Alla inlägg under november 2019

Av Lena Carlsson - 11 november 2019 11:25

Att jag hamnade här precis när det är kaffedags, idag precis som förra gången... fast nu är jag lite gladare än jag var för en stund sen. Jag har ringt till Hallå konsument angående ett abonnemang jag inte blev av med. Jag försökte bli av med dem redan i somras, på telefon, men se det gick inte! Istället fick jag veta alla "fördelar jag skulle få när jag förlängde avtalet" nästa sommar (2020). Så idag skrev jag ett mail till dem att jag ville säga upp avtalet fr.o.m nästa sommar då. Och plötslig nu får jag ett mail tillbaka där de undrar om jag vill bryta avtalet redan nu? Jamen såklart jag vill !!!! Så nu ska jag visserligen få betala en slutsumma på en gång, men det är ju faktiskt så det ska gå till om företaget är seriöst. Det vet väl jag som har knäckt avtal "på löpande band" i min dag. Sen får vi se vad jag skaffar för nya istället.

Nej, min fasta åsikt om detta företaget mingla, som för övrigt inte är på den vita marknaden över huvud taget, där säger jag som Alice Cooper: "you are something that never should have happened, you can go to hell".

Åh, fick mail från livenation idag. Iron Maiden är i Göteborg i juni. Men vilken dag då, jo självklart samma dag som jag ska ha min fest. Så jag får väl glädja mig åt Dressed to KISS den dagen, om inget oförutsett inträffar. Det är ju ändå ganska nära! Hårdrockskonsert som hårdrockskonsert om man ser det på rätt ätt...

Apropå ämnet så sågar de ner en björk utanför ICA just nu. Det blir lite tomt utan den... Men de har väl sina skäl.

Jag får väl snart klä på mig och ta tag i de saker jag skulle göra idag. Det är så konstigt schema, jag är ledig alla dagar utom torsdag denna veckan. Då blir det ju lätt så att man skjuter upp allting, tiden finns ju ändå... Just nu lyssnar jag på Black Sabbath i alla fall, så då får jag väl diska eller något inomhusarbete. Baka bröd skulle jag göra med, visst har jag mycket i frysen men det är ju samma sort alla och jag vill ju inte tröttna på det. Sen väntar jag på sms från Älmhult med, där jag har två nya nyckelringar att hämta. Måste ju förresten hämta ut pengar med innan jag kör dit, så var det ja... Nyckelringarna kostar ju. Var så kul för han som sålde dem till mig hörde av sig sen och ville bli facebookvän med mig. Så kul...äntligen ett riktigt KISS-fan som vän på facebook, äntligen en som förstår mig...!

Åh vad jag gillar "Seventh Star" och särskilt trummorna... vilken händelse. Med tanke på att det är samma trummis som K nu har!!

Om jag går och diskar nu, och sen gör det jag ska ute, så slipper jag det i morgon. Fast om jag avstår idag, eftersom jag jobbat hela helgen med delad tur och allt, så slipper jag idag och kan vila mig... Fast det kan ju vara snö i morgon förstås. Snökaos.


Av Lena Carlsson - 5 november 2019 15:06

Här sitter jag och tuggar tuggummi fast jag är trött i munnen på det. Men nu äter fåglarna så bättre de får göra det så kan jag slänga tuggummit sen. När jag ändå ska koka vatten till kaffe! Klockan är ju sju minuter över tre på dagen, verkligen kaffedags! Annars är det inga stora nyheter som hänt här. Jag sitter och lyssnar på rock eller så står jag upp och lyssnar på den... ja du milde.

Igår kväll var det kyrkokören i alla fall, så de som tror att jag tänker på Kizz 24 sju har fel. Nu ska vi lära oss "Ett juloratorium " så fort som möjligt, för på tisdag ska vi öva ihop med en annan kör. Och 4:an gick inte bra alls igår. Sanningen att säga så satt altarna och teg mest hela tiden. Vi hade ingen aning om var vi var och hur det i så fall skulle låta. Alltså när texten på två helsidor bara är "Ära ära ära ära ära ära ".... det var faktiskt enda ordet! Ska man då sitta och räkna alla "ära " eller ska man räkna noter??

Och så höga somliga toner är, fast jag är alt! Ja då ska vi inte tala om vad sopranerna har. De får sänka en oktav för att komma igenom det. Egentligen ska vi öva hemma, men om man inte klarar det ens på övningen, hur ska man då hitta rätt hemma undrar jag. Och på nån övning ska vi trycka in lite adventssånger med!  Och något till julkonserten ihop med Ingmar Nordström.

I den andra kören fick vi tre helt nya sånger till advent som ingen av oss kunde innan. Det krånglar ju till det lite. Tar liksom av den där tiden. Och även där ska vi trycka in en julkonsert trodde vi. Fast kyrkan ville inte ha oss, ej heller fick vi komma och sjunga utanför ICA och inte på julmarknaden. Så där kanske vi har lärt oss julsånger i onödan. Första gången jag varit med om det i en kör i så fall !!!

Jag jobbade helgen och har en jobbhelg framför mig. Nu var det torsdag-fredag-lördag-söndag-måndag med delad tur både lördag och söndag, och nästa blir torsdag-fredag-lördag-söndag men med delad tur endast lördag. Ja och sen vecka 46 då? Ja då jobbar jag torsdag. Bara !!! En enda dag ska jag komma och jobba, hur onödigt... Fast W hade det så på fast schema en gång. Själv har jag lagt medvetet att jobba julaftons kväll i år. Jag behöver kosing till nästa år. Däremot var det inte frivilligt att även jobba nyårsaftons kväll, men jag la schemat lite sent och då gick det inte att få ihop antalet kvällar på annat sätt. Och nu undrar jag redan hur jag ska få ihop veckan efter Midsommar nästa år. Det brukar vara krånglig nog eftersom jag brukar vara hundvakt då, men nästa år ska jag --- PÅ LIV OCH DÖD OM SÅ ÄR --- på Kizz konsert i Stockholm som är just den veckan. Om jag hade råkat bättre i Gbg än jag gör - vilket Gbg-arna säger är sååå enkelt: man bara kliver av tåget och går eller tar spårvagnen till hotellet och sen tar man bara spårvagnen till arenan - så hade jag fått konserten på min födelsedag. Men samma vecka duger ju bra också. Så då måste jag, mitt i semestertider, ha ledigt tre hela dagar. Och sen på lördagen ska jag ju ha min födelsedagsfest. Så som det verkar är jag bara på jobbet måndag, tisdag och ev söndag den veckan. Så just nu jagar jag livenation för att inte missa biljettförsäljningen med en enda minut.

Eftersom min kusin i Sthlm alltid säger att jag får bo där varje gång jag kommer till stan, hörde jag av mig dit. Och när jag sa varför jag ska till storstan svarade hon "det borde man ju gå på!". När dumma jag då föreslog att de skulle skaffa biljetter både till sig och mig så vi kan ha sällskap så svalnade deras intresse väldigt fort. Köpa biljetter ansågs för osäkert... Så tack för den. Tur att jag vet att jag klarar mig utmärkt ändå. Ge mig bara en biljett och en arena så fixar jag hotell själv. Jag klarar mig. Kan ju till och med vara bättre att inte ha nån som håller koll på vad man gör. Man vet inte var det hamnar sen.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards