Alla inlägg under augusti 2018

Av Lena Carlsson - 18 augusti 2018 18:15

Var egentligen bara lite ego och skulle in och se om jag fått någon kommentar eller nåt sen igår. Hihihi! Ute är det mulet och ser regnlikt ut, men det väntar väl ett par timmar till. Om nu allting stämmer så går bussen kl 20:00 mot staden och då skulle jag vara med där, och sen lär det nog regna. Bara för att jag då inte har bilen att gömma mig i.

Med mina fåglar tycks det vara som vanligt igen. Albertina råkade väl bara hosta/nysa (eller vad det nu var hon gjorde) sådär som man gör. Idag har hon varit lite bestämmande i buren igen. Alltid bra när djuren är som vanligt.

Jag undrar vad jag ska ha på mig ikväll. Kanske jag skulle ta den vita sommarjackan istället. Många igår hade riktiga finkläder på sig. En annan tänker ju mer klumpigt: det kanske blir kallare framåt natten. Som om jag stannade så länge. Jag, som tyckte att det blev för kort tid om jag tog bussen 20:00 och var framme 20:45 och sen tog bussen hem 22:00 igen, körde själv in vid 20-tiden och sen hem 22:30. Inte så himla stor skillnad. Hade tur med parkering i alla fall, andra året i rad som jag knipit sista lediga platsen på Oxtorget.   

Tänk att det var så himla mycket folk på plats igår, och jag träffade EN jag kände! Jag stod på Stortorget och tänkte att jag skulle röra lite på mig för att se om jag kunde möta nån jag kände. Och så gjorde jag det! Lite kul så...

Annars idag har jag städat köket lite nogare än vanligt. Jag behöver bli av med en hoper bananflugor. Fast det räcker ju inte med att städa, jag måste ut med soppåsen också. Och göra fällor, har gjort en men den funkar inte, det är inte någon som dränkt sig där i. Det skulle fungera med ättika+saft+diskmedel men i alla fall de här gillar inte det.    

Störande att tv sänder en Bond-film ikväll. Varför just ikväll? När jag inte kan se den?   Å andra sidan har jag vant mig av med tv i sommar. Har jag sett fem program över hela sommaren så är det bra. Men nu får jag väl börja vänja mig vid den igen, hur var det nu man gjorde?   Ja ja, det tar väl sig som gubben sa. Undrar förresten när de från Idemåla kommer hit? H sa att de kanske kom förra söndagen ELLER denna helgen, och sen har jag inte hört ett pip. Det kan ju vara lite bra att veta, eftersom de dessutom har en förmåga att komma kl 10 på förmiddagen. Hurtiga människor, vad gör de uppe så tidigt. En ledig dag är jag ju inte ens klädd så dags.


Av Lena Carlsson - 16 augusti 2018 19:20

Jaha, så sitter man här och allt är väl som vanligt i alla fall...då börjar ena pippin hosta eller om det nu var nysa. Det verkar som om det var Albertina. Hon får bara inte vara förkyld! Då finns hon ju snart inte mer. Men visst, om man ser på det så har jag ju haft fönstret öppet i sovrummet på morgonen nu en tid, det var ju så varmt så vad skulle man göra. Då var de visserligen fortfarande överhängda, men med min vanliga otur så räckte kanske inte det. Så nu ska jag gå åt av oro för det.  

Vad jag tänkte på innan detta hände, var vad jag ska ha till kvällsmat. Tänkte peta i mig några kräftor till också, resten ska jag frysa in sålänge.

Annars sitter jag redan och ser på stugor att hyra nästa sommar. Jag har ju nästan redan bestämt mig, haha!   Har rensat i listan också, eftersom jag la dit några nya Favoriter så tog jag bort endel gamla. En hade jag rätt nyligen lagt dit, och undrar redan hur i hela världen jag tänkte då??? Den var ju inte trivsam nånstans??   Trivsam är däremot (tror jag, hur ska jag veta det??) den lilla stugan lite utanför Torhamn, den ser ut som en lekstuga utifrån! Och den i Hörvik (om man kör mot Hällevik). Jag tänkte om jag skulle hyra två nästa år, två veckor på rad utan att åka hem emellan. Då kan man ju ta två som ligger nära varann. Fast beror ju på om de har byte samma dag förstås. Fredag och söndag funkar ju inte t.ex

Igår var Gunilla Q och jag i Hällevik. Det var lite mastigt för mig, eftersom jag dels då fick hyra bil och sen köra den alla milen - och som vanligt hämta den andra personen... Jag menar först buss in till stan och hämta ut bilen, sen ut hit igen för att hämta GQ, sen iväg. Och när vi kom hem igen skulle jag först då hit ut igen och sen in till stan med bilen! 38 mil blev det!!

Det är ju likadant som en viss person i Rottne, hon ska också alltid hämtas, innan vi kan köra iväg. Inte kan människan ta bussen hit, eller hem efteråt. Nejdå. Hur som så var det ändå en bra resa igår, bilen var lättkörd och talade om för mig hur jag skulle spara och köra ECO. Fel körde vi med, jag missade nån avtagsväg och vips vart vi nere i Skåne! Jag är lite  osäker när jag kör hemåt förbi Olofström men nångång ska det väl gå... fast igår var inte den gången. Antagligen körde jag om Ryd förra gången. Nåja vi körde i Kronobergs län, Blekinge, Skåne, Blekinge igen (?!) och Kronoberg. Ja, för vi kom ju ut i Ryd i alla fall.

Vi kunde i alla fall köpa rökt fisk i Hällevik, och havet glittrade och så såg vi på små och STORA motorbåtar, och undrade på hur de kom ut ur hamnen. Och så träffade vi Sandreda-bor. Jag fick visa Mörrumsån och Mörrum lodge samt Pukavik.

När jag var ensam sen och skulle köra in bilen till stan, så när jag hade någon mil kvar så råkade jag gäspa. Vips skrev bilen en ruta: Du är trött   Ta rast. 

Jo, det var verkligen en bild på en rykande kopp kaffe i mitten! Fast jag stannade inte, det var ju ingen idé. Jag passade mig bara för att gäspa igen.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards