inte tillbaka till Sverige nån mer gång förstås   ), för nu behöver jag lämna det särskilt till Eric Singer. Känns som jag redan har gjort det. Helt klart tycks jag ha två hjärtan, som jag slängt iväg i samma riktning. Mitt hjärta slår verkligen för den mannen (även om han har en rasande fart på det han säger, det gäller att hänga med och lyssna, du milde vad ord han hann med på 2 timmar!).

Han sa också att när de ska spela när det är en ny show, så "I am here and now", d.v.s att man gör sitt bästa oavsett om man för tillfället gillar situationen eller inte.Det var vad Gene Simmons hade sagt när ES var rätt ny i bandet. Det är sånt man kan behöva på jobbet ibland. Och då menar jag inte nödvändigtvis de boende!

Däremot håller jag inte med om hans definition av Kizz: it's just a band. Nej det är det inte, de är så mycket mer! Och som han själv senare sa, de försöker göra allt för sina fans, det där lilla extra mer än vad andra band gör. Det har han rätt i, de är ärliga i det de gör och det märks utåt. Han ägnade dessutom tio minuter åt att hylla Queen i alla möjliga tonarter. På frågan om han kunde tänka sig att skapa ett nytt Kizz med TT och de två som var med från början, Peter Criss och Ace Frehley, sa han dock att det vill han inte.   Men kanske man kan förstå det också. Det blir inte det riktiga Kizz (det är nån / nåt som fattas eller vad säger du Gene Simmons?   ). Haha så nu står mitt hopp till TT! Nåja ett hopp står till ES med, att han kommer ihop med någon annan artist, har ju t.ex spelat endel med Alice Cooper.   Inte för att jag vill se AC men kommer ES med så får jag väl offra mig.

Av Lena Carlsson - 23 juli 2019 14:04

Jag har sagt det förut - jag har inget att säga idag egentligen. Sen sist har jag varit på tre dagars s.k semester - egentligen bara ledigt 4 dagar enl schema. Fredagen åkte jag ner till Torhamn där jag hyrt en sjöbod, fick komma först kl 16 så där var ju nästan den dagen gången. För att dra ut på nöjet så körde jag allra längsta vägen dit, om Tingsryd där jag stannade och fikade. Riktiga vägen går ju via Lenhovda men där finns inget fikaställe längs vägen. Och man SKA ju stanna emellanåt, haha! Så först Tingsryd och sen torpet då, när jag nu ändå hade vägarna rakt förbi... Eringsboda och sen var det raka spåret. Sjöboden låg en meter från havet. Där var mysigt trots att jag valt sjöbod i "fel" ände av Torhamn. Havsutsikt både nere och från den lilla rutan i sovrummet en trappa upp. Eller trappa, stege snarare.

Där fanns ingen tv men mobilen var ju med och tv hade man IRL precis utanför dörren. Och så hade jag en tidning och en bok med.

På lördagen hann jag faktiskt med en liten runda. Hehe jag körde byavägar till Kristianopel, och väl där fick jag ett feltänk och tänkte att det var där jag bodde och sen körde jag fel. Så jag inte hittade tillbaka. Fick styra iväg mot Karlskrona men det var rätt sen för jag hittade en skylt mot Olsäng så via en pyttesmal väg (där jag förstås fick möte) genom Törnamåla kom jag rätt. Visserligen slingervägar tillbaka också vilket jag inte hade tänkt mig men jag kom in i Torhamn i rätt ände i alla fall.

Tur att jag hade köpt med mig lite rökt fisk innan och inte färsk.

På söndagen när jag skulle hem vaknade jag kvart över fyra...vad roligt var det. Men då steg jag upp och gick ut på bryggan som löpte utanför med en kopp kaffe och en smörgås. Klumpigt nog iklädd endast nattlinne, visade sig sen att det var en ute i stugan längst bort (och den människan var fullt påklädd. Så dags!!). Efter detta så gick jag ut med kassar i bilen och sen städade jag och när allt var klart så var klockan sju, och då kunde jag ju inte vara inne mer så då började jag köra hemåt. Jag hade annars stugan till kl 12:00. Men å andra sidan regnade det för fullt.

Hade jag vetat när jag bokade den vad jag vet nu, så hade jag åkt hem först på måndagen.

Dagens bästa tanke (och den är absolut INTE min): The root of all evil isn't money, rather, it's not having enough money".

Av Lena Carlsson - 16 juli 2019 19:20

When Kizz were at Sweden rock I threw up my heart on the stage. They took it and kept it.

Så kan det gå.

Fast det är ju i goda händer, mo-ha-ha!

Klockan är 19:24 och jag undrar vad jag ska ha till kvällsmat. Det är ju lite sent påtänkt om jag behöver ta upp något ur frysen. Men kanske jag skulle nöja mig med att ta upp lite franskbröd och göra varma smörgåsar. I grillen så går det fort. Jag tycker det börjar bli svårt det där med vad man ska ha till mat, inte för att jag saknar recept för tidningarna har ju massor och mina kokböcker ännu fler - utan för att man hela tiden måste tänka på att "det där får man inte äta, och inte det, och inte det, och inte det heller". Där har veganerna lyckats! Och jag som ska göra nåt enkelt till helgen som jag kan ha med till stugan. Jag har ju hyrt in mig i en sjöbod fredag till söndag, och med tanke på

1) den tråkiga restaurangen som ligger jämte                    eller

2) den iofs förträffliga pizzerian som ligger en bit ifrån

så tar jag hellre med mat själv. Deras pizza är bara bra på alla vis, men de är ju stora så då får jag leva på bara den hela helgen.

Usch jag ångrar på hela grejen. Har visserligen tänkt i flera år på att hyra en sjöbod - åååhh så mysigt! - men nu när jag väl är där... Den där en meter breda bryggan utanför t.ex Visst hade det varit mysigt att sitta där och äta frukost? Ja, men då ligger ju folks motor- och segelbåtar förtöjda just där, och bryggan är som sagt bara en meter bred och där ska ju folk kunna gå.

Nej, då tror jag det blir bättre i augusti, när jag hyrt en villavagn på Öland. Den är större och har trädäck, men det är jag ju ensam om. Ingen annan ska passera på mitt trädäck. Och där har jag också havsutsikt, om än på lite avstånd. Sen är en annan sak att jag kanske inte passar in på camping. Men då är det ju sent på säsongen och jag kanske inte måste vara social i överkant, och dessutom är det också fredag till söndag.

Idag har jag jobbat med en ny sommarjobbare, som jag heller inte kan uttala namnet på. Det är ju kul att de kan det själva. De visar namnskylten och försöker få de gamla att fatta vad de heter. Rihulla men vad fasen, han får heta HoppaHulle i min värld. Och den andra får heta Darris (Darryoosh). Hur som så är de rätt bra att jobba med, även fast HH har ovanan att stänga in sig på kontoret och håller på med sin mobil. Det är inte bra när tanterna sitter i soffan framför tv:n och han gott kunde sitta där med. De känner sig ensamma utan nån personal. Jag kutar ju ärenden som han inte vet finns än eller inte reder ut.


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards