Alla inlägg under augusti 2020

Av Lena Carlsson - 27 augusti 2020 13:10

Nu har jag betalat alla mina räkningar, även 2 påminnelser som låg där och skräpade, jodå sånt händer även mig. Fastän folk säger att jag har så vansinnigt mycket pengar, så händer att jag glömmer räkningar. Just nu idkar min fågel Snurran Singer visst gymnastik: sitter på en klo och putsar fjädrarna.

Jo men pengar! Jag blir så sjukt irriterad på alla som hör av sig till mig och vill ha extra pengar eller vill bli sponsrade. Och är det nog med dem, nej det är det inte, utan nu ska vi i kören med egna pengar sponsra både ortens filmklubb och hembygdspark. Detta pga corona, de går back och det är synd om dem. Samma var det med cirkusen i somras. Å andra sidan var det bara jag som tyckte synd om marknadsknallarna. De lever också på sitt. Och alla dem som är permitterade bara i detta samhället? Behöver inte de sponsras med?

Snart får någon sponsra mig om det ska hålla på så här.

Jag har tänkt att det bästa vore nog att lägga ut lönen på Blocket, så får de ta som behöver. Idag har jag dock sagt upp en sån grej. Sen kan man ju naturligtvis tycka att jag ödslar pengar på annat strunt men, ja, då gör jag väl det då. Det finns så ruskigt många som behöver få pengar (WWF, Läkare utan gränser, Animal protection osv osv) så man kan inte sponsra alla. Och nåt eget måste man väl få unna sig. Jag gillar inte ens alla jag betalar räkningar till men nån gång tar de väl slut. En tar t.ex slut nu i oktober. Den andra får jag tyvärr dras med 2 år till. Ja ja, det blir väl nån reda med det med, nån gång.


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards