Alla inlägg den 12 oktober 2017

Av Lena Carlsson - 12 oktober 2017 15:17

Idag är det den 12:e oktober, eller ska vi säga att det är fredagen den 13:e i morgon! Jag har 19 dagar kvar att bestämma mig, hur jag ska göra nästa sommar.

1) skaffa husbil

2) åka med på resan jag missat två år på rad

3) fortsätta hyra andras stugor

 Jag måste ha bestämt mig före första november. Om jag tar det från slutet, så finns det egentligen bara en stuga jag vill hyra och den ligger i Torhamn, Blekinge. Den är så söt! Och Torhamn är så grant, man behöver ingen större aktivering. I alla fall inte jag.   Man får en känsla av att man kan klappa huset på taket när man är utomhus, när man ser bilderna. Den kostar ca 4000:-/vecka. Efter första november kommer tyskarna och vill hyra.

Resan, Vikingakryssning, går Göteborg - Hirtshals - Till havs - Färöarna, Torshavn - Island Seyisfjördur Myvatn - Island Lögurinn - Färöarna, Kirkjubour - till havs - Hirtshals, hemorten. Den låter ju himla intressant!! Och det är ju fler som tycker för de två åren resan funnits så har den blivit fullsatt direkt. Man måste hugga samma dag som den kommer ut, sa de på Ramkvillabuss. Den kostar 10.890:-

Ja, eller så en husbil! Mums! Finns ju i alla utseenden och prisklasser. Avgjort dyrast av de här förslagen men den är ju min  och jag kör dit jag vill. Verkar som jag, enligt de bilder jag sett, får ändra mig från halvintegrerad till dem med alkov, för de med alkov har mer utrymme nere där man kan röra sig. Och det gör ju inget.

Nu verkar det som att jag får ta mig en promenad ner till ICA. Har ju faktiskt så mycket som två ärenden: varorna från Ellos har kommit och så Alvedon. På morgonen hade jag både ont längst in i munnen och huvudet, och en halv Alvedon (allt jag hade) fick bota båda delar. På kuppen hittade jag lite annat som jag ska lämna tillbaka till apoteket. Vet inte om jag ska köpa en flaska hostmedicin, behöver den ju egentligen inte längre.




Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards