Alla inlägg under juli 2018

Av Lena Carlsson - 4 juli 2018 12:44

Nu är jag tillbaka hemma igen, och har varit i två dagar. Förra veckan var jag hundvakt hos Smilla. Det gick bra men vi hade våra dragkamper. Det är en RIKTIGT stark hund, och på våra morgonpromenader stötte vi på både katter, sjöfåglar och harar. Eftersom Smilla är jakthund så jagar hon allt.

Det var nånting som engagerade mig kolossalt förra veckan, men då hade jag ju inte tillgång till dator, annars hade det ledigt räckt till ett blogginlägg. Och nu har jag glömt vad det var! Hur kan man det liksom? Och varför skrev jag åtminstone inte om det i dagboken? Då hade jag ju vetat nu!

Min robotgräsklippare har fått vila mest i år. Finns ju inget gräs att klippa. Jag undrar hur det ser ut i Blekinge. Tänkte där finns ju massor av gräs, rent ut sagt bara  gräs, men hur ska jag få av det? Jag tänkte om jag kunde få ihop det och ge till Tinas hästar. Det förslår väl något.  Men hur ska jag få hem det? Men sen tänker jag att finns det något så har väl grannen snott alltihop. Det skulle inte förvåna mig. Jag får ta den svängen på fredag när jag ändå ska ner till Ronneby. Tänk om man kunde få Farmartjänst till att slå av det på nåt sätt. Att gå och fjutta med gräsklippare ger ju ingen hästmat. Men sen är ju frågan om det också är nerbränt. Känns nästan som jag borde åka ner redan i kväll... Men vad sjutton det är torsdag i morgon!

Nej nu måste jag gå och gå och skala potatis och koka, för när mikron slutar fungera så får man planera sin matlagning helt plötsligt! Sitter och klurar på hur mycket jag vill lägga på en ny. Den utgiften krockar ju med semesterplanerna.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards