Alla inlägg den 18 november 2017

Av Lena Carlsson - 18 november 2017 11:51

Pippi Albertina har varit tyst och stillsam i två dagar, varit uppburrad på huvudet också. Då undrar man ju vad som ska ske. Men idag är hon som vanligt igen. Verkar till och med som att hon äter ifatt de andra dagarna!   

Själv är jag ledig idag, för att AM ville byta. Jag ska jobba lördagen första advent istället. Rätt behagligt sätt att jobba helgen: jobba fredag kväll, ledig lördag, jobba söndag. Iofs delad tur söndag. Jag undrar hur AM får ihop sina timmar på förslagsschemat? Ledig fredag och måndag vid jobbhelg, delad tur lördag och söndag, och mest korta turer på vardagarna. På 90%????? Det får jag ju inte ihop på 87%, och då har jag ändå bara 14 dagar ledig på sex veckor??? Jag har minst antal lediga dagar av oss.

På nya schemat, som de väl ska låsa på tisdag tror jag, har jag bara 13 lediga dagar. Då har jag +10 timmar så får se vad de gör med det. Dessutom har jag tagit mig friheten att lägga en helg lördag-söndag-måndag. Får vi se hur det går, eftersom ingen tagit fredagskvällen! Jag är inte hågad på den, för då får jag fyra fredagskvällar av sex. Hur roligt är det. Kan AM så kan väl jag. 

Ikväll är det den nya Bond-filmen. Den måste man ju se. Frågan är varför den måste gå just ikväll när jag ska upp tidigt i morgon?    Hade den gått igår kväll hade det inte gjort något. Fast den hade ju fått vänta med att börja tills jag kom hem förstås.   

Frågor till danska läsare: varför är inte Helsingör huvudstad i Danmark? Hur fort blir det en vana att jobba på en färja som går H-H verkligen stup i kvarten? Får de som jobbar på Sundsbusserne ob när det är normala höststormar?

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards