Direktlänk till inlägg 16 september 2019

Musik hit och dit, kors och tvärs

Av Lena Carlsson - 16 september 2019 12:23

Och där tänkte jag fortsätta på det jag avslutade med igår. Fast nu om en annan från en annan grupp, nämligen Mötley crue, Vince Neil. Han hade ju en dotter som dog i cancer när hon var 4 år. Då kvittar det ju lika att man är apsnygg rockstjärna eller man är dotter till densamma.

Så var det utrett.

Nej vi tar en till förresten. Hittade en video där Paul Stanley pussar sin lilla dotter i en leksaksaffär. Det blir halv kalabalik med alla som ser det och kvickt rafsar upp mobilen och filmar. Rubriken är "Paul Stanley from Kizz a family man?". Jaha, varför skulle han inte vara det hemma för? De har väl som jag sagt förr, två liv? Och varför i hela världen skulle han vara rent otrevlig hemma???

Mig inte fatta denna tankegång.

Ikväll ska stackars kören i D-sjö fortsätta öva på "Ett juloratorium". Medan sopranernas toner är skyhöga så är altarnas svåra på andra sätt. Ibland låter det helt sjukt men det ska låta så. Dessutom har vi höga toner vi med ibland som vi inte kommer upp på, och nu kan vi inte dumpa över dem på sopranerna heller (det gjorde vi på en sång i våras). Vi klarar den ofta på uppsjungningen men inte sen. Kan inte du komma och göra det åt oss Jenny C, natten brukar ju fixa det mesta? Förra gången fick sopranerna ställa sig upp två gånger under övningen och sjunga upp på nytt eftersom tonerna var så höga. Ja fy, jag som i åratal velat vara med och få sjunga ett Juloratorium och så var det så himla svårt. Vi är glada om vi kommer två sidor framåt per övning. Fast när det väl är dags i december och januari så är det ju två körer till med. Så får vi hoppas att inte de lyckas mima samtidigt som vi. Hahahaha! Nej så illa ska det väl inte vara. Man vill ju kunna när man nu ändå kommit så långt.

Idag har jag till musik från Spotify (lista med namnet "rock'n'mys") städat ur kylen. Det var behövligt. Längst in hittade jag t.ex en hel lime om satt pressad mot innersta väggen och den var helt uppmöglad. Hur hade den stackaren hamnat därinne?? Dessutom var den väggen full med is och den lossnade inte. Men resten blev rent och fint.

Nu spelar jag "Highway to hell" för mina stackars fåglar. Men Herr Simmons väljer att kvittra med. Ja han borde ju gilla hårdrock rimligen. Sanningen att säga så överröstar Simmons det som spelas.

Apropå musik så känns denna veckan lite extra spännande, men om det ska jag inte skriva något förrän det är i hamn. Bäst vara tyst tills dess. Men man kan ju säga kanske att jag kommer inte att lägga ut något om det på facebook.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards