Direktlänk till inlägg 10 juli 2020

Känner mig typ sämst som lyssnar på KISS

Av Lena Carlsson - 10 juli 2020 16:07

Ja här sitter jag och nyss stod jag upp och diskade, och jag spelar Kiss för att bli glad men så blev jag ledsen istället... för att jag vet att jag inte borde gilla och lyssna på dem. Just nu är det tanken på Kiss kruise som jagar mig, jag fattar ju att jag aldrig kommer att komma med på den för den orsak att jag inte tar mig till Miami över huvud taget, och skulle jag misstagsvis hamna där så är det stopp på flygplatsen för sen vet jag inte var jag ska göra av mig och ta mig till. I min värld borde flygplatsen ligga jämte hamnen, det har jag nog sagt förr, visserligen skulle väl då flygplanen hamna i vattnet. Ja men i alla fall så anses det att den drömresan ska jag inte tänka på, istället ska jag gå en pilgrimsvandring. Och istället lyssna på ett annat band som iofs spelar hårdrock men med religiösa texter, de heter Jerusalem.

Tänkte lite unholy förut idag: de som vandrar till Mecka, kysser de muren även i dessa dagar av Onda C?

Ja det var förstås rasistiskt sagt. Men som Gunde Svan sa, var går gränsen.

Jo jag ska gå pilgrimsvandring jag, inte tänka på såna syndiga nöjen som dels  lyxfartyg och dels  hårdrock med ett band med syndigt namn. Jag vet en som har gjort det och inte hade hon ont av det. Problemet är väl bara att hon blev inte religiösare av det, och hon var inte särskilt religiös innan heller.

Nu lyssnar jag på Animalize, en av de nya skivor jag köpt på tradera. Det tuggar på bra med att få tag i deras skivor, nu gäller det att lyssna på dem jag kan också. En drös jag köpt är nämligen EP och LP och nån sån spelare har jag inte. Det skulle de veta som jag budade mot...! Hade de väl kreverat. För jag bara skulle ha  skivorna, punkt. Enda jag gått miste om fyra gånger är Music from "The Elder". Får väl beställa den från Bengans i Gbg eller cdon.com eller något. Denna månaden har jag dock ett visst köpstopp. Nu vill säga, och hit och dags har det fungerat bra. OK jag budar på ett plektrum men det ska väl inte behöva dra iväg så in i vassen. Det är ingen autograf på. Rekordet jag sett i den vägen är som sagt 1500:- för ett plektrum med Ace Frehleys autograf.

Igår var det en person här i huset som levde farligt. Det kom något så uråldrigt som en dammsugarförsäljare! Trodde jag inte fanns mer, men jodå. När han visat vad denna maskin för 40.000:- riksdaler kunde, och hur rent det blev (jag hade visst fruktansvärda mängder kvalster i madrasserna) så ville han förstås ha ett kontrakt på att de fick komma hit med jämna mellanrum och grundligt rengjorde säng, mattor,soffa och uteplats åt mig. Han malde på som en telefonförsäljare, vilket också var precis vad jag sa till honom. Jag sa faktiskt:

- Nu låter du som en telefonförsäljare, och jag hade lagt på luren för länge sen.

Han malde vidare trots det, och jag kände, jag faktiskt kände i händerna hur det skulle kännas att ta tag i gubben och hiva ut honom genom ytterdörren. Så gjorde jag inte, men jag sa hårdnackat nej till detta fina kontrakt (och detta skulle jag säkert ångra på om en vecka). Han var tvungen att inse att nej var ett nej.

När man ser det så att jag faktiskt kan , så undrar man hur jag kunde gå på niten med Mingla. Jag kan  ju faktiskt!

Den där dammsugargubben tvättade madrasserna med så de var ju plaskblöta, men  se det var inget problem: jag behövde bara ha fönstret vidöppet hela dagen så torkade de! Men jag skulle ju iväg? Och så varmt är det ju inte ute? Så jag fick hänga ut en och sen fick jag sova på den hårdare på natten. Det gick inte bra det kan jag säga. Jag var ju astrött efter att ha jobbat söndag-måndag-tisdag-onsdag och så på torsdagen kört till Älmhult fram och tillbaka. En klarvaken natt var precis vad jag behövde. Med tanke på att jag nu jobbar lördag delad tur och söndag delad tur, måndag kväll och tisdag kväll. Jag ångrar så förgrymmat på att jag släppte in det aset. Jag hade glömt att de skulle komma.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 27 mars 2022 15:20

Jag borde egentligen kanske inte skriva något för alltihop blir så dystert. För först hade vi ju pandemin, då var man tvungen att hålla sig hemma och inomhus, för ingen ville ju ändå träffa en (jag menar nu även att jag var frisk). Så äntligen, äntli...

Av Lena Carlsson - 4 oktober 2021 23:28

Det var ju roligt / konstigt att detta fungerade i alla fall. Facebook gör det iaf inte. Inte på datorn och definitivt inte på mobilen. Det är väl som straff för att jag såg fram emot att bara sitta med mobilen ikväll och vila mig efter att ha jobba ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2021 22:56

Igår kravlade en mördarsnigel omkring på bilen, så idag har jag tvättat bilen i "maskin". Så nu är åtminstone bilen ren.  Jaha nu ökar c-19 - bland de ovaxxade! Lite skadeglädje där ju... Så märkvärdigt var det ju inte att vaccinera sig. Annars är ...

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2021 19:28

Och vad skulle det här åskvädret vara bra för? Är det för att det är fredan den 13:e? Eller var det för att jag satte igång diskmaskinen fem minuter innan och nu inte kan stänga av den. Istället för att börja med kvällsmaten får jag nu sitta i "åskru...

Av Lena Carlsson - 2 augusti 2021 16:48

Den, när man har köpt tre nya pennor i år och får leta som en bäver för att hitta en  av dem...när man behöver en. Jag har letat varv på varv efter den jag använde igår!  Hittade den till slut - i pennstället!! Nu kom jag från ingenstans att tänka ...

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards