Alla inlägg under oktober 2019

Av Lena Carlsson - 27 oktober 2019 16:56

Efter att ha fått in min lön på svindlande 14.000 kr och några hundra, vilket jag vet endel tycker är lite väl högavlönat för att vara till mig, har jag nu betalat räkningarna (de synliga, inte autogiro) och har enorma summan 4000:- kvar. Funderar starkt på att unna mig resan Kizz kruise trots allt, den avgår om tre dagar... Ser på fb hur andra unnar sig en massa nöjen, så då kan väl jag med. Jag som annars just hade bestämt att jag ska lägga ner alla ev nöjen jag får för mig...till nästa sommar. Sen får vi se.

Det är tur att man kan drömma om vissa nöjen i alla fall. Så får man uppleva dem på något sätt.

Nu tänkte jag unna mig torsk som legat i saltlag först några timmar (från djupfryst till upptinad) - men inte ens det nöjet var jag visst värd. För jag hade inte så mycket som en msk salt hemma. Så är det när jag ska spara, då tar allt slut. Dock, jag ska inte skryta men, bilen är fulltankad! Det var första utgiften jag unnade mig om man nu kan uttrycka sig så! Ja det kan man, det är min blogg. Jag behöver ta tag i min surdeg med, egentligen är den inte mest klar förrän i morgon men då jobbar jag till fyra och sen vid halv sju ska vi till kören. Tveksamt om jag hinner baka bröd där emellan. Det är alltså en surdeg som kan  göras redan idag, bara det att den blir bättre om den får vänta tills i morgon. I så fall måste jag mata den idag. Hembakat bröd är ett nöje man ska unna sig. Det gjorde jag även igår, och så brödet jag tog upp ur frysen vilken dag det var, är också hembakat. Inte minst doften av hembakat bröd är ett nöje!

Nu måste jag gå och köpa salt.


Av Lena Carlsson - 23 oktober 2019 17:03

Eftersom jag ska vara snäll ska jag nu också vara tyst för det är ju det grejen går ut på just nu. Man får själv lura ut vad jag ska vara tyst om, men det är väl rätt lätt iofs. Det sägs att varav hjärtat är fullt talar munnen, men se så roligt ska vi inte ha längre. Nu ska vi enbart vara lugna och hålla oss inom samhällets gränser. Iofs kunde jag inte hålla det förut idag, för jag skulle ha tag i strömming och det fanns inte här (nej, inte ens fryst). Nu sägs det att "det ICA här inte har, det vill man inte ha!", men jag var nu inställd på strömming så jag begav mig in till stan. Och fick på så vis till och med tag i färska sillfiléer.

Varför kallas de sillfiléer förresten? De är ju strömmingar?

Hehe, jag har börjat ta efter en Viss Person (som hör till dem jag inte får nämna då enligt mina nya regler), en trummis som slår hårt på trummorna och likadant gör jag på min stackars dators tangenter.

Det finns ju alltså folk som vill att jag redan ska göra slut med den kärlek som uppstod till ett hårdrocksband för 4 månader sen. Istället ska jag ägna min tanke åt ett band från trakten, som visst även de "kan spela såndär musik". Jag undrar jag hur nära de kommer min "såndär musik". Jag säger inte att det lokala bandet är dåligt för det är de inte, men att ändra mig så totalt från hårdrock till "ett band från trakten där jag känner medlemmarnas mamma", nja... Steget är stort till att bli så fasligt snäll på en gång. Dessutom tycker jag att det lokala bandet är mer dunka-dunka än mina favoriter. Sist de spelade i samhället hördes dunket visst en km bort. Fast det har jag väl sagt förr.

Ikväll har jag den vanliga kören (alltså inte kyrkokören). Vi ska traggla kärlekssånger och det kan väl låta mysigt --- men ack vad vi är leda åt dem!!! Men nu ska vi traggla dem för att vissa tror att folk ska komma man ur huse för att höra oss --- och så säger andra att "de kan vara bra att kunna för framtiden". Ja, då kunde man ju lära in allt möjligt mellan himmel och jord --- för de kan vara bra att ha i framtiden. Nej, man får väl tänka lite. Det närmar sig jul med en rasande fart och vi borde sikta på det istället. I kyrkokören går det undan just så: 3 sånger till Tacksägelsen avklarade, 3 sånger till Allahelgons övar vi in nu, sen kommer advent och julkonserten. Samtidigt övar vi flitigt på "Ett juloratorium".

Vill påpeka detta med: JA man kan vara med i kyrkokören OCH gilla KISS samtidigt !!!


Av Lena Carlsson - 10 oktober 2019 14:37

Nej tänkte bara gå in här lite och krafsa ner några ord. Mina fåglar har iaf massor att säga, synd att inte de kan skriva istället. De skulle förstås klaga på musiken jag har på! Och då har jag ändå inte ens på högt! För jag hör ändå vad jag behöver.

Jaha idag har jag gjort en sorts efterrätt med äpplen, högst enkel: äppelklyftor, socker, kokos, smör, det ovanpå vartannat och sen in i ugnen. Det stod hackade mandlar med bland ingredienserna, men inte när man skulle ha i dem så jag hoppade över det. Däremot russin men det hade jag inga hemma.

Just nu passerar ett regnmoln här utanför i backen. Det var ju utlovat regn idag men inget har kommit. Kanske jag skulle gå ut så det blir regn. Jag har ju ändå en bild att visa Smillas matte. Hon kommer visserligen inte att gilla den ändå. Faktum är att jag själv spetsar på att byta ut den redan, jag har en bild till som är rätt kul faktiskt... Fast denna är en lite tuffare variant på samma.

Nä men vad jag är trött. Kanske jag inte borde göra någonting. Jo jag måste gå ner till ICA för jag har en påse att hämta ut. Inte för att jag fattar varför det ska behövas för en t-shirt, den ginge ju att lägga i postlådan. Men nu har Postnord gjort såhär så får jag väl hämta den då. Den skulle vara sjukt rolig att ha på sig på nån övning med kyrkokören, för "motivet" så att säga, pekar med ett finger åt vänster och det blir då rakt på Smillas matte. Och Smillas matte gillar inte den musiken nej. Så det blir roligt! Och nej, jag tänker inte lägga ut den på bild på facebook. Finns inget skäl i världen till det.

Nej nu är det verkligen kaffedags på riktigt och lite hungrig är jag med. Så måste sluta skriva ju.

Av Lena Carlsson - 8 oktober 2019 12:21

Vi börjar väl med fullständigt värdelöst vetande: jag har bytt bakgrundsbild på mobilen! Jag hade ju katter förut men när jag tänkte på det så var det ingen bra bild. Jo det var två katter men på den ena syntes bara huvudet. Ska det vara bild på katter så ska det väl. Så vem pryder min phone nu då, ja det ja. Som personen själv säger allt som oftast: Guess what?

Även om jag tycker att jag spelar med Spotify högt ibland så lyckas mina fåglar överrösta. Om vi är i samma rum alltså.

Jag tänker på allt jag föreslår att göra, och det är ju rätt otroligt att allt jag kommer på själv är fel!

Ha fest i Brittatorp - nej den ska vara här i samhället! Gården, lunchrestaurangen eller hembygdsparken. Kom just på av mig själv att man inte får in en rullstol i hembygdsgården, inomhus alltså. Jag ska troligen ha in två.

Ta kock från Köpenhamn - nej det ska tas här från samhället! Lunchrestaurangen! Fast jag tänkte att Kristofer skulle få lite god reklam. Det är dessutom för långt  att ta sig från Köpenhamn och hit - sträckan härifrån till Köpenhamn är inte lika långt.

Ta bagare från Eslöv eller ev Eksjö - nej det ska tas från lunchrestaurangen också!

Ta musik från Örebro - nej det ska vara från samhället! Inte sån musik jag vill ha, nej luuuugna låtar ska det vara - eller disko. Inte rock.

Ta bussen till Burg i Tyskland eller tåget till Helsingör, eller bilen till Växjö för att fylla på lagret - nej det ska beställas så kommer det sänt hit till samhället.

Summan av kardemumman: jag ska aldrig nånsin lämna samhället. Aldrig vistas utanför samhällets gränser.

Jag hade lite roligt för mig själv igår kväll, tänkte på vilken mat jag ska ha på festen. Det var ju en på fb-sidan "KISS Outta this world Sweden" som föreslog att maträtterna skulle heta efter K:s låttitlar. Långkok kallades "100.000 years", en starkt kryddad rätt kunde heta "Tears are falling". Så jag tänkte att annars kunde en hetare rätt heta som typ "Youth flames", "Heaven's on fire" eller varför inte "Hotter than hell"?

Desserten kan ju heta "Sweet pain" eller "Lick it up", inte så farligt.

Men med tanke på vissa av dem som blir inbjudna och som inte tål vid en krydda ens i vanliga fall, kanske inte rätterna ska ha namn i stil med "Calling Dr Love", "Danger us", "Shock me" eller "Russian roulette".

Däremot kan väl en förrätt heta "Hot and cold" ?  Apropå det så ingår ju tårtan i "Heaven's on fire" : eat it like a piece of cake" . Wow, en tårta som heter så!

Jo jag lagade ju indiskt till mig själv här hemma en kväll. Där huttades kryddorna i med msk, inte tsk.   Japp det blev knallhett. Men då när ovannämnda fick veta det, så var det helt enkelt jag som gjort fel som vanligt. Jag hade inte smakat av i tid. Samt tagit fel på tsk och msk.

Så, inte värt med något "Tears are falling"  eller ens "Sweet pain"  där. Det ska vara snällt  hela vägen. Lugn och snäll musik, snäll smak på maten. Och jag som trodde vi var vuxna människor med vuxna smaklökar, vore en sak om det vore barnkalas jag skulle ha. Jag menar om kocken från Köpenhamn kommer så är det ju hans barn och då lagar han efter eget vett särskild mat till dem.

Ja detta kan bli antingen "Hell or Hallelujah", finns inget mellanting antar jag.

Va? Vem jag har på mobilens framsida? Guess what? Jamen det är ju så enkelt: The Catman! Eric Singer. Fast han var i strid med The God of Thunder himself, tillstås.




Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards