Alla inlägg den 7 oktober 2017

Av Lena Carlsson - 7 oktober 2017 14:17

Här sitter jag och låter dagen gå - kan nog bero på att jag hostade hela natten. Då blir man lite trött och knepig dagen därpå. Fågelstackarna ser också lite medtagna ut, men inte så ändå för jag stängde in mig inatt så de fick sova lite.   

Igår hade jag lite planer för vad jag skulle göra idag, men det har jag inte gjort. Att tvätta och bära ner pelargonerna i källaren kan jag förstås fortfarande göra, men gå på torget är försent. Planera för kvällens mat är ännu inte försent heller.   Jag är inne på något thai. Just för det så står det varje dag "Stängt idag" om thai-restaurangen i Klavre. Så jag får väl nosa rätt på nåt eget. Jag har ju fyra bitar fläskfilé i frysen om jag nu inte ska skaffa en näve reeekor. Apropå det behöver jag köpa mer frö till pippiarna, även om de har två påsar så är de ungefär lika tomma.   Nåja de klarar sig över helgen men gör ju inget om de är välförsedda på måndag! Nu är det apropå det (fågelfrön???) snart kaffedags! I morgon ska jag gå ut med Daisy, om jag kunde bestämma vilken tid bara. Smilla lurade mig igår, inte ett vare sig pip eller morr hörde jag där bortifrån igår. Jag skickade ett meddelande för några dagar sen att jag var ledig fredag. Ja ja. Matte B kanske inte vågade för att jag är förkyld. hihi. De hade i alla fall kantarellpaj på kvällen såg jag på fb, trattkantareller. Men då är det tur att jag har Daisy i bakfickan.

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards