Alla inlägg den 13 augusti 2016

Av Lena Carlsson - 13 augusti 2016 10:39

Då var jag hemma igen efter första semestertrippen. Åkte hem på fredagen istället för söndagen faktiskt. Hade absolut ingenting att göra, dessutom regn, så då tänkte jag att regn i Blekinge eller regn hemma, då tar jag nog hellre regn hemma! Så här är jag nu. Dessutom är det ju Karl-Oskar i helgen, fast det var faktiskt en dag när jag tänkte att jag hoppar över det... Otroligt men sant, särskilt med tanke på att jag inte kommer dit nästa år för då jobbar jag troligen. Förra året var jag visst inne två timmar fredag och två timmar lördag. Det är ju syndigt för att vara jag...

Min husvakt / fågelvakt tycks ha skött sig...nästan. Fast nu får man nog känna mina fåglar rätt bra för att veta vad de var missnöjda med. Midas satt uppblåst som en ballong när de blivit avhängda idag, och det visade sig att de hade väldigt lite frö i kopparna. Översta lagren var bara skal, och då hjälper det inte att det finns fina frön strax under. Man måste ta bort skalen, och sen dessutom fylla på nya frön innan de får av sig att äta igen. Sen jag fixat det åt dem så har de, särskilt Midas, varit nere och ätit hur många gånger som helst.

Jag har fått brev från Polisen medan jag var iväg (egentligen ångrar jag nu att jag talade om på fb att jag varit där och anmält, det hade varit roligare om husvakten tagit in breven och inte vetat något!!), det ena var anmälan utskriven och det andra var information om att utredningen var nerlagd. Av den orsak att det inte fanns något att utreda. Och det är ju sant. Jag hoppas att INT håller tyst nu framåt, för annars vet jag rätt inte vad jag ska göra. Jag har ju gjort det yttersta tycker jag. Troligen annars så får jag ett inkassobrev till innan Kronis blir inblandad. Men man får hoppas att det inte sker. Nåja skulle det ske så anser ju kronis att det är bluffakturor. Vi kan nog komma överrens.

Det är olika hur man trivs i stugan man hyr. Det var väldigt grant, helt otroligt fint, i Norje, med havet precis utanför och man såg ända till horisonten. Ibland gick det förbi stora fraktskepp och färjor. Men jag kände mig rätt ensam, hade inte så mycket att göra, och därför hade jag facebook framme mycket för då kändes det som att jag hade sällskap! Men även när jag var i Kristianopel eller Löttorp t.ex så var jag ju själv, och där gjorde det mig ingenting! Det är så olika. Ändå i K-nopel såg man mycket mindre hav. Men där var ett sådant djurliv, alltid var något djur eller fågel framme. Jag bestämde nu att jag inte ska hyra stuga nån mer gång, i så fall ställen där jag varit förut. Om jag nu inte köper en husbil, för nu har jag ju hittat trevliga ställplatser åt mig! Vägga t.ex Det är synd att stugan i Kroksjömåla är så dyr, 7000:- och då ligger den i en skogsglänta och inte tillstymmelse till havsutsikt. För den stugan är favoriten. Apropå det så klurar jag på att göra en ställplats i Getterås by. Kan Liljegrens överta allt vårt så kan vi göra en ställplats åt husbil på deras mark. Stättan är den plats jag tänkte... 

Presentation

Hej igen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad skulle du göra om din släkting i USA blev kär i och flyttade ihop med en riktig rockstjärna?
 Falla död ner. På fullt allvar
 Typ dö
 Bli så lycklig så jag inte visste vad. Genast åka dit!
 Säga upp bekantskapen på alla håll dit
 Iaf "inte vara hemma" ifall de kom hit
 Hoppas att det fattas folk på jobbet om de kommer hit
 Själv flytta till hemlig ort
 Vilken dålig fråga! Kan du ingen om allsånger?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards