Alla inlägg under oktober 2020

Av Lena Carlsson - 30 oktober 2020 23:45

Jag vet att det är mitt i natten och jag borde inte sitta här nu utan i morgon. Jag är dessutom inne på kopp kaffe nr 2. Men det kom bara för mig att (mina stackars fåglar sitter i buren och skrapar näbb, de undrar väl också vad jag gör uppe såhär sent) det säkert är mitt fel, allt det här med pandemin. Om jag aldrig hade fått för mig att jag skulle ha biljett till konserten i Göteborg samt m&g innan, om jag struntat i det så hade säkert inte detta hänt. Så det är mitt dumma fel. Min uppgift i livet är att sitta hemma och lyssna på när det knäpper i örat, inget annat. Att gå på rockkonserter är till för andra, bättre människor, min kusin som bor i Stockholm t.ex Dom vet jag har gått på lite olika konserter. Jag ska gå på frireligiösa våffelmöten och lyssna på såna sånger, punkt. Och gå pilgrimsvandringar istället. Fast mest huvudsaken tycks vara att jag sitter hemma. Nån sa att jag kan ju se på bilderna på Internet. Men det är ju i längden inte riktigt samma upplevelse som att se dem i verkligheten... särskilt inte bilder från andra konserter med massor av folk i publiken. Dom såg minsann till att komma på konserten utan att ställa till en pandemi så allting blev fördärvat.

Först trodde vi ju då att K skulle komma 2021. Nu blir ju inte det så då siktar vi på 2022. Fast senaste budet är ju att pandemin här är över om tio år som tidigast. Då är Gene över 80!! Och de andra något år yngre. Inte kan de komma och göra full show då! Man kan undra vad de hittar på i sin karantän. Som någon sa, kan de inte spela in en skiva. Ja, de har ju gett ut 2 sorters rom. Det har dom. När jag löser ut den ena ska jag även beställa den andra. Andra har jag läst, har öppnat och smakat på sin. Det hade inte jag tänkt göra, jag vill bara äga. Haha! Tyvärr lär den smaka blandning av kaffe och choklad. Men har man en gång öppnat den så kan man ju sen inte bara låta den stå för då blir den väl dålig, bättre låta den vara oöppnad. Och nej, till det priset köper man inte två! Särskilt inte om jag ska ha den andra med. Hoppas jag får en ny lön där emellan. Till festen nästa år, min födelsedagsfest alltså och inget annat, skulle jag ha köpt en flaska vin. Inte för att den skulle öppnats heller! Men den skulle stått där och prytt sin plats och stört de personer som trott att jag skulle dricka ur den själv vid tillfälle. Jag hade chans för nån vecka sen att köpa en flarra vitt vin. Men då hade jag också varit tvungen att köra till Älmhult och hämta den (20 mil). Nej tack. Till Systemet är det bara 3 mil och då kan jag ta några andra ärenden samtidigt.

Nu känner jag mig gladare än när jag började skriva. Klockan är 00:32. Det kan inte hjälpas. Örat knäpper men det är ju min musik som sagt, fast ska jag säga sant så är det ju inte mycket att dansa till. Jag kanske skulle ge mig ut i skogen så jag får lite älgloppor, då brukar jag dansa endel innan jag blivit av med dem.

Apropå smak förresten så fick jag en galen tanke igår: undrar hur det är att tungkyssas med Gene Simmons? Jag menar tänk att få in hans långa tunga. Frun Shannon hade lagt ut en bild igår efter hon haft måleriarbete. Hon hade färgstänk över kläderna och skorna såg ut som om jag haft dem på mig medan jag målat. De är inte fjolliga i familjen Simmons direkt. Nästan som vanliga människor...

Nu fick jag en tanke till om Gene men den ska jag behålla för mig själv!

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards