Alla inlägg den 9 september 2020

Av Lena Carlsson - 9 september 2020 17:17

Jag funderar fortfarande på det jag skrev om förra gången, att jag skulle slänga allt det här med glitter och glamour på tippen och skaffa ny kärlek och bli sååååååå älskad! Det låter ju såhär i efterhand som att jag är på väg till himlen. Att jag ska kasta allt med Kiss på soptippen, eller till tradera åtminstone, och

(herregud där gick det förbi en kvinna ute med mössa! I september för tjyven!) sen bli religiös, börja gå på frireligiösa möten och (apropå det så spelar jag just nu "God created rock'n'roll") och gå pilgrimsvandring istället för på Kiss-konsert (om den nu nånsin blir av). Sen skämmas ordentligt  över att jag nånsin älskat Kiss, lyssnat på dem och samlat alla dessa grejer jag fått ihop. Kanske också spela harpa. Finns säkert nån kvällskurs i det.

Jag menar absolut inte att det är något fel i att bli / vara religiös, eftersom jag varit med i kyrkokören typ 12-13 år så ska jag ju knappast säga något. Jag ska nog inte säga något om pandemin heller, den är säkert helt och hållet mitt fel. Det stod ju då i spådomen, allt som ser ut att vara för bra för att vara sant är också just det, och det är sanningen och enbart sanningen man ska hålla sig till (det är det där med sanningen som gör att jag tror fortsättningen är nåt religiöst). Jag hade ju fått tag i biljett till både konserten i Gbg och till meet & greet för att få komma in bakom scenen och träffa dem innan, min födelsedag, och gällande mig är det klart att det var för bra för att vara sant. Typiskt mig då att se till så hela världen bestraffades för det och inte bara jag. Det hade ju annars räckt. Att det sen finns de som har / har haft biljett till konserter över halva världen + kryssningar + träffa dem både före och efter konserter är också en annan sak. För dem är det inte "för bra för att vara sant" utan en självklarhet att så är livet.

Apropå religion och kören, så är läget såhär just nu: ingen ljuständning på Alla helgons, första advent utgår, lucia utgår, julbönen utgår, julottan utgår. Som läget är nu. Vi ska nog sjunga på Tacksägelsen och Alla helgons, men, då måste kantor Carina veta det nu, för det får vara max 50 i kyrkan - med oss. Hoppas det inte har dött alltför många sen sist då, utan alla anhöriga får plats.



Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards