Alla inlägg under februari 2021

Av Lena Carlsson - 20 februari 2021 13:52

Eftersom min granne spelar gitarr, och är med i ett band, på fritiden så skickar jag ibland dit bilder på andra gitarrer. Nu i veckan var det en som Paul Stanley lagt ut där solen sken in på ett visst sätt på en av hans gitarrer, och igår en bild på Bruce Kulicks basgitarr. Grejen med den bilden, för mig personligen, var att Eric Singer höll ena handen om basgitarrens hals. Så när grannen kommenterat att den  bilden förstod han grejen med, så kommenterade jag på skoj att jag förstod mig på han som höll om gitarrhalsen, och "det är ju attsingen att inte jag är en gitarr", underförstått då hade han hållit mig runt halsen.

Detta uppfattade grannen helt fel. Var det verkligen min önskan att hamna i säng med Eric Singer och Bruce Kulick?

Nej, det är det verkligen inte !!! Herregud, jag skulle kunna leva resten av livet på att jag finge peta på dem med yttersta toppen på pekfingret. Gode tid om jag var bredvid dem och de råkade nudda mig!

Grannen undrade vidare om jag inte märkt att det fanns många attraktiva, intressanta, verkliga och åtkomliga män i samhället? Nej, jag har ju faktiskt inte det. Inte sett en enda faktiskt som är frontman och gitarrist eller trummis i världsklass. Grannen har antagligen inte själv förstått skillnaden mellan vardag och idol. Men jag får en känsla av att han menar sig själv. Antagligen, ska jag leva mitt liv utan att egentligen nånsin lämna samhället och helst inte tomtgränsen, och som musik ska jag lyssna på min granne. Är nog bäst jag håller mig inomhus med. Utan tv, för annars kan jag ju få se nåt farligt där.

Ja tv:n ja. Den har ju inte fungerat sen oktober nånting. Så nu har jag haft hit gubbe typ nr 111. Han skulle vara expert och "hade lång erfarenhet av tv och radio". Det lät ju bra. Men han kom inte längre än nån av de andra gjort, och idag är tv:n lika stendöd som alla andra dagar. Men han sa att det beror på

1) antennen

2) att jag ens har antenn och inte IP

3) att jag är dum för att jag inte har fiber (detta sa han flera gånger)

4) att antennen är felriktad och fel ditsatt (inte fastsatt)

5) att det var dimmigt igår (det har nämligen inte varit det nån annan dag på de år som gått sen jag fick en ny antenn, sån tur). Antenner ska inte fungera vintertid, så var det.

Naturligtvis är jag dum. Det har jag (och all min omgivning) vetat i alla år. Nu sitter jag t.ex här fast det är +7 grader ute. (Varför finns det inget litet tecken för grader?). Jag blev rekommenderad att ringa en tv-firma i Lenhovda för att komma hit och se på antennen (dock inte förrän det är snöfritt på taket), men jag kan ju också ringa nån annan stans om jag vill. BJS i Tingsryd t.ex Långt? Jag har gjort värre saker. Huvudsaken för mig är att det snart blir gjort av någon som kan . Någon som kan göra grundjobbet (installera), som kan söka kanaler och som verkligen får igång det hela och som kan gå upp och snurra runt antennen några varv om det behövs. Man kanske kan ha flera antenner, som pekar åt olika håll så kanske någon av dem fungerar. Förutsatt det är sommarväder alltså.

Vilket företag tillverkar antenner egentligen?

Nu ska jag ta en kopp kaffe, klä mig och sen ska jag gå ut och gå. Jag har suttit här en timme och hade bara tänkt det skulle vara en kvart.


Av Lena Carlsson - 15 februari 2021 22:21

Sist jag gick in här fick jag byta lösenord, och tills idag hade jag glömt det så nu fick jag byta igen. Undrar om detta är lättare att komma ihåg...tog ett rätt speciellt. Åtminstone i min värld är det speciellt.

Grannen har tyckt till. Kan inte förstå varför man gillar "något så ouppnåeligt som Kiss", istället skulle jag gilla något som finns i samhället. Det känns ju inte alls inskränkt att gilla något som finns i samhället. Men det är ju också detta samhället likt. Oj oj oj om man skulle förvirra sig utanför samhällets gränser!! "Det som inte finns i samhället vill man inte ha". Så har jag t.ex flera gånger försökt förmå ICA att börja sälja skor eller framkalla kort så slipper jag åka till stan bara för det.

Nåja men om nu Kiss har nått "End of the road" så har jag nått "The way of no return". Jag är så insyltad i Kiss att jag inte har något väg tillbaka. Tänk om jag hade vetat det redan 2018. Det hade ändrat mycket, jag menar då hade jag sett till och haft biljett till SRF 2019. Det är sånt man får ångra på. Men, nu är det såhär som min fågel Midas brukade säga. Jag förlitar mig på deras barn, de spelar ju och sjunger med. Och på Ace Frehely. Samt, mest av allt, Pauls band "Soul station". Där är ju även han den bäste med, Eric. Deras nya skiva kommer nu i mars, och ger de ut en skiva så kanske ... vill säga när pandemin lagt sig. Innan dess händer ju ingenting.

I morgon har vi p-möte, får vi se hur det blir. Skulle handla om hur vi är mot varandra. Jaa... Och så ska vi ha medarbetarsamtal (fast inte i morgon förstås). Jag får väl ta mitt allra sist tänkte jag, så alla har fått säga sitt först. Annars kanske det blir konstigt. Sen får jag väl sluta eller hur det nu ska lösas.

Nu körde en brandbil nerför backen med blinkande blåljus.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards