Alla inlägg den 23 november 2017

Av Lena Carlsson - 23 november 2017 10:26

Jag fortsätter väl mitt älg-tema lite. Idag kokar jag bitarna till vad receptet kallar söndagsstek men jag mer kallar gryta. Här doftar ljuveligt: först mjukade man upp bitar av lök, morot, selleri och palsternacka. Sen i med köttet, buljong, rödvin och så lagerblad, svartpeppar och timjan. Jag huttade i några enbär också. De sega bitar jag slogs med igår är nu bra mycket mjukare att bita i! Det hela har kokat och puttrat i 1 1/2 timme nånting.

Och jag har fortfarande inte rullat in bildäcken. Hahaha!   Men å andra sidan hade jag sovmorgon igår, idag samt att det blir fredag lördag söndag med om inget annat inträffar. Vill säga i morgon ska vi gå ut med Smilla vid halv tio, men jag behöver ju inte stiga upp vid kvart över fem i alla fall. Å andra sidan är ju halv tio lite tidigt...jag menar vid det laget måste jag både ha ätit åtminstone en halv frukost, borstat tänderna och klätt på mig! Det är tidigt det!   

Är det någon som fattar vad sovmorgon har med bildäcken att göra???

Åh, jag är kaffesugen...varför hämtar jag inte kaffe då? För att klockan är fem över halv elva och det ändå snart är elvakaffe, eller hur.   Sen har jag bry om jag ska stanna  i den kör jag är med i, eller byta. I Dädesjö behövde de visst ingen alt, men Koralkören vill ha fler. Om jag börjar där så ställer jag till det för då blir de 13 till antalet. Himla bra ju! Eller inte. Men de sjunger var tredje söndag, kan låta ofta men det är inte så farligt för de övar inget emellan. Låter helt galet men de övar innan på söndagen istället, de sjunger inte avancerat. Så det tycks ju passa mig. I Viibrakören ska vi ha en konsert med Kärlekstema i april. Som planerna var innan körledaren M.S bestämde sig för att sluta i mars villsäga. Det låter väl trevligt men grejen är att vi ska sjunga 14 sånger som läget är nu, och "Sverige " samt "Båtlåt " övar vi på stupalöst, vi övar också mycket på "Rosa på bal " fast där inte är några stämmor och jag menar vilken körsångare kan inte den utantill!!! Sen vissa andra sånger har vi aldrig framme. Hur ska vi kunna dem?? Igår sjöng vi bevars igenom "Leende guldbruna ögon ". Men "Hjärtats saga ", "Säg får jag ljuva flicka ", "Störst av dem är kärlek ", "I folkviseton " och "Älska mej " har vi inte haft framme en enda gång. Åsa Jinders "Av längtan till dig " och "Alla kan ju inte älska alla här i världen " har vi sjungit igenom en gång. Det är nog som Sonja sa, att körledare M.S tar det lite för lugnt.

Ja! Nu är klockan prick elva!

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards