Alla inlägg under december 2020

Av Lena Carlsson - 9 december 2020 12:29

Alltså detta är ju helt otroligt: idag känner jag mig som en ny människa! Nattens mardröm räckte inte ända fram, den var inte trevlig utan försökte kvala in som mardröm men värre har jag haft. Tänk att jag haft mardrömmar alla nätter utom 3... och den sista var nog den otäckaste. Och att man kunde få såna mardrömmar av Alvedon! Onda C och Alvedon krockade verkligen, och jag undrar vad det beror på. Vid en vanlig förkylning kan man ju med fördel ta en Alvedon inför sängdags och få en lugn natt. Nu var det lika med att skicka ut sig själv till självaste h-e och tillbaka, så hemsk natten blev. Jag är lite frestad att ringa 1177 bara för att fråga. Så kanske man vågar ta en A nästa gång man får en vanlig förkylning.

På fredag kommer Uffe M hit och fixar med vinterdäcken. Jag ska rulla ut däcken och fixa min del så fixar de resten. Så härligt. Bra med 3 verkstäder i samma samhälle, de andra två vågade inte när jag sa att jag hade Onda C.

Funderar på vad jag ska äta idag för att fira detta, och då menar jag inte bara däcken. Tro om jag kan få nån till att köpa hem en burk räkor så kan jag ta och stuva dem och lägga i några hoprullade spättafiléer. Eller laxen, som jag kom på nu att jag har? Och så nån dessert på ett av äpplena. Det blir nog bra det. Ännu bättre om jag kan bestämma mig nu för laxen tar tid att tina upp, spättorna går fort. Får se med vem jag kan jaga ner till affären för att skaffa räkor i så fall.

Nej nu ska jag ta och dricka vatten och sen vila mig. Det är trots allt första dagen jag känner mig piggare. Jag ska känna likadant i morgon och på fredag med.

Av Lena Carlsson - 8 december 2020 13:24

Då har jag letat mig ända hit, var tvungen att gå in och betala en räkning (det var ini hundan vad den hade blivit dyr, var den så dyr från början?) och de har fått sina pengar nu fast de fått vänta på dem. Det vara bara till Qliro för en skiva jag köpt från EMP, så ingen överhängande fara med kronofogdar och sånt. Ja, nu är jag i alla fall kryare igår och idag, för igår var första dagen jag åt en hel portion mat på kvällen och inte 1/4. Och nu tog jag en hel lussebulle till kaffet.

Och där satte jag på ABBA på Spotify. Nej jag har inte gett upp Kiss men omväxling förnöjer ju. Kiss är så rockiga, ABBA är snällare. Annars är jag så trött på tillvaron såhär men vad kan man göra. Vad är det enda man gör, jo läser facebook och vilar. Så tråkigt så det är hemskt. Ibland öppnar jag fönstret och drar djupa andetag. Det sägs att jag ska gå ut och gå, men vem ska hjälpa mig hem när jag behöver vila? Jag blev lite yr förut när jag hämtade tidningen, och det beror på att jag inte varit ute något på länge.  

Usch, jag hittar inget att skriva om. Jag ska diska och göra en sats ny granola sen. Och skaffa så jag kan se på tv på datorn, hoppas det fungerar. För om jag inte får igång tv:n till jul så måste jag ju. Kalle Ankas jul och Karl-Bertil Jonssons julafton. Sen klarar jag mig väl utan resten.

Av Lena Carlsson - 1 december 2020 15:50

Ja nu är det min tur att sitta i karantän för att jag drabbats av covid-19. Det är inte något att göra åt det mer än vänta. Man får ju faktiskt ingenting för det eftersom man inte får komma till nån vårdinrättning sålänge man smittar och är farligt. Nu ska jag inte gnälla än i alla fall, det är som en vanlig förkylning med ett host emellanåt och krax lite oftare samt en näsa som rinner. Chefen sa att jag skulle komma tillbaka när febern släppt + några friska dagar. Problem: jag känner inte att jag har nån feber. Så jag får väl chansa mig fram. Hostar jag och kraxar rejält så inbillar jag mig att det kommer upp det som ska. Irriterande är på nätterna, och så är alla mina förkylningar men särskilt nu, att jag vaknar varje gång jag vänder mig om för att se om jag fortfarande andas. Jag blev riktigt irriterad natten som gick för andningen var lika lugn som när jag är fullt frisk, ändå oroade jag mig. Egentligen borde jag ju bara koppla av och vara glad att det inte är värre. Kanske jag skulle prova det i morgon, eller redan ikväll, så kanske jag kunde räta ut granen och sätta fram julsaker. De har stått uppe flera dagar nu ju. Då kanske jag blir frisk fortare. En annan sak som gläder mig är att jag har kvar lukt och smak. Vill säga så jag känner när det är kaffedags och ikväll är jag riktigt sugen på pasta med nån sorts sås på kassler.

Det är förfärligt vad man rör vid mycket saker hemma på en dag. Att tvätta av saker kan ju gå bra, men hur tvättar man rent en bok? Tidning? Och inte fungerar tv:n. Förut hade jag iaf 1, 2, 4 och 6. Nu har Boxer dragit dom med, för att jag varit dum och inte köpt en ny tv när de gjorde det digitalt. Det var det som var svaret när han från Hemfixarna var här och ringde till dem. Dumma Lena som vanligt. Nåja kanske de inte sa att jag var dum, men resten sa de. När det gick över till digitalt skulle man köpa ny tv. Någon sa att jag kan väl se programmen på datorn, och det kanske går (många år sen jag gjorde det) men då måste jag sitta på en trästol och inte i en fåtölj.Jag hade ju tänkt bara slöglo nu när orken inte är densamma. Men nu får jag inte det. Så, då tog jag fram en ny bok istället. Tänkte jag kunde läsa lite i sängen innan jag lägger mig. Hur gick det då? Jo sen när jag skulle dra ur stickkontakten ur väggen och släcka så lossnade hela kontakten som satt i väggen. Så där försvann lyset i sovrummet och inte kan jag tända stjärnan heller.

Och inte får jag ringa Elbyrån heller. Så, jag la ut en förfrågan på samhällets Anslagstavlan på facebook om nån kunde sälja / skänka en förlängningssladd, och det var det en som kunde. Så nu kan jag åtminstone välja: läsa ikväll eller ligga i mörkret direkt och tänka sura tankar.

Så länge jag läser om Kiss och har intresse för dem så är nog hopp om livet. Säger vi.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards