Alla inlägg under mars 2018

Av Lena Carlsson - 22 mars 2018 16:44

Jag måste någonstans få reda ut mitt april som snart är här.

2/4 ska kören sjunga på eftermiddagen, kl 16 ska vi träffas

6/4 ska jag och Renata iväg på utbildning på universitetet i Växjö

9/4, vad i hela friden var det jag skulle göra då? Det var nog en annan utbildning, jo det var en föreläsning inom kost, det var det nog. På Konserhuset och några nere skulle med.

16/4 verkar det som att Renata och jag ska på mer utbildning på samma ställe. Varför då tro?

19/4 har jag semester, fyra dagar.

20/4 ska jag bo på hotell på Teleborgs slott (här tar vi i från tårna). Kommer hem dagen därpå.

30/4 ska kören, om än blygsamt, sjunga in våren i Hembygdsparken.

Jamen det var väl den månaden det. Till att sluta av med ska jag vara hundvakt, över Valborgs och första maj. Med början den 27/4 och avslutar inte förrän nästa månad! Herregud, hur ska jag förklara det för mina fåglar.

Idag har jag fått en ny luftvärmepump installerad, så efter tre veckor har jag värme i huset igen!!! Ja, jag har haft ett element med direktverkande el igång, men det har ju inte räckt hela vägen. I fåglarnas rum var det också två igång men de behövde ju sin värme själva och jag kunde inte släppa in min kyla där så de har haft dörrarna stängda nästan helt. Fast inte helt för då hade de väl fått dåndimpen för det. Nu ska jag endera dagen få tre av elementen borttagna, Elbyrån ska få ta tillbaka vad de satte in på 70-talet. Jag fick just en idé: om Mickes el är sugen på att komma hit nån dag när inte Elbyrån ser det, och montera in oljeelement hos fåglarna? Ett sånt som jag fick i badrummet? Kanske inte precis nu men sen längre fram? De måste ju ha sina element på under vintern oavsett. Där skulle jag kanske tjäna en slant...

Nu tycker väl vän av ordning att Elbyrån borde få göra det när de ändå är här? Men de ville ju inte ens ta bort el-elementen utan istället laga dem. Och så långt kommen kan jag ju ta bort elementet i köket med. Utan att ersätta, för det är ändå bakom soffan. Värmen kommer ändå inte ut.

Det var nog en väldigt bra idé faktiskt!!!!!  

Vad som också gör mig glad i dessa dagar är att våran kör inte bara får behålla vår vikarierande körledare våren ut, utan dessutom ska få vara med kyrkans kontraktskör och sjunga Ted Gärdestads låtar den 10/6!

  När jag hörde om det i P-ås, funderade jag på hur jag skulle kunna nästla mig in i deras kör så jag kunde få vara med. Men det slipper jag ju nu. Vi får vara med ändå. Fast vi inte är en kyrkokör i kontraktet.

Av Lena Carlsson - 3 mars 2018 13:31

Jag har fått låten "Vi ska dansa nakna på Sergels torg" i huvudet. Men jag är inte upplagd för att dansa över huvud taget, och själva idén är för kall mitt i vintern med snökaos och alla minusgrader. Inte orkar jag dansa när jag jobbat hela veckan. Men jag är åtminstone ledig i helgen, det är bra så eftersom jag en tid jobbat varannan helg.

Egentligen borde jag vara riktigt duktig idag, och det tänker jag också vara, måste bara dämpa kliet i datafingern... Ibland får man ju det, iaf jag, men förhoppningsvis är jag hemma då. På jobbet kan man ju inte sitta och trycka hit och dit. För där finns alltid folk som ska ha reda på vad man gör i så fall.

Jag kommer ingenstans med mina sommarplaner eller aprilplaner. Visst hinner jag säkert hyra en stuga i närheten, eller ska jag bo på hotell nånstans? I så fall var? En kväll tänkte jag på skoj att bo på hotell i Växjö, jag menar tänk att åka in dit, gå på torget och sen gå att fika, för att sedan bo på hotell över natten! Haha! Det kanske vore kul. En natt överlever man ju. Radissons vid Oxtorget ligger ju bra till. Synd det inte ligger något vandrarhem i krokarna. Fast kanske Ronneby? Eller Karlskrona? Två nätter på Tingsryds hotell utan bil? Det vore något det! Mörrums Lodge är också en tanke.

Fast lite långt till Mörrum för ett par dagar så. Jag kanske får stanna hemma, och göra små utflykter.

Jag vet ju inte ens vad jag ska ha till mat ikväll. Igår blev det något som skulle föreställa thai, och så tänkte jag köpa något på thairestaurangen i Klavre ikväll. Bara det att de har stängt till tisdag, så där fick jag. Nåja jag kommer alltid på något.



Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards