Direktlänk till inlägg 19 januari 2021

Lite av det vanliga

Av Lena Carlsson - 19 januari 2021 10:24

Idag har jag varit lite  flitig i alla fall: hittade en utgången räkning som jag fixade (det gällde en LP till Klarna så inget viktigt, men undrar om jag inte redan har betalat den), och så två räkningar till som inte var så höga så där blev väl de med glada. Ett av dem skickade en påminnelse förra veckan, då betalade jag den, och dagen därpå fick jag nästa räkning från dem. De är så tråkiga så det är hemskt. Jag vet inte varför jag har dem, från början alltså. Vet bara att man inte blir av med dem. Det är ju så med vissa företag, de kommer tillbaka fast under nytt namn och så är man tvungen att fortsätta göda dem. Så sa ett annat företag sist de ringde: att allt jag äger som står i mitt personnummer är jag tvungen  att ha försäkrat hos dem. Därför har jag strukit tanken på husbil.

Jag har också gjort mig av med en bunt samlarbilder på Kiss, utan att behöva lägga ut dem på tradera. Som betalning får jag en skiva, "Unmasked", som jag sökt länge (till bra pris, ska tilläggas. Annars har den ju funnits). Bra när man nån gång kan göra så. Igår vann jag en auktion mot en person som heter Grym i efternamn, det hade jag aldrig trott, det har aldrig hänt förr. Jag menar inte att efternamnet spelar någon roll men har ju sett namnet många gånger på den sidan och han brukar lägga summor en annan aldrig kommer upp i att kunna susa iväg även om det är en Kiss-grej. Vad jag köpte igår var toapapper som det vitsigt nog står Kiss på.   Funderar på om jag ska fixa en krok så jag kan hänga upp frottéhandduken jag köpte en annan gång (det står Kiss på den med och bild) i badrummet i källaren. Kiss is every where!

Såg att Runn.se säljer en Gene-figur som är en riktig vill-ha-grej. Dock kostar de ca 2000:- (inte mindre i varje fall) och jag har redan en Eric-figur och de är inte helt värda sina pengar. Snygga absolut men i plattan de har under finns små markeringar där jag trodde man skulle trycka ner figurens fötter. Nix nej no. Inte gick de ner där. Så figuren står rätt vingligt. Det tycker jag var dåligt till det priset. Däremot köpte jag en riktig samlar-figur föreställande Peter Criss med tillhörande trumset. Den ska jag lägga ut på tradera iaf och kanske få nåt för den. Trumsetet behåller jag dock eftersom det var för det jag köpte figuren. Jag gillar inte Peter Criss för han har misskött sig så in i dragen mot bandet. Enda fördelen med det är att de då istället fick Eric Singer!   

Nu är klockan 10:55, hög tid för elvakaffe. Vid halv två är det personalmöte, jag sa så mycket på förra mötet så idag ska jag vara tyst. Undrar om vi får semlor förresten kom jag på nu! Det lär vi väl inte få för det är inget sagt om gofika. Jag har en halvt paket jäst hemma så jag kan baka runda bullar själv. Bara att det ser ju inte alls misstänkt ut om jag går till affären och köper mandelmassa...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards