Alla inlägg den 16 november 2017

Av Lena Carlsson - 16 november 2017 18:07

Jag har minsann inte bara saknat Facebook den en och en halv vecka jag varit utan Internet! Utan i början tänkte jag, att jag har ju i alla fall min blogg som jag kan skriva på. Nej men det hade jag ju inte kom jag på sen! Felet var i alla fall inte vare sig på mig, min dator med utrustning eller ens på tomten. Utan den var på telestationen, andra sidan vägen bakom grannens hus. Och åtta till var drabbade eller vad man ska kalla det, men ingen av dem hade felanmält. Bara jag!   Hoppas de blivit glada nu när de helt plötsligt fått Internet igen. Eller de kanske redan vant sig av med det och börjat bli sociala istället.

Jag ska inte skriva så mycket denna gången (och så har jag ju aldrig sagt förr!), för det är mörkt ute och jag stör fåglarna. Jag glömde flytta tillbaka buren efter att herr montören varit här på eftermiddagen. Första telejacket är ju bakom buren.

Nu har jag skickat ett mail till Bökhult, utanför Älmhult. Den förestället Älmhults camping, haha!     Tuffaste stället att spendera semestern på eller hur: Älmhults camping. För förut skulle jag ju hyra en villavagn på Öland. Men se nu är det ändrat (jag ändrar mig ofta), för nu har jag som sagt hittat ett ställe där jag kan hyra en husbil. Och eftersom det nu är en husbil jag ämnar skaffa och inte en villavagn så är det ju bättre att se om jag reder ut det. Två personer har frågat om jag kan köra en husbil. Det vet jag ju inte förrän jag provat. De i Älmhult svarade inte på frågan om man får köra omkring med husbilen eller inte, men det får vi se. Jag ämnar bara ta väldigt små rundor för att ha provkört den alls. I april ska jag dit. För den som vet lite saker om min släkt i nämnda samhälle, vet också att jag letat efter en orsak till att resa dit och övernatta. Så ska släktingarna få veta det efteråt. Det ultimata (=bästa, oj vilka fina ord jag kan!) hade varit att bo på hotell, men deras enda hotell frestade inte.

Lite kort var det så, att jag kom dit och hälsade på dem, det var bestämt sedan innan så de blev inte överraskade, men det visade sig att de kunde inte bli av med mig fort nog. Frun avsåg att kusinen skulle fixa mat (potatis och stekt fisk) och bjuda mig (hon skulle iväg på annat senare) men när nämnda kusin och jag varit en sväng ut till deras koloni skjutsades jag direkt till min bil med ett:

- Det var roligt att du kom och hälsade på. Det måste du göra om!

Eller hur. Så nu ska de få reda på först efteråt att jag varit där fyra dagar. Utan att hälsa på dem.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards