Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Lena Carlsson - 15 maj 2016 11:24

Tänkte jag skulle skriva om samma som jag skrivit i min ena surblogg. Jag kan förresten inte fatta varför folk alltid hittar mina surbloggar?? Då kan jag ju ändå inte skriva vad jag vill där? Hur många bloggar behöver jag???

Jag funderar på om det går att kopiera från den ena till den andra...?

Jag är nämligen galet sugen på en sommarstuga. En som ligger i närheten, inom en mils avstånd. Och såna finns det hyfsat gott om till salu, men de ska passa mig med och det gör de inte alltid. Ett för 775.000:- med 7,5 ha mark, varav det mesta är skog! Jag kan inte sköta en skog! På nästa ställe får man ge 800.000:- för att få bo granne med byns kyrkogård. Jämfört där så är 775.000:- förbaskat billigt för det första stället! En person sa visserligen att jag inte kan avverka inom min livstid eftersom mycket av skogen är nyplanterad (efter Gudrun), men det är ändå billigt. För å andra sidan är där varken el eller vatten, så där sparar man in på det.

Tredje stället har en tomt på inte mindre än 5000 kvadrat. Ganska mycket om man så säger! Dessa kvadrat innehåller bl.a en stor grop, där man kan skapa en egen sjö. OK... men om man nu inte gör det så har man bara en stor grop. Annars var just det stället väldigt nära. Fast just nu ligger priset på 580.000:- där!

Nästa torp är ett som man kan hyra årsvis, och då slipper jag ju äga. Kan också ha sina fördelar. Och nackdelar om det värsta skulle hända. Men sånt får man ta reda på innan.

Sista är ett pyttelitet skrutt till hus, som någon gång i tiden varit tvättstuga! Ligger med Mörrumsån runt sig, och behöver renoveras. Där hänger egentligen allt bara på ifall jag vågar fråga ägaren om jag kunde få köpa det! Det behöver mig! Tror det skulle kunna bli riktigt piffigt... Ingen gräsmatta har det heller. Haha!

Ja, dessa ställen har snurrat runt runt i mitt huvud sista tiden, och som min kusin sa så när jag väl slår till så kommer det att vara väl genomtänkt!! Men de flesta andra säger att jag inte ska bry mig om en stuga, jag har ju ett hus och det är det inte alla som har, och där ska jag vara alltid. Även hela semestern helst. För jag klarar inte en stuga med (fast jag haft en i tio år och det gick).  Min förra bankman sa att jag tog för dyra semestrar (jag hyrde en stuga en vecka). Han var med inne på att jag borde vara hemma. De var nog bra nöjda den sommar jag satt hemma alla fyra veckorna och väntade på en hantverkare som aldrig kom. Han kom ett år senare!!!

Jamen då har jag kopierat över hela alltet! Det gick ju bra. Det var en stuga jag strök men den vet jag är såld. Den var väl inte meningen. Dessutom behöver jag ju ingen stuga nu, det kan bli bättre att leta i höst (då är det inte så stor konkurrens). Ja ja, en dag händer det!


Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards