Direktlänk till inlägg 17 oktober 2017

Utbildning på en ledig dag

Av Lena Carlsson - 17 oktober 2017 18:21

Skulle egentligen bara säga, att idag har jag varit på utbildning gällande kontaktmannaskap. Det var ju på tiden, eftersom jag jobbar på stället sen 2001, och på samma avd sen 2004. Ja, utbildningen var för nyanställda, så det var säkert helt rätt!!!

Iofs var det två till så det var inte bara jag. Och visserligen är vi ju nya inom kommunen, eller om jag får säga det, nygamla. Vi har ju kommit tillbaka dit efter att ha varit privata i sex år. Innan dess var vi kommunala i fem år. Fast jag vet inte vad som är skillnaden egentligen. Har något tillkommit i den kommunala delen? Eller är det någon skillnad mellan kommunala kontaktmän och privata? I så fall är jag extra trög för jag har inte märkt någon skillnad.

Idag har jag löst ut ett paket från Telia. Det visade sig innehålla en router med tillbehör, så nu någon dag får jag pyssla ihop den med datorn. Det är kanske därför datorn är lite småtrög, för att jag behöver byta router. Jag höll på att säga: ska jag skicka tillbaka den andra? Vart då? Förslag, någon?   

Jag är väl konstig, men jag tycker oftast att jobbhelgen går så fort undan att jag tror att jag ska jobba helgen som kommer med. Men nu ska jag inte det (vi får ju se hur det nya schemat blir), och på lördag har Ramkvillabuss en resa till Ullared. Jag kanske skulle hänga med?    Fast jag måste vara kvar i sex timmar, det är länge det... Minns bara den där resan till Helsingör, man var ju tvungen att vara kvar i regn, blåst och kyla ända tills bussen körde hemåt igen, oavsett hur mycket vi frös. För att inte tala om resan till Köpenhamn, där jag trodde att jag skulle frysa sönder. Det var också iskallt regn i december. Så kanske bäst att köra själv till Ullared, om jag nu alls måste dit. Inger följer säkert med om jag frågar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards