Direktlänk till inlägg 28 mars 2021

Rubrik saknas

Av Lena Carlsson - 28 mars 2021 16:40

Jag borde kanske skriva något när jag nu ändå är här. Haha jag måste bara ställa om mig lite snabbt. Det var ju surgrejer jag skulle skriva om, men inte här i snällbloggen. Varför låter förresten elementet här inne som en sorglig kyrkklocka. Tycker det att det inte behöver vara igång nu längre när det är sommartid. Men än är det inte varmt ute om nätterna. Fåglarna fryser ju om jag stänger av det. Bong... bong... knäpp... bong... så håller det på hela tiden. Hoppas inte fåglarna lider av det.

Åh, ikväll måste jag passa tider, på tradera. Jag vet att jag inte borde, däremot borde jag spara pengar. Det är ju så roligt: när andra hittar saker att köpa på tradera och andra sidor, vad hittade då jag förut. Jo en räkning till på Kivra. De blir ju sura allmänt när de inte får sina pengar den 25:e, och jag är slarvig och har inte pengar nog förrän jag får lön den 27:e. Tänk om man nån månad kunde göra E.ON och några till glada med att ha pengar redo den 25:e?

Jaha men det var ju inte snällt skrivet. Grannarna, två av dem, är ute och jobbar i det fina vårvädret i sina trädgårdar. Jag tyckte att det var för kallt för att gå ut. Å andra sidan har jag fått upp påsksakerna idag och det har väl aldrig hänt förr att de kommit upp en hel vecka i förväg. Riset, som är rätt så grönt, var svagt som vanligt och orkade knappt med kycklingarna som är lite tyngre. Det var nog rätt unga björkar jag plundrade.

Jo jag tänkte hänga på tradera ikväll, pengabrist till trots. Skamma mig. Jag får väl säga att jag absolut inte köper allt jag ser, inte ens allt jag vill ha (min kompis Kattis och jag har en särskild låda för det-kommer-snart-igen, typ "går till andra chansen"). Jag sparar intressanta saker på Minneslistan - och nästa dag ser jag på det och tänker ibland "hur kunde jag vilja ha det där?" och så stryker jag igen. Ibland tar jag fel på tiden och så är saken såld när jag går in där. Det hände senast nu i eftermiddag, å andra sidan skit samma för det var en LP och då får jag ju ändå inte höra den. Haha man får inte tala om för dem jag ibland bjuder över på LP-skivor, att jag inte har någon spelare. Förut idag roade jag mig med att gå in på sidan för Prada och Gucci. Det är roligt att bara se på saker som, man får vara glad att man har råd att se på bilderna. Roligt är också att folk försöker sälja påsar som det står Gucci och Prada på, jag menar det tycks mig vara vanliga papperspåsar som man bär hem sina kläder i från affären. Undrar vad man ska ha dem till. Å andra sidan är en sån påse ungefär det enda jag skulle ha råd med. Ens i vanliga fall. Var förresten lika roligt på sidan för Lindex. Största storleken som såldes var M, men de flesta som såldes var stl XS.  

Nu ska jag gå ner på ICA och reta upp folk med att klämma mig igenom lagret av avocado. Det är lömska grönsaker: antingen stenhårda eller så händer det ibland när de är mjuka, att de är bruna ini. Omöjligt att veta innan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards