Alla inlägg under juni 2020

Av Lena Carlsson - 7 juni 2020 18:03

Det var ju också en variant, sitter här med bloggen framme och kommer inte på ett enda ord att skriva. Vad har jag gjort i helgen då, ja halva lördagen jobbade jag och sen gjorde jag inte så mycket. Men jag började skapa en almanacka som jag ska ge mig själv i julklapp när vi kommer så långt. Jag sparade ihop bilder. Fast det gick väl inte så lysande bra, men nu hade väl ingen förväntat sig det heller. Jag hade ju börjat redan, och sparat det som "album 2". Där fanns 8 bilder och jag skulle ju då lägga till 4. Men det gick ju inte, gick bara att redigera de 8 jag redan hade. Så jag fick skapa ett nytt album, nämligen "album 3". Gick det bra då? Nej, det gjorde det inte, för jag kunde ju inte spara dem och var gång jag fick se en snyggare bild på fb så tog jag ju kort på den och ville ha med, och då försvann ju "album 3" så jag fick börja om. Några gånger hände detta. Till slut hade jag iaf 15 bilder sparade, men jag är inte säker på endel av dem. Och dessutom fanns det nya godis-bilder idag så jag byter nog ut endel. Om man nu kan, annars får jag väl göra om "album 3" ännu en gång.

Förra året gjorde jag en almanacka åt Hanssons med ovanliga bilder på Smilla.

Och ja, tillstås, i år gör jag en åt mig själv med bilder på Eric Singer!! Paul Stanley figurerar visst på nån bild också. Den där Ricter Anselmo Luna får sluta lägga ut såna bilder... Det blir så många   från mig på hans facebook-sida. Och konstiga kommentarer... Åh, nu känner jag mig riktigt glad! Det gjorde jag inte förut. Det vill säga efter att jag skrivit på en annan sida här på nätet, ointressant vilken.

Jaha, vad gjorde jag idag då? Jag har inte gjort nånting. Verkligen: ingenting. Halva dagen var gången innan jag ens steg upp, om man inte räknar morgonen. Jag flaxade nämligen upp som ett yrt höns redan tjugo i fyra och tyckte att klockan var nästan halv åtta. Fast sen låg jag ett tag till (så solen hann gå upp) och sen tog jag en kopp kaffe ute. Ja, sen la jag mig igen. Eftermiddagen har väl gått åt till att vänta på regnet som aldrig kom. Igår fattades bara lite kaffe när jag kom hem från jobbet: jag blev sittande i bilen eftersom det började regna, och då tänkte jag att det ju kunde varit lite mysigt att sitta i bilen och fika i garaget och titta ut på regnet. Tänk om man skulle gå ut med kaffekorgen nån dag precis när det börjar regna. Vad folk skulle undra vad sjutton man höll på med.

Nu kom jag att tänka på en stuga jag bra gärna vill hyra nåt år, det finns i Askersund, fast nu när jag letar så finns det inte med på annons längre. Det låg s.k sjönära dvs uteplatsen var ut över vattnet och båthuset bredvid med båt i, fatta... frukost på bryggan, lunchen i båten och kvällsmat och -kaffe i båthuset. Men där fanns andra som var lika sjönära. Fast Askersund ligger rätt långt bort. Det finns ett i Karlskrona (=lagom avstånd) som ligger i det närmaste ute på bryggan. Men det kostar mig en hel månadslön. Dessutom ser det inte badbart ut, där är segeldjup för man kan parkera båten precis vid bryggan. Hittade ett annat u med, ute på Senoren vilken är en trevlig ö på alla vis - men priset för en vecka är 14.995:- En hel månadslön igen!


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards