Alla inlägg under februari 2018

Av Lena Carlsson - 18 februari 2018 09:55

Denna helgen har jag en målare i huset. Han är helt uppåt väggarna! Det är ju där tapeterna sitter. Johan Bång från Väckelsång. Istället för en röd hall har jag nu bit för bit, eller våd för våd kanske man ska säga, fått en hall som är vit med röda rosor. OK det var blommor på den förra med och det var väl inget större fel på den men nu ville jag ha just nåt i stil med en vit med rosor på. Och sen när han började dra i den röda tapeten så var det stora sjok som följde med! Till slut undrade JB om de ens hade använt klister till de röda tapeterna. Vi sa det att de kanske bara använt lite längst ner och högst upp.

Ja jösses, det är konstigt att ha någon som jobbar i ens hus. Jag känner mig latare än vanligt som inte gör något. Å andra sidan är det ju som på  : jag jobbar och de boende jobbar inte! De bor där och gör sånt som man gör då, medan jag jobbar bredvid. Så, så konstigt är det inte. Och framför allt är jag ju glad att det fanns en som ville göra det.

Mina fåglar håller full fart i buren. Albertina jobbar dagarna i ända. Säskilt med att riva tidningspapper i långa remsor. Midas vet inte om han ska gilla det men Albertina lyssnar som vanligt inte.

Nästa helg jobbar jag igen, har jobbat varannan helg nu ett tag och det är ju riktigt tråkigt. Men efter nästa helg ska det väl bli bättre med den saken.

Av Lena Carlsson - 16 februari 2018 12:24

I morgon bitti kommer en hantverkare hit. Han kommer verkligen, har hört av sig idag! Äntligen ska min tapet i hallen komma upp! Det är bara sex år jag väntat på den förste målaren. Och två år på den andre. Den tredje ringde inte ens tillbaka. Men nu så kommer J Bång frånVäckelsång. Vad ska man göra liksom. Man får ju ta den som kommer. Nu har jag en röd tapet, på måndag en vit med rosor på. Den skulle just utgå ur sortimentet när jag kom och räddade den. Hihi!

Just nu bakar jag grötbröd. Har jag nog bara gjort en gång innan. Men igår fick jag för mig det. Det stod i receptet att man skulle dela degen i två delar så jag tog fram två formar, men det blev så lite i den ena så jag la på resten av degen med i samma. Det har i alla fall jäst upp rejält. Ja, och ska vi vara lite petiga så har jag nu tagit ur limpan ur formen och så ligger den kvar i ugnen och bakar igenom färdigt! Tycker inte det blir genombakat i en form.

Albertina jobbar för fullt i buren idag. Två luckor är öppna, och hon plockar sönder tidningen som jag lagt i botten på buren. Ja, hon har mycket att göra idag inför helgen, haha. Dessutom har hon plockat bort ena frökoppen och placerat den på burgolvet. Just nu sliter hon med att ösa ur fröskal ur samma kopp.

Jag borde springa ut med alla kassarna jag samlat till återvinningen med. Det är bara tvärs över korsningen, hur nära som helst. Och så måste  jag komma ihåg att köpa fågelfrö för (undulat) för påsen är nästan slut.

Nu får jag fixa lite mat för sen jobbar jag (på Solen) ikväll. Frågan varför man sätter upp sig för att jobba en fredagskväll utan helg, men å andra sidan, när jag går hem ikväll så är jag ledig i helgen. Det är inte de som kommer i morgon bitti, haha!



Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards