Direktlänk till inlägg 12 april 2021

Köp jag väl då inte borde ha gjort, men...

Av Lena Carlsson - 12 april 2021 13:44

Alltså jag blir så lack på företag som skickar påminnelser på pengar som de redan fått... men det räcker inte med att skicka en gång, man ska skicka ännu mer. Och gärna från ett sånt ställe som inte betalar tillbaka det heller när man sänt dem pengar två gånger, utan det drar de av nästa månad. Jo det är väl bra - DÅ - men det hjälper inte när kassan sinar i hög fart denna månaden. Jag hade för mig att jag redan betalat den och sökte i Historik men där fanns den inte. Ja då hade de väl rätt då. Så jag fyllde i allt igen men då sa datorn i alla fall att det inte gick att godkänna för räkningen var redan betald.

Ibland är det bra att man inte kan få rätt mot en dator !!!

Vilken teknik är det mer jag inte får att fungera då för dagen? Ja, min ena väckarklocka. Jag lyckades ställa om till sommartid men jag lyckades också ändra tiden när den ska ringa på morgonen till kl 7. Och så dags ringer den varenda morgon och det är också onödigt. Särskilt de dagar jag börjar jobba kl 7... Att den annars skulle ringa kl 5 även en ledig dag gör inget, bara att stänga av och ligga kvar ju. Eller stiga upp och ta en kopp kaffe på sängen, gör ju inget.

Annars idag har jag gjort mig av med den första gräsklipparen jag köpte, en s.k handjagare. Jag hade stora planer för den, hur jag skulle gå omkring och klippa för hand utan att väsnas eller vara ovänlig mot miljö och grannar. Felet var att man inte köper dem hela utan i bitar och jag skulle skruva ihop den själv, så varenda gång jag använde den så ramlade skruvar och muttrar av så man fick leta upp dem i gräset och skruva ihop igen. Så den blev mest stående. Så när jag såg en annons om en som ville ha defekta gräsklippare och såna som min, så svarade jag och idag har jag överlämnat den. Vi möttes i Växjö för han var från Alvesta och då hade vi kört lika långt var. Det bästa är att den ju nu kan få ett nytt och bra hem, bli rätt ihopskruvad och nån använder den. Det värsta är att jag saknar den så väldigt mycket. Det var otroligt vad mycket man kan sakna en gräsklippare. Funderar däremot på att lägga ut trimmern till försäljning. Den kommer jag inte att sakna så värst mycket. Eller om jag skulle få tag på nån som kan ta ett tag under staketet med den först. Fast jag behöver pengar nu .

Ett köp till som var bra just när det skedde men inte nu: fågelburen. OK den gamla var nästan uppsliten och rätt hemsk när det gällde, men denna nya är för låg och ser väldigt sjukhusaktig ut. Fyrkantig och vit. Botten är galler och sedan under det är själva botten, det är order från Jordbruksverket att det ska se ut så. Då hamnar all fågelskit på den nedersta botten och fåglarna slipper det och det är så  lätt att rengöra! Ja, bottenplattan är lätt att rengöra - men den mesta fågelskiten hamnar och fastnar på gallret. Hur ska man få rent det? Krafsa med fingrarna? Ställa buren i duschen? Lär nog få bli en kombo av båda. Bara att dra på sig Musse Pigg-handskarna och hoppas på att de inte går sönder.

Jag undrar vad de som köpte den gamla buren, skulle ha den till. Den är 3 hus längre upp i backen bara. Ändå har jag tappat kontakten med den, haha.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards