Alla inlägg den 1 november 2017

Av Lena Carlsson - 1 november 2017 19:16

Till tonerna av mitt knäppande öra, eller vad man ska säga, sitter jag här och klurar på om jag ska hyra en villavagn på Öland innan jag stormar iväg och köper en husbil. För tänk om camping-livet inte passar mig alls. På sätt och vis vet jag redan att det gör det inte - haha! - men jag tänker ju inte använda min husbil till att stå på en camping hela sommaren. Står jag kvar en vecka så är det bra, och det lär jag väl göra för så är reglerna på Saxnäs iaf.

Varifrån kom det att jag ska ställa husbilen på Saxnäs? Det är där villavagnarna står, men det är ju inte samma sak. Husbilen lär nog få se mer av Blekinge än Öland när den är ute med mig!!! Ställplatsen i Torhamn är t.ex väldigt trevlig (på bild). Och den i Olofström har lagom promenadavstånd in till själva samhället. För att inte tala om ställplatsen i Hällevik!!!

Men villavagnen. Det finns ju på Eriksöre med, men de visar inga bilder på hur vagnarna ser ut ini   Det gör däremot Saxnäs, och för den delen Böda med. Fast Böda är inte att tänka på, fy så hemskt. Har varit där en gång (som en utflykt bara) och det gör jag inte om. Jag skulle ju kunna hyra den över en weekend (torsdag - söndag) i mitten på april. Så vet jag. Eller vet jag inte ändå, för det är väl inte så mycket folk där då. Å andra sidan var jag ju med Rosita (ofrivilligt) och bodde i deras husvagn två nätter i Köpingsvik, och där har de fyra meter mellan husvagnarna, och det antar jag är ett normalt avstånd. Jag tyckte det verkade som att villavagnarna stod lika tätt de... Eller tätare till och med. Ja ja, fyra dagar ska väl även jag kunna vara social.

Jag antar att det är riktigt hög tid att boka villavagn nu, vill minnas att de rekommenderat mig att helst före första november... därför jag funderar på det. Men så måste jag ju vela mellan två också, båda har fyra bäddar men den ena ligger precis vid havet med JÄTTEUTSIKT. Och varför inte liksom. Får nog slå till i morgon! Jag antar, att om det skulle vara så, så kan man avboka längre fram.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards