Alla inlägg under april 2020

Av Lena Carlsson - 14 april 2020 15:04

Här sitter jag och funderar på v 26, som så snöpligen gick från en 10-poängare till noll. Noga räknat min födelsedag. Vad ska jag göra istället? Får man göra något annat än sitta hemma/inne och inte göra något? Kan de inte lägga ut en lista på vad man får göra? Jag har en lista på vad jag skulle kunna tänka mig att göra den dagen, men kanske inte så mycket av det är tillåtet.

1) Prata Smilla

2) Hoppa i sjön och begå badpremiär

3) Hyra Ingas hus 2-3 dagar och prata Daisy och häst

4) Hyra en stuga i Lammhult 2-3 dagar

5) Hyra häst och vagn hos Börjes i Tingsryd 1 dag

6) Sjunga en stump, som jag har sett andra karantänade familjer gör, som de lagt ut på facebook. Jag kan ju välja en väldigt kort låt som tar slut fort.

Oj, klockan är 16 minuter över kaffedags!  -- Paus --- Sådär, då var jag tillbaka. Läste just på Top news att 2 personer blivit ihjälskjutna - inomhus - i Vällingby nu i eftermiddag. Ja minsann vet man inte mycket om när man stiger upp på morgonen. Det där var väl inte vad de planerat inför kvällen. Men det är ju nu så att man reagerar på ett annat sätt när man ser sånt: titta, de dog utan att ha corona först!

Nu spelar jag KISS iaf på cd:n, "Sonic boom". Det är min favvo, men tråkigt nog är det hack i den. Det ska inte kunna bli hack i en cd men min hakar upp sig i varje fall. Med LP-skivor visste jag hur man fixade det men den tekniken fungerar inte på cd-skivor. Frågan är om jag ska köpa ett ex till av samma skiva, jag köpte denna i höstas så det blir lite dyrt men roligare att kunna spela den ju. Jag var sån optimist i höstas: efter nyår skulle jag köpa flera cd-skivor och så böckerna som Paul Stanley skrivit! Jo eller hur. Var skulle jag få pengar till det ifrån. Apropå det så tänker jag ibland på hur det var förr: om man råkade gå över golvet eller ännu värre stampa till, så hoppade picupen på skivspelaren högt (där hade man nästan garanterat hack i skivan). Hur som så om Spotify vore lite lydigare så hade jag inte behövt köpa fler cd. Men nu är de inte det. Jag får hoppas på att Musikladan har nån av dem.


Av Lena Carlsson - 9 april 2020 17:12

Jaha och corona fortsätter att skörda offer, till vilken mening undrar man. Om det nu är civilisationens undergång: varför då ha ihjäl så många människor över jorden för att om x antar månader då återuppväcka dem från de döda igen? Och om det är en fingervisning om hur vi bör leva istället för det vi gör, är det då själva meningen att folk ska sitta hemma bara?

När jag har skrivit detta, ska jag gå och dela ut ett påskägg. Och vad är det i det då, jo ett märgben. Jo jag sa: ett märgben. Det ska göra Smilla glad hoppas jag! Hon har beställt det av påskharen.

Själv har jag beställt en blu-ray-video från Älmhult, och vad visar den jo men självklart visar den KISS  på Sweden rock festival 2019. Ääääääääntligen ska även jag få tag i den! Han som säljer den frågade om jag köpt nån blu-ray spelare än och jag sa att jag ska göra det efter påsk.

Som att jag har pengar till det. Nej det har jag inte. Men det vill man ju inte svara. Efter påsk är inte lögnaktigt heller, för det kan ju i min värld betyda hela framtiden. Hela framtiden ligger efter påsk 2020, det är inte mer med det. Jag har nämligen en plan att se den hemma hos Hanssons nån gång när jag är hundvakt. Jag menar så ofta ser man väl inte på den. Vi får se hur jag gör men denna månaden finns som sagt inte pengar till sånt. Han sa att de bara kostar "ett par hundra" men jag undrar jag.

På måndag skulle kören ha sjungit i kyrkan, men det blir ju inget med det. Tråkigt.

Ikväll ska jag göra en Janssons frestelse. Roligt! Man får ju roa sig som man kan, somliga sjunger hemma och andra, ja vad gör dom, spelar dataspel kanske eller ser filmer på tv. Eller kan man ju se på vad grannarna har för sig. Själv fick jag loss en stor bit vildros ur rabatten idag, tack vare Stall Lilla Hedas gamla balsnören. Rosor har taggar som gör aj aj, men slår man ett balsnöre om stammen och drar så går det lätt. Frågan är mest nu hur jag ska komma upp på taket till uteplatsen för att såga ner allt elände jag har där. De på marken är liksom inget problem, mer än att jag såga bort rätt rosor: de vilda, inte de tama. Ja, inte alla vilda heller. De har så vackra kronblad så jag vill inte utrota dem helt. Hade de bara haft den goda smaken att växa längs med taket istället för rätt upp igenom det så hade de fått vara kvar. Värre med marktäckaren järnek, den måste jag med få bort. Rosens taggar är ju ingenting mot den! Sex taggar på varje blad! Jag fattar inte vem som planterat allt detta, den måste ha varit väldigt förtjust i vassa taggar. Eftersom alla är på samma ställe, i samma rabatt rent av. Det kan nämligen bli en liten söt rabatt om jag får bort den största delen taggar och sätter blommor istället.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards