Alla inlägg under maj 2020

Av Lena Carlsson - 17 maj 2020 19:14

Jag råkade stanna upp och fundera på vilket mitt lösenord var istället för att bara skriva det i full fart - och då fick jag också stillestånd om vilket det var. Sen kom jag ju på det, annars hade jag ju inte skrivit det här. Idag kan man säga att jag firat min födelsedag med två andra. Vi var 4 stycken om man räknar hunden Daisy, och det gör man ju. Men 4 får man vara, hemma. Jag hade med en rabarberpaj där vissa rabarber var från Brittatorp och hade knäckigt täcke över sig, och så glass.

Det roliga var att täcket verkligen var knäckigt på riktigt, och Tina hade nyligen gjort en paj med tosca ovanpå som inte hade blivit det minsta knäckigt. Fniss fniss sånt är roligt...

Idag på morgonen när jag gick från fåglarnas rum slog jag i en tå, så den blev blå. Det har varit ganska ömt idag och jag fick gå omkring med en mjukistoffel på höger fot (vit) och en foppatoffel (blå) på den vänstra. Att sätta vänsterfoten i en mjukistoffel gjorde för ont. Men nu när jag varit ute med Daisy iförd gympadojor så kunde jag ha samma skor på båda fötterna.

Vad har jag gjort för dumt i helgen då mer än att välta tvättkorgen och torkstället? Tja, tvättat om ett oskyldigt påslakan och hängt upp det på tork igen. Varit inne på tradera och förstört pengar. Jodå, det har jag. Dock har jag fortfarande koll på ekonomin och kontot. Det är inte tömt. Men jag undrar vad jag ska ha för mat ikväll. Är faktiskt sugen på korv men då måste jag gå till ICA. Den där tyska korvidén som var i tidningen idag, currywurst. Man kunde göra currytomatsåsen själv. Eller ska jag skrämma upp lite falukorv till oanade höjder?

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards