Direktlänk till inlägg 11 april 2021

Dumt hela vägen

Av Lena Carlsson - 11 april 2021 23:28

Vi har fått ett presentkort som vi måste gynna stadens restauranger och div matställen med. Innan april går ut. Tänk om man fått den summan på t.ex ICA istället, vilken nytta man haft av det. Man kan väl få sponsra närbutiken istället, det är ju ändå snart Valborgsmässoafton. Nu är det bara att vänta tills månaden tagit slut. Och varför ska folk envisas med att fråga vart jag ska gå. Jag ska inte gå någonstans.

Ikväll var vi en man kort på jobbet och fick hålla högsta fart - och ändå inte stressa upp de boende utan samtidigt hålla dem på bra humör. Vilken fart vi fick upp! Men det lönade sig också. Igår kväll fick jag gå ner och jobba där en och en halv timme. Dvs jag skulle vara på avd 4 ihop med M. Det visade sig att M inte ville jobba med mig men U hade sagt att de fick vara glada för den hjälp de fick. Jag tog en boende själv, och sen gick vi in båda till nästa. Då kom MZ med så sen gick vi in alla tre till de boende. Allt jag gjorde på en och en halv timme var gubbe 1 samt ge en person medicin och ta av ett par stödstrumpor. Ska det behöva vara tre man till det. Efter denna insats var klockan 20 och jag skulle gå hem. Så då gick jag upp till min vanliga avd igen och de tyckte heller inte att det var klokt. Men B sa att jag fått gå ner för annars var det meningen att U skulle gått över till 4 när hon var klar på sin avd och det ville hon inte. Så då ska vi komma ner för vi gör ju ändå aldrig någonting på vår avd.

I morgon ska jag göra mig av med handgräsklipparen.Äntligen säger den nog, stackaren. Jag trodde man köpte såna hela men nej man fick skruva ihop den själv. Gick det bra, nej. Varje gång jag använde den så släppte muttrar och skruvar och så fick man ligga där i gräset och leta upp dem. Och pilla dit dem igen. Bättre då när man nu hittar en som gärna tar emot just defekta gräsklippare, att ge den dit så den blir ordentligt ihopsatt (förmodar jag!!!) och sen då blir såld till någon som använder den. Den kan ju få det jättebra. En gång hade jag en krukväxt som höll på att växa genom taket upp på vinden, och bladen vissnade mer och mer. Den mådde dåligt länge. Men så fick jag en chans att ge bort den till Italienska palatset i staden, och där hamnade den ihop med andra växter i en stor fönsternisch med ett stort fönster till. Nu kan den bre ut sig åt alla håll, även uppåt, och alla bladen är gröna. Enda som grämer mig är att jag även fick ge bort den stora kruka den stod i, den var rätt nyköpt av en i samhället och den hade jag gärna behållit, men nu fick växten behålla sin kruka istället. Nu är klockan nästan midnatt och det är hög tid för kaffe innan jag lägger mig. Hoppas jag inte glömmer han med gräsklipparen i morgon. Och sen kan jag köra till L Heda och lära mig sälja på tradera, hihi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards