Direktlänk till inlägg 20 september 2020

Det var säkert mitt fel det med

Av Lena Carlsson - 20 september 2020 16:21

Vet inte vad jag ska skriva om än, men som början kan jag ju skriva om mina äpplen. Har massor. Kajorna äter gärna, det är väl inte meningen men mina fåglar inne gillar det, de gillar att höra kajorna av nån anledning. Jag har en bekant som skulle komma och plocka äpplen men människan kommer ju aldrig. Jag skulle ju kunna plocka en kasse och gå hem med den till dem, men har bestämt mig att i år ska jag inte göra det.

Vädret svek mig idag, det skulle ju vara lika mycket sommardag idag som igår enligt en person, så jag tvättade ett lakan och ett påslakan men idag är det ju dis och småregn! Vad gör man då? Hänger ut ändå och hoppas på det bästa i morgon? Får nog göra så. Endel hänger på dörren inne men jag har bara en dörr, och ska jag hänga ut en sak kan jag lika gärna hänga ut två. Ska man skämma ut sig ska man göra det med besked och till musik.

Apropå musik så läste jag nåt idag om att Kiss kommer nästa sommar trots allt, dock med förbehåll att de inte har meet & greet. Det är ju för sorgligt, där flög sista chansen att få krama om Eric Singer. Detta är ju för att de ska hålla sig friska själva och det är också givet att de ska, men ändåååå...

Det känns verkligen mer och mer som att hela grejen med Onda C är mitt fel. Jag hade fått tag i för många biljetter. Om jag inte hade fått tag i någon hade alla fortfarande varit friska och levande. Men huvudsaken är naturligtvis att jag iaf får uppleva en konsert. Jag får väl flirta med Eric bäst jag kan. Jag menar med tanke på att 3 stycken här tycker att jag ska "satsa på honom". Som att det är något man bara gör. Börjar springa efter en rockstjärna. Jag friar till Eric Singer: "Eric, do you want to be my man?". Vad ska han med mig till? Hade han velat haft en fru så hade han redan haft en.

Men som två personer här säger: jag passar inte in där. Inte med Eric och inte med Kiss, inte på deras konsert, meet & greet eller kryssningen. Nej det enda jag ska gå på är frireligiösa möten och pilgrimsvandring. Inte pussa på Eric Singer utan på den där muren. Nam-nam-nam! Undrar om det ens är tillåtet i dessa tider. Även dom har väl en gräns.

Nu ska jag gå och göra kaffe, tvätta håret samt fylla 3 spannar med vatten. Muraren kommer i morgon, inte samma som skulle kommit för 4 år sen, och ville ha vatten i spannar. Han ska fixa min yttertrappa, inte en dag för tidigt. Den ser hemsk ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards