Alla inlägg den 26 september 2020

Av Lena Carlsson - 26 september 2020 16:03

Sådär, nu har jag betalat mina räkningar. Fast sen glömde jag hur mycket jag fick över, ska jag behöva gå in igen och kolla det. Blev aningens  mer över denna månaden än en vanlig, aningens sa jag nu. Inte så att jag kan kasta pengar runt mig. Tror jag ska föreslå till min bankman att jag ska ha två konton hädanefter: ett vanligt lönekonto och ett som heter Tradera. Hahaha!   För det kan ju inte gärna heta Kiss-konto. De pengarna där, ja det hörs ju förresten vart de ska gå. Frågan är hur mycket man ska ha där, för som Kattis Larsson säger: vad gäller Kiss är ingenting för dyrt, medan annat (med lägre prislapp) alltid är svindyrt.

Jag köpte en bakelse igår (ja, före räkningarna), en Budapest med blåbär. Oh du milde skapare vad god den var. Men jag kunde ju rimligtvis inte gå tillbaka till Smaskelyckan idag och köpa en till. Fast jag hade gärna gjort. Frågan är, jag har några äggvitor stående i min egen kyl, om jag ska baka en egen längd. Vad ska jag ha emellan i den isf? Kiwi är mumma. Det har jag ingen hemma, men jag har ingen grädde heller så det jämnar ut sig.

Apropå pengar så har jag både bekanta och släktingar som anser att jag ska "satsa på Eric Singer i Kiss", dvs flirta in mig och så ska vi två bli ett par. Ha ha ha ha! Det kan dom ju göra själva då, börja jaga honom. Hela världsläget säger ju att vi ALDRIG kommer att träffas (meet & greet var ju vår enda chans), och hade han velat ha en fru så hade han redan haft en. Och hur skulle jag kunna bosätta mig i LA. Det är inte något man bara gör. Jag kan inte leva på Eric, jag måste klara mig helt själv. Den staden är sådan. ES hade en stor talang när han flyttade dit, och nu är han störst, bästa trummisen i rockvärlden. Jag har ingen talang för någonting. Och vem vill bli en Hollywood-fru och behöva umgås med Montazami, Gunilla Persson och det gänget. Fast undrar hur det är att vara släkt (nära menar jag nu) till en i Kiss. Endel i släkten Singer finns på facebook, det är så man kan få såna funderingar. När man snokar på sidor man inte har med att göra. Men kul är det.

Det stod ju så fint på facebook idag att man ska "göra det bästa man kan med det man har där man är". Ja det är väl nutiden i ett nötskal, åtminstone vad gäller mig: lämna aldrig huset, max till tomtgränsen. Sen får du inte flytta dig längre bort. Helst inomhus, då är folk nöjda. Som nån här sa: om en har semester så är alla andras önskan att det ska regna hela tiden och att man ska sitta inomhus och inte ha nåt att göra.

Så på det viset gör jag många glada. Fast ikväll ska jag göra nåt av en sej och baka bröd. Det kanske man får.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards