Direktlänk till inlägg 11 september 2019

Plamerna tassar vidare

Av Lena Carlsson - 11 september 2019 19:09

Nu har jag varit och sett på Kvarnen samt försökt se lokalerna i B-åsgården (de sa att jag var välkommen att bese dem men när jag kom var alla dörrar inomhus låsta), och på fredag ska jag till B-torp och se på Viljan. Iofs har jag redan preliminärbokat Viljan men en sån sak går ju att ändra. Om nu Kvarnen hade tilltalat mig mer. Det har ju varit min tanke i flera år att nästa gång jag fyller jämnt så ska festen vara i Kvarnen, punkt! Jag har varit på så många roliga fester där förr och nu var det minsann min tur! Och visst, själva lokalen var det inget som helst fel på, men nere... det som skulle föreställa köket var i en enda röra, alla grejer stod inmotade i ett hörn och allt porslin stod framme mitt i allt damm som det ändå blir när man bygger om. Det fina porslinet som är så speciellt! Fattar inte att man inte gör allt klart när man ändå håller på, det svider som tusan ekonomiskt just då men när det är klart gör det inte ont längre. Och det går ingen nöd på den ekonomin som ska betala det kalaset kan jag lova... Ja, det är synd att de gör så med en sån fin lokal med så stor potential som det huset har, men men. Hörde att de som sist hyrde det fick laga maten i byns församlingshem, och gör jag med så, så får jag hyra två lokaler ju.

Folk tycker ju alltid när jag ska göra något, och för det mesta gör jag fel... Nu tycker folk att jag dels kommer att ha fel tema, fel musik, fel att ha musik över huvud taget.. Med mitt hårdrockstema / Kizz-tema så var senaste budet att jag inte skulle ha nån musik utan gästerna skulle få komma så sminkade och med platåskor. Personen tänkte nog inte på att det i så fall snarare har en förmåga att bli ambulans-tema. En orgie i brutna fötter (mina, t.ex.) Personen frågade om jag visste vad bandet tar i gage, nej får väl tillstå att det vet jag inte! Men det blir nog inte så billigt heller om jag ska betala skadestånd mm för var och en som bryter fotlederna. Och jag kan garantera att de äkta KISS tar sjukt mycket mera!!! De ligger på mellan tre och fyra miljoner i svenska pengar (mellan 350.000 - 500.000 dollar).

Apropå gigantiska siffror, eller stora iaf, så skickar Youtube mig massor med videos av och med KISS. Just nu är de uppe i 336 stycken. Nåja inte bara K men mest. Hur tror de att jag ska kunna se alla dem? Det är ju roligt att se många av dem naturligtvis men jag kan ju inte bara sitta och se på sånt jämt. Kul är att jag snart skrapat ihop alla låtar de spelade på Sweden rock i somras och det tackar jag för, jag sparar dem. Jag har även fått Singers trumsolo, Thayers gitarrsolo samt Simmons bloodspit och eldsprut. Och så en massa snuttar från Gene Simmons family jewels. De är roliga! De hade jag ju aldrig fått se annars. Idag såg jag en video där självaste Paul Stanley sa sitt hjärtas mening om Simmons (de har ju känt varann i många herrans år), och det kan jag lova var inte så snälla ord minsann!

Nej men gode tid, klockan är 19:42 och jag har inte en susning om vad jag ska ha till kvällsmat! Måste nog börja tänka på det faktiskt. Det får tränga bort det andra jag tänker på (ovanstående, på mitt sätt. Hahaha!) och så tänker jag på Blekinge lite också. Ja så är det.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards