Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Lena Carlsson - 5 oktober 2017 14:51

Ja, jag fortsätter väl sura över min förkylning. Fast nu har den tagit ett steg framåt i alla fall, och det gjorde den natten som gick. Det var ju för väl att den höll mig vaken under tiden så jag inte missade något. Jag hostade och örat knäppte, det var underhållning. För att inte hålla fåglarna vakna så hade jag min dörr stängd = rummet blev iskallt. Så till slut gick jag upp och tog en Alvedon, och sen sov jag. Med öppen dörr för att få in värme igen! Drömde att jag var på resa till Spanien bevars, och hade ingen packning med. Så första dagen var jag tvungen att ge mig ut till stan och köpa kläder. Det var mitt i vintern med. Inte vet jag hur spansk vinter ter sig, men enligt min dröm så var den som här med snö och is.

Jag har hostat mig till ont i halsen, och har ont i tungan med, antar att det kan kallas träningsvärk!! Har hittat två till på fb som med är förkylda så jag är inte ensam. Försökte att tänka på "något roligt" inatt men det var helt omöjligt. Ja ja, för var dag så går det en dag närmare mot att jag blir kry igen.

Och inte har de hört av sig om mobilen heller! Fast det kanske är tur det. Då kan ju ingen säga att de minsann såg mig på stan. Ikväll skulle jag ha slutat kl 20:30, och efter det är jag ledig tre dagar, så då gör jag vad jag vill. Just nu skulle jag vilja ta bilen och köra ut någonstans och fika! Men det kan jag ju inte göra. Bäst att hålla sig hemma och se sjuk ut...Kommer att tänka på första gången jag hade lunginflammation, då ringde Skattemyndigheten! De ville veta en massa om stugan i Blekinge. Kvadratmeterna, om den var målad eller tapetserad, målade köksluckor, spis, värme blablabla....... Och det skulle vara typ IDAG! Jag trodde man kunde skjuta på det tills jag blev kry, pep att jag hade lunginflammation - men NIX. Jag fick ta på mig typ alla kläder jag ägde och köra dit, och väl där krypa omkring på golvet för att mäta. Det är precis vad en lunginflammation behöver: krypa på ett iskallt golv i en iskall utkyld sommarstuga på hösten. Dessutom en långresa på 20 mil fram och tillbaka. En sak kan jag säga, det blev inte korrekt mätt det där. Vill påpeka att jag kunde inte be någon annan göra det för enda nyckeln fanns hos mig, och dessutom hade jag smittsam lunginflammation.

Men, jag överlevde det och de har inte hört av sig igen om saken så de tror väl på mig. Slutet gott allting gott alltså.


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards