Alla inlägg den 28 augusti 2016

Av Lena Carlsson - 28 augusti 2016 15:54

Fråga 1) Vad vill jag ha till mat ikväll? Vore bra om jag som omväxling kom på det lite innan jag ska tillreda det, ifall jag behöver köpa något, ta upp ur frysen eller så. Det förstås, jag kunde ju ta den där omeletten med dillstuvning. Nytt namn det där, dillstuvning! Jag trodde det var räkstuvning.

Fråga 2) Vem är mest ego, jag eller mina fåglar? Jag vill höra på musik när jag t.ex diskar, lagar mat eller bakar, och just nu ska det vara Rod Stewart. Men vill mina fåglar höra på det, nejdå! Det ska inte vara någon musik på. Jag försökte nämligen sätta på en skiva till förut...men då skulle de ju faktiskt sitta med näbben i vingen! Jag fick stänga av. Och sedan, när jag gjort det, blev de mycket piggare helt plötsligt?  Kan ju iofs berott på att det regnade just då.

Apropå regn så är jag glad att jag är hemma från mina semesterresor, för där, precis där, var ju värsta vädret idag på morgonen!! Jag kan ju tänka mig om jag vaknat i Norje eller Ekeröd av något sånt, vilket gatlopp det hade blivit ut till bilen! I Norje hade jag dessutom rätt långt till bilen. Fast det kanske hade varit maffigt att se åskvädret över havet om det nu gick där över. I Ekeröd låg mitt hus på en höjd, bra mycket högre än mangårdsbyggnaden. Bara det skäl nog att löpa ut till bilen, och säkert hade jag nog kört ner till det andra huset om det åskade så mycket som jag fattade att det gjorde. Å andra sidan fanns där ingen tv och kanske hade det varit säkrast inomhus.

Enligt min mobil, accuweather, ska det åska här i morgon.   Den har ändrat sig för igår lovade de sol måndag, tisdag och onsdag så jag tänkte att jag kunde olja klart mitt staket då. Jag kör snabb-metoden i år. Fast jag kan ju inte använda någon metod alls om jag inte har någon olja eller bra väder. Frågan är dessutom ifall träet nu är blött efter regnet, och vilken tid det behöver för att torka innan jag kan olja det? Usch jag tycker det är lite fula moln här nu, men de går på rätt sida (mot Uppvidinge till) så det gör nog inget. Uppvidinge är ett läskigt ställe, det åskar oftare där än här. Fast det är bra.




Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards