Alla inlägg under september 2019

Av Lena Carlsson - 16 september 2019 12:23

Och där tänkte jag fortsätta på det jag avslutade med igår. Fast nu om en annan från en annan grupp, nämligen Mötley crue, Vince Neil. Han hade ju en dotter som dog i cancer när hon var 4 år. Då kvittar det ju lika att man är apsnygg rockstjärna eller man är dotter till densamma.

Så var det utrett.

Nej vi tar en till förresten. Hittade en video där Paul Stanley pussar sin lilla dotter i en leksaksaffär. Det blir halv kalabalik med alla som ser det och kvickt rafsar upp mobilen och filmar. Rubriken är "Paul Stanley from Kizz a family man?". Jaha, varför skulle han inte vara det hemma för? De har väl som jag sagt förr, två liv? Och varför i hela världen skulle han vara rent otrevlig hemma???

Mig inte fatta denna tankegång.

Ikväll ska stackars kören i D-sjö fortsätta öva på "Ett juloratorium". Medan sopranernas toner är skyhöga så är altarnas svåra på andra sätt. Ibland låter det helt sjukt men det ska låta så. Dessutom har vi höga toner vi med ibland som vi inte kommer upp på, och nu kan vi inte dumpa över dem på sopranerna heller (det gjorde vi på en sång i våras). Vi klarar den ofta på uppsjungningen men inte sen. Kan inte du komma och göra det åt oss Jenny C, natten brukar ju fixa det mesta? Förra gången fick sopranerna ställa sig upp två gånger under övningen och sjunga upp på nytt eftersom tonerna var så höga. Ja fy, jag som i åratal velat vara med och få sjunga ett Juloratorium och så var det så himla svårt. Vi är glada om vi kommer två sidor framåt per övning. Fast när det väl är dags i december och januari så är det ju två körer till med. Så får vi hoppas att inte de lyckas mima samtidigt som vi. Hahahaha! Nej så illa ska det väl inte vara. Man vill ju kunna när man nu ändå kommit så långt.

Idag har jag till musik från Spotify (lista med namnet "rock'n'mys") städat ur kylen. Det var behövligt. Längst in hittade jag t.ex en hel lime om satt pressad mot innersta väggen och den var helt uppmöglad. Hur hade den stackaren hamnat därinne?? Dessutom var den väggen full med is och den lossnade inte. Men resten blev rent och fint.

Nu spelar jag "Highway to hell" för mina stackars fåglar. Men Herr Simmons väljer att kvittra med. Ja han borde ju gilla hårdrock rimligen. Sanningen att säga så överröstar Simmons det som spelas.

Apropå musik så känns denna veckan lite extra spännande, men om det ska jag inte skriva något förrän det är i hamn. Bäst vara tyst tills dess. Men man kan ju säga kanske att jag kommer inte att lägga ut något om det på facebook.


Av Lena Carlsson - 15 september 2019 14:36

Ja just nu spelar jag min cd KISS World. Lite halvhögt sådär. Ja ja alltid stör det väl någon. Fast det är nästan ingen ute i detta überblåsiga vädret. Men grannen tvärs över vägen är ute och räfsar gräsmattan, frågan om det hörs så långt. Det lär jag väl få höra nån dag i så fall. Eftersom jag aldrig hört ett pip där inifrån så vet jag inte vilken musikstil de har. I förrgår när jag skulle köra hem från B-torp satte jag på bilradion, och strax efter kom "Heaven's on fire" på Hit FM Gold! Ibland ska man ha tur! Jag som gått och tänkt för mig själv att de minsann sällan spelar hårdrock och aldrig nånsin KISS... Nåja då skulle jag ju sjunga med och hur lät det då. Jo jag låg ju flera oktaver under Paul Stanley! Det lät inte klokt!! Fy så falskt det blev! Så nu måste jag antingen höja mig själv eller lära mig refrängen riktigt .

Kan jag skriva om något annat ämne än dem? Jadå det kan jag. Jag har klippt ner ett bra stycke av min häck mot nya grannen. Så nu är jag snyggt sönderriven på händerna. Men apropå det så har jag det värsta kvar: rosenbusken. Passera den, och in i den, för häcken har växt in i den och haft i det närmaste ihjäl den. Tur att den har skickat ut avläggor i gräsmattan, dessa ska jag flytta nån dag. Frågan är bara vart. Så jag lär nog få fler revor innan jag är klar. Sedan ska jag ut med sågen (om det inte hunnit bli vinter, hi hi!), och kapa alla "stubbar" som blivit och som egentligen är ivägen för mig redan nu. När jag måste ta ett steg fram och klippa på grannens sida. Dessutom blir jag inte av med riset eftersom jag inte har dragkrok på bilen.

Men vad jag egentligen skulle skriva om idag, som jag var uppretad på igår, är alla folks åsikter om mina planer för min fest nästa år. Hyr jag en lokal så skulle jag inte hyrt just den för den "är för stor". Skickar jag en förfrågan till ett band för levande musik så är det fel musik. Det skulle varit musik från samhället. Annars blir det "för dyrt".

Ja grejen är bara den att bandet från samhället bara spelar disco. När de var här i samhället för en vecka sen, hördes de 1 km bort. Jag vill inte ha disco på min fest, jag vill ha KISS-tema.

Nu är ni förvarnade Knudsens, om ni vill komma eller inte. Eller om ni vill komma bara innan musiken drar igång. Klurar redan på vad jag ska skriva på inbjudningarna, förvarna men inte skrämma iväg alltför många av gästerna. Som JA skrev till mig: jag får bara dela ut öronproppar så blir det bra. Detta hade jag dock redan tänkt på själv innan. Men som KISS själva säger: If the music is too loud you are too old.

Jag skulle visst även dela ut shots och stänga av hörslingan. Ja, då kanske vi är en bit på väg. Men samma som tyckte jag skulle ha band från samhället (närodlat) sa även att temat skulle vara att gästerna skulle  komma Kizz-klädda med platåskor och målade i synen. Jag kanske sagt det förr, men då kan ju alla skadestånd kanske bli lika dyrt som hyran av Dressed to KISS.

Hahaha, jag har t.o.m retat upp riktiga hårdrockare på SRF:s sida med detta! Ett coverband !!! Död åt dem! Hahaha som sagt, det är ju nästan roligt... Jag har tagit bort inlägget, men det skadade inte att röra om i den rockgrytan för som någon skrev, det händer inte särskilt mycket på den sidan. Fast sidan "Hårdrockens vänner" var ännu värre: där kunde det stå att nu är det konsert där och där, och då skulle alla dit och alla visste vilket band som kom. Det stod inget namn för det visste ju alla... Jag var medlem i den gruppen i tre dagar.

Nu har cd:n tagit slut så här blev knäpptyst, så nu fick fåglarna ro att gå ner och äta frö. Det får man väl unna de arma djuren som lyssnat så tappert på musik de säkert inte gillar (de heller). Det är snart bara jag och alla ute i världen, synd att ingen av dem finns i närheten av mig. Jo jag har en i Ingelstad och en i Rottne, men annars är det tunt... Men jag har min åsikt att K är inte farliga, det kunde varit värre. Marilyn Manson t.ex Där snackar vi både det ena och det andra. Men MM hade en dröse fans den med (ja? var MM en han eller hon då? Inte vet jag!).

Nu ska jag vara löjlig, och nu är det förvarnat och ingen mer varning kommer: vad häftigt att ha en pappa som Paul Stanley som är rockstjärna / rocksångare. Eller som Gene Simmons som hittade 4 syskon nu för några år sen. Tänk att hitta att man har en sån bror, fy hundan. Det vore nåt. Nu ska jag inte säga något om de andra två. Hahahahaha!

Av Lena Carlsson - 11 september 2019 19:09

Nu har jag varit och sett på Kvarnen samt försökt se lokalerna i B-åsgården (de sa att jag var välkommen att bese dem men när jag kom var alla dörrar inomhus låsta), och på fredag ska jag till B-torp och se på Viljan. Iofs har jag redan preliminärbokat Viljan men en sån sak går ju att ändra. Om nu Kvarnen hade tilltalat mig mer. Det har ju varit min tanke i flera år att nästa gång jag fyller jämnt så ska festen vara i Kvarnen, punkt! Jag har varit på så många roliga fester där förr och nu var det minsann min tur! Och visst, själva lokalen var det inget som helst fel på, men nere... det som skulle föreställa köket var i en enda röra, alla grejer stod inmotade i ett hörn och allt porslin stod framme mitt i allt damm som det ändå blir när man bygger om. Det fina porslinet som är så speciellt! Fattar inte att man inte gör allt klart när man ändå håller på, det svider som tusan ekonomiskt just då men när det är klart gör det inte ont längre. Och det går ingen nöd på den ekonomin som ska betala det kalaset kan jag lova... Ja, det är synd att de gör så med en sån fin lokal med så stor potential som det huset har, men men. Hörde att de som sist hyrde det fick laga maten i byns församlingshem, och gör jag med så, så får jag hyra två lokaler ju.

Folk tycker ju alltid när jag ska göra något, och för det mesta gör jag fel... Nu tycker folk att jag dels kommer att ha fel tema, fel musik, fel att ha musik över huvud taget.. Med mitt hårdrockstema / Kizz-tema så var senaste budet att jag inte skulle ha nån musik utan gästerna skulle få komma så sminkade och med platåskor. Personen tänkte nog inte på att det i så fall snarare har en förmåga att bli ambulans-tema. En orgie i brutna fötter (mina, t.ex.) Personen frågade om jag visste vad bandet tar i gage, nej får väl tillstå att det vet jag inte! Men det blir nog inte så billigt heller om jag ska betala skadestånd mm för var och en som bryter fotlederna. Och jag kan garantera att de äkta KISS tar sjukt mycket mera!!! De ligger på mellan tre och fyra miljoner i svenska pengar (mellan 350.000 - 500.000 dollar).

Apropå gigantiska siffror, eller stora iaf, så skickar Youtube mig massor med videos av och med KISS. Just nu är de uppe i 336 stycken. Nåja inte bara K men mest. Hur tror de att jag ska kunna se alla dem? Det är ju roligt att se många av dem naturligtvis men jag kan ju inte bara sitta och se på sånt jämt. Kul är att jag snart skrapat ihop alla låtar de spelade på Sweden rock i somras och det tackar jag för, jag sparar dem. Jag har även fått Singers trumsolo, Thayers gitarrsolo samt Simmons bloodspit och eldsprut. Och så en massa snuttar från Gene Simmons family jewels. De är roliga! De hade jag ju aldrig fått se annars. Idag såg jag en video där självaste Paul Stanley sa sitt hjärtas mening om Simmons (de har ju känt varann i många herrans år), och det kan jag lova var inte så snälla ord minsann!

Nej men gode tid, klockan är 19:42 och jag har inte en susning om vad jag ska ha till kvällsmat! Måste nog börja tänka på det faktiskt. Det får tränga bort det andra jag tänker på (ovanstående, på mitt sätt. Hahaha!) och så tänker jag på Blekinge lite också. Ja så är det.



Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards