Direktlänk till inlägg 3 september 2020

Ledsen över sakernas varande

Av Lena Carlsson - 3 september 2020 00:01

Jag struntar i att jag sitter uppe vid datorn fast det är midnatt, jag måste få ösa ur mig lite! Och jag är inte arg, jag är ledsen ihop med 14000 plus ett otal tusen till. Vi (utom en och hur tänker han?) befarar att det inte blir någon Kiss-konsert nästa sommar heller, utan det blir likadant som denna sommaren var med allting inställt. Läget har ju faktiskt inte ändrat sig ett dugg här i Sverige, och sålänge det inte gör det så vill ju inte K komma hit, inte vill de ha det själva och inte vill de riskera sina fans hälsa, tättpackade som vi blir. Dessutom måste de ju kunna lämna USA, inte vet jag vad de har för restriktioner men ändå.

Som att det inte räckte med det, så läste jag en spådom idag, man får välja de kort man känner för och på mitt ena stod det sammanfattat: "du frestas av bländande löften som förmodligen aldrig kommer att infrias", "låt dig inte förföras av glitter och glamour", "ta ett par steg tillbaka, betrakta det hela från ett objektivt och balanserat perspektiv, så kommer verkligheten och den dolda agendan att komma fram".

Och i den andra: "det är normalt att känna sig ledsen när en vänskap eller förhållande tar slut", "vägleder dig mot en ännu större kärlek, det kanske inte känns så men du är omgiven av ett hav av kärlek" och "allt är en del av en större plan".

Jaha??? Kom visserligen nu på att det kan röra nåt annat än just K, men efter inlägget på facebook igår som tog upp just det att de nog inte kommer nästa sommar, så ligger det nära för just mig att tänka så nu. Alltså!

Det var inte de i Kiss som spred ut Onda C i världen. Det var inte såhär de hade tänkt sluta sin karriär. Ge ut datum för världsturnén och sen strunta i att komma. Så bländande löften? Glitter och glamour, absolut.

Och det andra. Jag har inte tänkt göra slut med K. Verkligen inte. En ännu större kärlek? Finns inte. Min kärlek till K är megastor, och den är äkta. Jag har försökt göra slut med dem en gång, det gick som så att jag grät i 10 minuter och sen insåg jag att jag kan inte ge upp dem. Kärleken till dem är för stor.

Säger bara: kill me ifall jag skulle börja svärma för Christer Sjögren istället. Promise!

Omgiven av ett hav av kärlek och en del av en större plan. Låter närmast som att jag inte hade trott det, men jag vet att jag är omgiven av kärlek, kanske inte så många men tillräckligt. Jag har mina vänner. Men en del av en större plan, ja, sammanlagt låter de två som upp bland molnen och spela harpa. Tja, ja det är klart att det kan hända. Men vad jag menar är varför andra kan få ha sett alla konserter K gett i landet samt följt dem världen över samt på kryssningarna, och jag ska inte få se en enda konsert i hela mitt liv? Varför har jag inte förtjänat det? Känns lite som att det är mitt fel det här med pandemin. Bara för att jag fick tag i biljetter till konserten. Jag ska bara sitta hemma och lyssna på när det knäpper i örat. En hade för övrigt kommenterat med att det räcker om Göteborg släpper in 4000 istället för 14000. Vilka 4000 då tänkte jag svarat? De som jag redan nämnt ovan och inte vi andra eller vilka?

En sak till blev jag sur på ikväll, inte ledsen utan lite småarg: Donny Osmond hade skrivit ett inlägg som verkligen gjorde mig nästan glad, det var som ett balsam och slätade ut några nerver iaf. Så jag skrev en kommentar. Då fick jag ett svar på kommentaren, inte från Donny utan från IG som skrev "?????".

Jamen herregud!! Kommentaren var till Donny Osmond, inte till henne! Jag skrev den på engelska för det är det enda språk Donny kan, han förstår inte svenska. Och vad jag skriver till honom är väl min ensak, jag ska väl inte behöva förklara mig. Donny skrev att i dessa tider, det man kan göra är att sätta på en skiva, sjunga med och dansa genom huset. Han skrev naturligtvis mer men detta var själva meningen. Nu har jag sparat det på min fb-sida. Kan jag ta fram det när jag behöver.

Vad jag mer gjorde var att leta fram en bild på Eric Singer. När jag gjorde det var jag ledsen, sen när jag sett på den nån halvminut eller lite mer så log jag lite. Goa Eric. My love, my life.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards