Alla inlägg under mars 2021

Av Lena Carlsson - 28 mars 2021 16:40

Jag borde kanske skriva något när jag nu ändå är här. Haha jag måste bara ställa om mig lite snabbt. Det var ju surgrejer jag skulle skriva om, men inte här i snällbloggen. Varför låter förresten elementet här inne som en sorglig kyrkklocka. Tycker det att det inte behöver vara igång nu längre när det är sommartid. Men än är det inte varmt ute om nätterna. Fåglarna fryser ju om jag stänger av det. Bong... bong... knäpp... bong... så håller det på hela tiden. Hoppas inte fåglarna lider av det.

Åh, ikväll måste jag passa tider, på tradera. Jag vet att jag inte borde, däremot borde jag spara pengar. Det är ju så roligt: när andra hittar saker att köpa på tradera och andra sidor, vad hittade då jag förut. Jo en räkning till på Kivra. De blir ju sura allmänt när de inte får sina pengar den 25:e, och jag är slarvig och har inte pengar nog förrän jag får lön den 27:e. Tänk om man nån månad kunde göra E.ON och några till glada med att ha pengar redo den 25:e?

Jaha men det var ju inte snällt skrivet. Grannarna, två av dem, är ute och jobbar i det fina vårvädret i sina trädgårdar. Jag tyckte att det var för kallt för att gå ut. Å andra sidan har jag fått upp påsksakerna idag och det har väl aldrig hänt förr att de kommit upp en hel vecka i förväg. Riset, som är rätt så grönt, var svagt som vanligt och orkade knappt med kycklingarna som är lite tyngre. Det var nog rätt unga björkar jag plundrade.

Jo jag tänkte hänga på tradera ikväll, pengabrist till trots. Skamma mig. Jag får väl säga att jag absolut inte köper allt jag ser, inte ens allt jag vill ha (min kompis Kattis och jag har en särskild låda för det-kommer-snart-igen, typ "går till andra chansen"). Jag sparar intressanta saker på Minneslistan - och nästa dag ser jag på det och tänker ibland "hur kunde jag vilja ha det där?" och så stryker jag igen. Ibland tar jag fel på tiden och så är saken såld när jag går in där. Det hände senast nu i eftermiddag, å andra sidan skit samma för det var en LP och då får jag ju ändå inte höra den. Haha man får inte tala om för dem jag ibland bjuder över på LP-skivor, att jag inte har någon spelare. Förut idag roade jag mig med att gå in på sidan för Prada och Gucci. Det är roligt att bara se på saker som, man får vara glad att man har råd att se på bilderna. Roligt är också att folk försöker sälja påsar som det står Gucci och Prada på, jag menar det tycks mig vara vanliga papperspåsar som man bär hem sina kläder i från affären. Undrar vad man ska ha dem till. Å andra sidan är en sån påse ungefär det enda jag skulle ha råd med. Ens i vanliga fall. Var förresten lika roligt på sidan för Lindex. Största storleken som såldes var M, men de flesta som såldes var stl XS.  

Nu ska jag gå ner på ICA och reta upp folk med att klämma mig igenom lagret av avocado. Det är lömska grönsaker: antingen stenhårda eller så händer det ibland när de är mjuka, att de är bruna ini. Omöjligt att veta innan.



Av Lena Carlsson - 12 mars 2021 19:24

Egentligen borde jag inte sitta här och drälla utan fixa mat. Jag ska göra kräftströmming, av den orsak att det skulle varit kvällsmat på jobbet i onsdags (när jag jobbade kväll) men det blev ändrat till omelett med svampstuvning och prinskorv (som skulle varit ikväll. När jag inte jobbar). Då får man skaffa strömming och göra det själv. Nu fattas det givetvis en ingrediens så jag får åla ner till ICA, men då får jag väl göra det då (och inte sitta här).

På jobbet är det en som ska ta strid för mig på nästa ledningsgruppsmöte, att jag ska få höja min procent med 10. Det har jag försökt i ett par år utan att komma nånstans, eftersom "det gick ju dåligt i L-da", och av den orsaken klarar jag numera ingenting. Dumma jag, fast jag varit på samma arbetsplats sen 2001. Men de åren räknas inte längre, det enda som räknas är att det gick dåligt i L-da. M tyckte inte att det lät klokt men lika bra att hon får veta det och kan tänka på det på mötet.

Jag var in på tradera en sväng, och undrade över hur någon kan bjuda 202:- för ett suddgummi. Det stod länge på 65:-, så länge att även jag ville ha det. Men innan jag hann lägga bud flög det upp såhär. Frågan är om jag ska säga något, jag överväger att ge 400:- för ett plektrum. Jag hade fyra stycken på minneslistan, två av dem förlorade jag (blev överbjuden och jag var på jobbet så kunde inget göra), men de två som är kvar... vilka delikatesser även dom! Utrop är 250:- men man kan också "köpa nu" och det är då de smäller upp i 400:- var. Lite roligt vore det att vänta tills andras bud börjar ramla in på söndag och då "köpa nu" rakt framför näsan på dem. Men också vanskligt att vänta. De kan ju göra samma sak. Jag hade 8 auktioner som gick ut en kväll, två var extra angelägna. Jag vann EN... nåja men en iaf. De angelägna fick jag inte, jag får nog tillstå att jag fegade med maxbudet, vad är 500:- när jag kunde slängt in 900:- såväl. Men, jag trissade upp priset för de som vann iaf. Jag vann ett plektrum.

Va - behöver jag då ännu ett? Japp, det gör jag. För på det ena står det Bruce Kulick och han är min kompis sedan han svarade på min kommentar. Då måste jag ha något med hans autograf på. Dessutom när jag tänker på det så har säljaren sänkt priset med 200:- för i första svängen skulle man ge 600:-.

Min kompis Kattis L köpte 8 stycken plektrum på en gång för nån vecka sen. Ursnygga. Sen samma kväll ångrade hon på det för då kom en figur som hon letat länge efter, den kostade 800:- i utrop. Jag svarade att hon skulle sälja plektrumen till mig. Det gjorde hon inte. Rolig människa.

Av Lena Carlsson - 3 mars 2021 18:41

Här sitter jag och börjar bli hungrig på riktigt, men har ingen aning om vad jag ska ha för mat. Jag vet bara vad jag ska ha till dessert, och att jag sen ska grädda semmelvåfflor. Dessa ska jag ge till Hanssons på H-vägen. Inte alla men en lagom del. Några ska jag ju ha själv också. Man gör våfflor med vanilj och kardemumma i, när de kallnat (antar jag!!!) tar man ut hjärtan och fyller med mandelmassa och grädde, lägger ihop dem två och två alltså.

Usch nu blev jag ännu mer hungrig.

Jag fick byta lösenord eftersom bloggplatsen och jag inte var eniga. Nu har jag iaf det jag trodde att jag redan hade. Och så fort jag ändrat det så kom jag på ett jag hellre velat haft! Men, jag glömmer väl snart detta. Vid det laget har jag väl å andra sidan glömt det jag kom på nu också.

Jag förtretar mig mer och mer på min granne. Av allt jag hört sen jag började gilla Kiss så tar detta priset. Att jag inte ska gilla dem för de är så ouppnåeliga utan jag ska gilla grannen enbart är väl en sak men att hävda att jag enbart gillar dem sexuellt sett och mitt enda önskemål är att hoppa i säng med dem, är det överlägset dummaste av allt jag hört.

Vad ska man säga om när jag gillade Jan Malmsjö då, som jag dessutom kramat 5 gånger? Eller Osmonds då i början på 70-talet, där kan man väl börja snacka om ouppnåeligt? Apropå ouppnåeligt så såg jag ett plektrum på tradera igår som var just det. Det hade guldfärgat tryck ("Kiss") och på baksidan Bruce Kulicks autograf (jo jag vet att den inte är äkta). Kostnad: 500:-. Visserligen kostade samma plektrum 600:- med Gene Simmons autograf, men den har jag så många gånger redan. Bruce är min kompis sedan den gången han svarade på min kommentar. Och så har jag inte ens hans autograf. Men 500:- för ett litet plektrum är för mycket, då havererar min ekonomi. På Got Love For Sale (vilket min granne alltid också med förtjusning hävdar är en sida där jag köper sexleksaker), finns just nu en skiva till salu för utrop 1000:-. Men då får man åtminstone en hel LP. Inte för att jag tänker köpa den.

Haha ja men är det någon som känner sig hågad att buda hem det där plektrumet till mig så bleve jag lycklig! Kan väl säga att 500:- är utropspris, det lär inte stanna där.

Och apropå sexleksaker, så vet jag var jag kan få köpa det. Här i samhället finns det. Jag behöver inte gå omvägen via facebook. En kompis till mig säljer sånt. Det är inte detsamma som att jag nånsin köpt en enda pinal men hon säljer som sagt.

Åh, jag tryckte på fel knapp och förstorade texten här. Ingen som vet hur man förminskar den igen?

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards